Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• MiguelMASSACRE
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-10 13:46
Beste allen,

Zoals velen onder ons ben ik ook van plan om mijn pc van een upgrade naar Zen 3 te voorzien.
Ik heb nog geen bestelling gedaan, maar het idee is om een R5 5600X te combineren met de MSI B550 Tomahawk en 16GB (2x8) RAM. Uiteindelijk zal hier een RX 6800XT aan worden toegevoegd.

Waar ik echter nog niet over uit ben is de RAM bankjes die ik erop wil gooien. Ryzen heeft altijd baat gehad bij zo hoog mogelijke frequenties en zo laag mogelijke timings. Dit keer wil ik niet gewoon de XMP setting aangooien en achterover leunen, maar kijken of ik e.e.a. kan tweaken voor extra performance.
Generally worden de RAM bankjes voorzien van Samsung B-die chips als superieur gezien. Mijn idee is dan ook om het maximale uit de CPU en RAM te halen, en deze 1:1 met de Infinity fabric op 4000Mhz te draaien (mits de CPU het toelaat).
Ik wist niet goed hoe ik kon zien welke chips zijn voorzien van Samsung's chips, dus heb google geraadpleegd.

1) Ik ben de volgende twee sites tegengekomen, maar weet niet goed of de informatie van deze sites klopt.
Hebben jullie een idee of de informatie betreffende Samsung B-die op deze sites legit is? Hebben jullie andere (betrouwbare) bronnen die jullie gebruiken?
Betreft:
- https://www.hardwareluxx....-03-11-20.1161530/#lstH.A
- https://benzhaomin.github.io/bdiefinder/

2) De volgende stickjes kwam ik tegen, waarvan bovenstaande sites zeggen dat ze over Samsung B-die chips beschikken:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-16GVK€ 102,90€ 102,90
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-3600C16D-16GTZR€ 129,90€ 129,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 232,80

Ervan uitgaande dat het hier Samsung B-die betreft, verwachten jullie dat ik hiermee in ieder geval 3900, en als de CPU het toelaat, 4000 Mhz mee kan halen (1:1 Infinity Fabric)? Of ga ik hier 3200 Mhz CL14 bankjes voor nodig hebben?

Alvast dank!

Met vriendelijke groet,

Miguel