Hallo tweakers.
Sinds midden vorig jaar heb ik een TP-LINK Deco mesh set (3 stuks) P7.
Eigenlijk ben ik er niet zo tevreden over.
De kinderen klagen veel over lag een soms wegvallende verbinding, en ook tijdens het thuiswerken merk ik dat het werken met laptop of chromebook te wensen overlaat. Het is een gevirtualiseerde werkomgeving, alles draait op het netwerk van mijn werkgever waar we normaliter, op kantoor, met van die kleine kastjes werken (kom ff niet op de naam nu, tis al laat).
Ik zit momenteel nog bij ziggo. Heb de modem in bridge modus gezet.
Mijn Deco P7 station dat daaraan gekoppeld zit, pakt de functionaliteiten over.
De overige P7 stations zitten aan elkaar doorgekoppeld, dus 1e verdieping aan begane grond, en 2e verdieping aan 1e verdieping.
Daarnaast natuurlijk backhaul via 220v net.
Zoals gezegd houdt het niet over.
Wat ik vervelend vind is dat ik geen betere kanalen (zelf) kan kiezen, hij lijkt op druk bezette kanalen te blijven.
De vraag is of ik nu moet inzetten op een vervanger als mesh setup, of dat ik wellicht op access points moet overstappen.
Als kan dus (via switches) bedraad gekoppeld worden, zodat bg, 1e en 2e verdieping bedraad bereikbaar zijn.
Hopelijk hoor ik van jullie goeie tips, vervangen en zo ja, voor wat?
Ik ben een noob tweaker die allang blij is dat ie zijn eerste netwerk draaiend kreeg (na geklooi vanwege een defect meegeleverde netwerkkabel).
Binnenkort overstap van ziggo naar glasvezel (via Fiber).
Tips welkom dus, hopelijk tijdens Black Friday goeie passende aanbiedingen.
Sinds midden vorig jaar heb ik een TP-LINK Deco mesh set (3 stuks) P7.
Eigenlijk ben ik er niet zo tevreden over.
De kinderen klagen veel over lag een soms wegvallende verbinding, en ook tijdens het thuiswerken merk ik dat het werken met laptop of chromebook te wensen overlaat. Het is een gevirtualiseerde werkomgeving, alles draait op het netwerk van mijn werkgever waar we normaliter, op kantoor, met van die kleine kastjes werken (kom ff niet op de naam nu, tis al laat).
Ik zit momenteel nog bij ziggo. Heb de modem in bridge modus gezet.
Mijn Deco P7 station dat daaraan gekoppeld zit, pakt de functionaliteiten over.
De overige P7 stations zitten aan elkaar doorgekoppeld, dus 1e verdieping aan begane grond, en 2e verdieping aan 1e verdieping.
Daarnaast natuurlijk backhaul via 220v net.
Zoals gezegd houdt het niet over.
Wat ik vervelend vind is dat ik geen betere kanalen (zelf) kan kiezen, hij lijkt op druk bezette kanalen te blijven.
De vraag is of ik nu moet inzetten op een vervanger als mesh setup, of dat ik wellicht op access points moet overstappen.
Als kan dus (via switches) bedraad gekoppeld worden, zodat bg, 1e en 2e verdieping bedraad bereikbaar zijn.
Hopelijk hoor ik van jullie goeie tips, vervangen en zo ja, voor wat?
Ik ben een noob tweaker die allang blij is dat ie zijn eerste netwerk draaiend kreeg (na geklooi vanwege een defect meegeleverde netwerkkabel).
Binnenkort overstap van ziggo naar glasvezel (via Fiber).
Tips welkom dus, hopelijk tijdens Black Friday goeie passende aanbiedingen.