Sony SA-WMS815 actieve subwoofer op Marantz PM5003

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris Dubbeldam
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-04-2021
Ik heb een Sony SA-WMS815 losse supwoofer gekocht en wil deze aansluiten op mijn Marantz pm5003 versterker, Ik heb een paar KEF-C1 bookshelf speakers aangesloten op mijn A-kanaal.
...

versterker: Marantz PM5003
supwoofer: Sony-WMS815
speakers: KEF-C1
...

Ik heb de supwoofer aangesloten via HiFi maar volgens mij kan dit niet zomaar. Ik heb hem in het B-kanaal gestoken en vervolgens aangesloten op de HiFi aansluiting IN op de supwoofer, dit gaf naar mijn mening hele rare geluiden wat niet prettig voelde aan mijn oren. Ook heb ik hem aangesloten op dezelfde manier op 1 A aansluiting en vervolgens 1 van de speakers via de OUT op de supwoofer aangesloten. volgens mij doe ik dit helemaal fout heb er niet veel verstand van dus dacht laat ik het eens vragen of dit überhaupt kan want volgens mij kwam deze supwoofer in een set. alvast bedankt.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Kan je een schema tekenen van hoe je het hebt aangesloten? Ik begrijp je omschrijving niet. Wat waren de rare geluiden die je hoorde?

Voor anderen, de service manual is hier te vinden: https://www.manualslib.co...4254/Sony-Sa-Ve812ed.html

[ Voor 48% gewijzigd door TBTL op 08-11-2020 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Denk dat je de subwoofer moet aansluiten aan een van de out's van de recorders,
Niet op d espeaker aansluitingen in ieder geval bij een actieve subwoofer

Dus recorder1 of recorder2 dan de daarvan via de OUT (met een tulp kabeltje) naar de IN van de subwoofer.

[edit]
ik zie dat de sub ook speaker input heeft. dat zou dan moeten werken via de speakeroutput van de versterker naar speaker input van de sub.

denk dat je hier wel wat aan hebt:
https://docs.sony.com/release/save815ed.pdf
(pag 4,5,6)

[ Voor 32% gewijzigd door mvrhrln op 08-11-2020 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 15:07
Inderdaad aansluiten zoals op pagina 6 van bovengenoemde handleiding. De recorder uitgangen zijn daar zeker niet voor bedoelt!
Dus vanaf je versterker de speaker out (A) naar de subwoofer in en je speakers aansluiten op de sub bij speaker out. De sub filtert nu de lage tonen uit het signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Ik vraag me erg af of dit gaat brengen wat @Joris Dubbeldam zoekt. Qua aansluiten klopt het: subwoofer wordt tussen de Marantz PM5003 en de KEF speakers gezet. Echter lijkt de Sony SA-WMS815 een subwoofer te zijn uit een all-in-one home cinema setje, de SA-VE815ED. Oftewel de subwoofer zal een ingestelde vaste crossover hebben die matcht met de speakers die origineel bij de Sony zaten en niet bij elk ander setje speakers. Of de KEF C1 moeten exact dezelfde crossover nodig hebben of dit ga je niet lekker op elkaar afgestemd krijgen. Ik ben redelijk overtuigd van het laatste ;)

Ik zou persoonlijk deze subwoofer retour doen en een subwoofer nemen met High Level Input (Low Level Input kan ook, dan voor aansluiten converteren met High to Low Level Adapters) maar vooral een subwoofer waar de crossover in kan worden gesteld.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.