Beste medetweakers,
De laatste tijd ben ik druk bezig geweest met het zoeken naar de ideale samenstelling voor mijn nieuwe VR gaming PC. Nu de nieuwe AMD-processoren en videokaarten worden gelanceerd leek dit mij het goede moment om jullie hulp te vragen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De nieuwe PC gaat voornamelijk gebruikt worden voor het simracen in VR. Dit moet kunnen op de hoogst mogelijke settings. Ik heb de HP Reverb G2 een tijd geleden gepreorderd en wordt als het goed is binnenkort geleverd. Verder wil ik ook weleens een potje Warzone in 1440p/144hz kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- €2000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn allereerste build ooit, dus nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje onderaan de pagina. Ik denk dat dit een mooi startpunt is. Voor mij ligt de keuze tussen de Corsair en de NZXT setup.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar ik wil gaan voor een AMD build. Met de nieuwe 5000-serie CPU's en 6000-serie GPU's lijkt dit mij een mooie combinatie. Verder vind ik het design van de NZXT producten erg mooi vanwege het strakke design.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen bepaalde eisen qua geluid en energieverbruik.
Ga je overklokken?
Nee, dit staat niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil echt vlekkeloos kunnen simracen in VR (iRacing etc.) in combinatie met de HP Reverb G2. Verder moet de PC ook leuk kunnen gamen in 1440p/144hz en future-proof zijn.
Hieronder staat de lijst van alle componenten waarvan ik denk dat die goed bij elkaar passen. Ik heb de 5800X CPU reeds besteld bij Azerty (net buiten de boot gevallen donderdag, dus deze verwacht ik bij de volgende levering te ontvangen). Deze staat dus eigenlijk al vast. Eén van de AMD videokaarten probeer ik 18 november op de kop te tikken.
Is dit in combinatie met de onderstaande componenten een goede build? Verder nog tips / kostenbesparende dingen? Vind strakke kasten icm RGB erg mooi. Vandaar dat mijn oog viel op onderstaande builds.
Ik ben erg benieuwd naar jullie advies!
ICM
OF
De laatste tijd ben ik druk bezig geweest met het zoeken naar de ideale samenstelling voor mijn nieuwe VR gaming PC. Nu de nieuwe AMD-processoren en videokaarten worden gelanceerd leek dit mij het goede moment om jullie hulp te vragen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De nieuwe PC gaat voornamelijk gebruikt worden voor het simracen in VR. Dit moet kunnen op de hoogst mogelijke settings. Ik heb de HP Reverb G2 een tijd geleden gepreorderd en wordt als het goed is binnenkort geleverd. Verder wil ik ook weleens een potje Warzone in 1440p/144hz kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- €2000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn allereerste build ooit, dus nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje onderaan de pagina. Ik denk dat dit een mooi startpunt is. Voor mij ligt de keuze tussen de Corsair en de NZXT setup.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar ik wil gaan voor een AMD build. Met de nieuwe 5000-serie CPU's en 6000-serie GPU's lijkt dit mij een mooie combinatie. Verder vind ik het design van de NZXT producten erg mooi vanwege het strakke design.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen bepaalde eisen qua geluid en energieverbruik.
Ga je overklokken?
Nee, dit staat niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil echt vlekkeloos kunnen simracen in VR (iRacing etc.) in combinatie met de HP Reverb G2. Verder moet de PC ook leuk kunnen gamen in 1440p/144hz en future-proof zijn.
Hieronder staat de lijst van alle componenten waarvan ik denk dat die goed bij elkaar passen. Ik heb de 5800X CPU reeds besteld bij Azerty (net buiten de boot gevallen donderdag, dus deze verwacht ik bij de volgende levering te ontvangen). Deze staat dus eigenlijk al vast. Eén van de AMD videokaarten probeer ik 18 november op de kop te tikken.
Is dit in combinatie met de onderstaande componenten een goede build? Verder nog tips / kostenbesparende dingen? Vind strakke kasten icm RGB erg mooi. Vandaar dat mijn oog viel op onderstaande builds.
Ik ben erg benieuwd naar jullie advies!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 507,60 | € 507,60 |
1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 165,- | € 165,- |
1 | Videokaarten | AMD Radeon RX 6800 XT | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C16D-32GTZNC | € 189,90 | € 189,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 129,- | € 129,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 991,50 |
ICM
1 | Behuizingen | Corsair Crystal 680X RGB Zwart | € 215,- | € 215,- |
1 | Waterkoeling | Corsair iCUE H115i RGB PRO XT 280mm | € 135,95 | € 135,95 |
1 | Ventilatoren | Corsair LL120 RGB LED (3-pack), 120mm | € 91,66 | € 91,66 |
1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 107,90 | € 107,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 550,51 |
1 | Behuizingen | NZXT H510 Elite Zwart | € 144,89 | € 144,89 |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X63 | € 134,90 | € 134,90 |