Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-05 14:06
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vlaggenschip smartphone

Wat is je budget?
Persoonlijk vind ik €1000 aan de dure kant, besteed ik liever aan mijn computer. €600 is wel een mooi bedrag

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Sociale media, Reddit, Tweakers, 9gag, Mooie foto's en eventueel video's. Soms een spellletje zoals Among Us, GTA China Town en Call Of Duty mobile, maar ik game niet zo vaak op mijn telefoon. Ik heb recent ook een 256GB micro sd kaart gekocht voor opslag. Wil op mijn nieuwe smartphone de Micro SD kaart ook gebruiken voor opslag voor foto's en video's.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf vind ik OneUI het prettigst van Samsung, omdat alles binnen 1 handbereik is en de darkmodus is een pluspunt

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1SmartphonesOnePlus 8T (8GB ram) Zilver€ 599,-€ 599,-
1SmartphonesSamsung Galaxy M51 Zwart€ 399,-€ 399,-
1SmartphonesSamsung Galaxy S20 Fan Edition 5G 128GB Blauw€ 689,-€ 689,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.687,-

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn huidige telefoon Samsung Galaxy S8 is op snelheid nog wel oke voor een 3 jarige smartphone, af en toe vertraging met het openen van apps en af en toe een refresh van een app. Foto's met minder licht en in de avond is in 2020 outdated. Ik kan maar maximaal 3 uur Screen on time krijgen op mijn telefoon. Mijn batterij capaciteit is erg achteruit gegegaan. Ik kan bij Samsung de batterij vervangen, maar dan ben ik €65 kwijt. Ook krijg de S8 geen Android upgrades en om de drie maanden een security upgrade. Ook een overweging om voor een nieuwe toestel te gaan

Samsung M51 heeft de grootste smartphone batterij. Dat is erg mooi, alleen jammer dat de plastic erg makkelijk krasbaar is. En de specificaties zijn minder (vergeleken met de Oneplus 8t en Samsung Galaxy s20 Fan Edition 5G).

Samsung S20 Fan Edition 5G is erg complete telefoon met de beste specs en goede camera, alleen schijnt de camera erg veel contrast te hebben. Alleen de achter kant is van (beter) plastic. Voelt niet echt premium, maar kan de achterkant van de telefoon niet barsten. Op papier ga ik achteruit op de Gorrila Glas 3 van de display, maar 120hz display is ook erg nice. Ik kan de toestel voor €634 halen bij samsung met "gratis" Galaxy Buds+.

Oneplus 8T. Voor mij een totaal nieuwe merk en ik moet haar software helemaal opnieuw leren. Het schijnt de looks van OneUI mee te nemen. Jammer heeft de toestel geen uitbreidbare micro SD kaart optie. De foto's zijn minder dan de S20 FE 5G en niet waterdicht (een IP rating)

Ik kan ook alleen mijn batterij van mijn S8 laten repareren voor €65, maar dan loop ik met de camera en software achter de feiten aan. Zelf zat ik te bedenken om te switchen naar IOS, maar de iPhone 12 schijnt veel mindere batterij te hebben dan de toestellen hierboven beschreven. Zelf heb ik geen iOS apparaten

Ervaringen en tips zijn altijd welkom!

Edit: SD kaart toegevoegd

Review QNAP TS-230 NAS

Beste antwoord (via Dutchredgaming op 15-11-2020 15:43)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:13
Ik heb de Galaxy S8 en S9 gehad, en ik ben zo'n 6 weken geleden overgestapt op de S20 FE 5G.

Wat mij het meeste tegenstond aan de S8 en S9 was dat de batterij vrij snel leeg ging, zelfs na een paar maanden al. De S20 FE 5G is gelukkig eindelijk eens Samsung Galaxy S-telefoon in Nederland die een Snapdragon-processor heeft, en dat maakt écht een flink verschil, is mijn ervaring.

Hij is niet alleen lekker snel (waar ik bij de S8 en S9 op zich niet heel erg over te klagen had, maar S20 FE 5G is aanzienlijk sneller), de batterij gaat bovendien véél langer mee. Nu zo'n 5-6 weken in gebruik en ik heb geregeld nog meer dan 60% accu over als ik naar bed ga, met 120Hz aan overigens. Dat was bij m'n S8 en S9 al heel snel minder dan 40%.

De camera vind ik ook een verbetering, want 3 lenzen in plaats van 1, en betere sensor. Nog niet veel foto's gemaakt, maar de foto's die ik ermee heb gemaakt, vind ik prima eruit zien :)

Qua behuizing vind ik er niks mis mee, het plastic vind ik niet goedkoop aanvoelen, juist zelfs wel een fijne textuur. (Maar ik doe sowieso altijd wel een (dun) hoesje om m'n telefoon, dus voor mij maakt de achterkant eigenlijk ook weinig uit.)

Al met al ben ik zelf heel blij met de S20 FE 5G, en ben ik vooral bij Samsung gebleven vanwege de One UI, draadloos laden, en Samsung Health functionaliteit wat goed samenwerkt met m'n Samsung Gear S3 smartwatch en Samsung Galaxy Fit 2 (die ik gratis bij de S20 FE 5G kreeg 6 weken geleden :P). Misschien niet allemaal dezelfde overwegingen die jij ook hebt, maar als je de S8 een fijne telefoon vond, dan denk ik dat je de S20 FE 5G een goede opvolger zult vinden.

The devil is in the details.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:32
Ik ben van de Samsung Note 8 naar de OnePlus Nord gewisseld. De OnePlus software is minder stabiel dan Samsung, en ook zaken als Dual Sim en Dual Messenger zijn beter uitgewerkt bij Samsung. Verder is OnePlus een fijne telefoon en met Oxygen11 volgen ze dezelfde design filosofie als OneUI2 bij Samsung.
Samsung geeft vanaf de S10 een jaar langer versie upgrades (S, A en Note serie) dus kom je op 4 jaar uit. OnePlus geeft 3 jaar. OnePlus is wel makkelijker met custom rom.
Overigens geef ik een plus voor plastic achterkant, met glas moet er een hoesje om, nu kan het, dus je hoeft er niets van te merken. Voorkant screen protector er op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 00:09
Mijn vrouw is van de S8 nu over op de Pixel 5. Op geen enkel vlag een concessie en eindelijk af van Bixby en Samsung accounts. Wellicht het overwegen waard? Geen SD kaart maar met 128GB en Google storage helemaal prima. Heb je ook meteen een offline backup. Alleen gamen is wellicht een dingetje.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
BugBoy schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:19:
Mijn vrouw is van de S8 nu over op de Pixel 5. Op geen enkel vlag een concessie en eindelijk af van Bixby en Samsung accounts. Wellicht het overwegen waard? Geen SD kaart maar met 128GB en Google storage helemaal prima. Heb je ook meteen een offline backup. Alleen gamen is wellicht een dingetje.
Bixby is inderdaad vreselijk, maar Samsung Notes, Samsung Internet en Samsung Pass is geweldig. Ik log in met mijn vingerafdrukscanner en iris scanner.
swhnld schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:16:
Ik ben van de Samsung Note 8 naar de OnePlus Nord gewisseld. De OnePlus software is minder stabiel dan Samsung, en ook zaken als Dual Sim en Dual Messenger zijn beter uitgewerkt bij Samsung. Verder is OnePlus een fijne telefoon en met Oxygen11 volgen ze dezelfde design filosofie als OneUI2 bij Samsung.
Samsung geeft vanaf de S10 een jaar langer versie upgrades (S, A en Note serie) dus kom je op 4 jaar uit. OnePlus geeft 3 jaar. OnePlus is wel makkelijker met custom rom.
Overigens geef ik een plus voor plastic achterkant, met glas moet er een hoesje om, nu kan het, dus je hoeft er niets van te merken. Voorkant screen protector er op.
Zou je weer voor een Samsung of voor een Oneplus gaan als je weer een telefoon mag uitkiezen?

Ander vraagje:
Over twee maanden komt de S21/S30 uit en ik las dat de Exynos chip misschien sneller (en zuiniger) is?
Bij elektronische apparaten weet ik wel dat je na een paar maanden weer achter de feiten achterloopt, maar ik wil niet van een koude kermis thuis komen. Maar de lage introductie prijs van €634 en gratis Galaxy Buds+ maakt het wel aantrekkelijk.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:32
@Dutchredgaming ik was ontevreden doordat mijn verder goede Note 8 geen upgrade meer kreeg, en doordat ik die niet een custom rom kon geven onder de MDM van mijn werkgever vanwege Knox. Nu heeft Samsung de ondersteuning met 1 jaar uitgebreid plus heb ik ander werk en dat beïnvloed een volgende keuze. Samsung staat dan zeker op de shortlist.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
Ik heb de Galaxy S8 en S9 gehad, en ik ben zo'n 6 weken geleden overgestapt op de S20 FE 5G.

Wat mij het meeste tegenstond aan de S8 en S9 was dat de batterij vrij snel leeg ging, zelfs na een paar maanden al. De S20 FE 5G is gelukkig eindelijk eens Samsung Galaxy S-telefoon in Nederland die een Snapdragon-processor heeft, en dat maakt écht een flink verschil, is mijn ervaring.

Hij is niet alleen lekker snel (waar ik bij de S8 en S9 op zich niet heel erg over te klagen had, maar S20 FE 5G is aanzienlijk sneller), de batterij gaat bovendien véél langer mee. Nu zo'n 5-6 weken in gebruik en ik heb geregeld nog meer dan 60% accu over als ik naar bed ga, met 120Hz aan overigens. Dat was bij m'n S8 en S9 al heel snel minder dan 40%.

De camera vind ik ook een verbetering, want 3 lenzen in plaats van 1, en betere sensor. Nog niet veel foto's gemaakt, maar de foto's die ik ermee heb gemaakt, vind ik prima eruit zien :)

Qua behuizing vind ik er niks mis mee, het plastic vind ik niet goedkoop aanvoelen, juist zelfs wel een fijne textuur. (Maar ik doe sowieso altijd wel een (dun) hoesje om m'n telefoon, dus voor mij maakt de achterkant eigenlijk ook weinig uit.)

Al met al ben ik zelf heel blij met de S20 FE 5G, en ben ik vooral bij Samsung gebleven vanwege de One UI, draadloos laden, en Samsung Health functionaliteit wat goed samenwerkt met m'n Samsung Gear S3 smartwatch en Samsung Galaxy Fit 2 (die ik gratis bij de S20 FE 5G kreeg 6 weken geleden :P). Misschien niet allemaal dezelfde overwegingen die jij ook hebt, maar als je de S8 een fijne telefoon vond, dan denk ik dat je de S20 FE 5G een goede opvolger zult vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Hahn schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:15:

Ik heb net wat data van mijn 99% volle interne geheugen naar externe geheugen geplaatst en is wel wat sneller geworden. Helaas in eisende games zoals Call Of Duty wordt de toestel erg warm en gaat de batterij met 15% naar beneden. Ook de framerate is onder de 60, maar wel nog boven de 30fps voor mijn gevoel.

Camera's weet ik wel zeker dat ik op vooruit gaat. Ik had een foto in de donker gemaakt met een A50 met nachtmodus en is dag en nacht verschil. Dus met de S20 FE 5G moet het nog beter zijn.

Hoeveel SOT (Screen on time) krijg je op je S20 FE als je veel gebruikt? Mijn huidige s8 haalt maximaal 3 uur.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dutchredgaming schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:59:
[...]

Hoeveel SOT (Screen on time) krijg je op je S20 FE als je veel gebruikt? Mijn huidige s8 haalt maximaal 3 uur.
Ik gebruik m'n telefoon niet heel veel meestal, vaak blijft het beperkt tot 2 á 2,5 uur SOT per dag. Maar dan heb ik dus nog steeds 60-70% over. Dus de 5 uur kan 'ie denk ik makkelijk halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Bij de telecom winkel heb ik de S20 FE 5g variant gevoeld en 120hz voelt zo vloeiend en elke keer als ik mijn S8 of een Iphone 12 gebruikt voelt alles wat langzamer, zeker met mijn huidige S8.

Camera's zien er ook goed uit en heeft hetzelfde of betere kwaliteit dan de iPhone 12 serie.

Ik weet niet dat er HDR op de smartphone zit. Short Circuit (LTT media) (bron) zegt van niet, maar Android Authority weer wel (Bron)
Hahn schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:33:
[...]

Ik gebruik m'n telefoon niet heel veel meestal, vaak blijft het beperkt tot 2 á 2,5 uur SOT per dag. Maar dan heb ik dus nog steeds 60-70% over. Dus de 5 uur kan 'ie denk ik makkelijk halen.
5 uur SOT lijkt niet veel op de 5g editie. Heb je het gevoeld dat het batterij 2x langer mee gaat over meer 1.5x meer?

Qua S20 FE zit alles wel snor, maar de m51 heeft wel een gigantische batterij, dat zorgt voor betere batterij. Helaas zijn de specs minder waardoor hetzelfde snelheid is van mijn S8 met hetzelfde of mindere foto kwaliteit. Batterij vind ik ook belangrijk, maar de S20 FE 5G vinkt meer vakjes aan.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-05 19:49
Xiaomi geen alternatief? Heb zelf net een Mi 10 die nieuw rond de 550 euro kost. En werkt best wel goed, alleen wel wat apps verwijderd via een tooltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:48
Of de non-5g variant - ik hoorde dat 5g redelijk batterij leegzuipt bij apple, zou dat bij samsung heel anders zijn?

De Qualcomm Snapdragon 865 en de Samsung Exynos 990 schelen nu ook weer niet zoveel met elkaar.

[ Voor 29% gewijzigd door 99ruud99 op 09-11-2020 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
stylzzzz schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:46:
Xiaomi geen alternatief? Heb zelf net een Mi 10 die nieuw rond de 550 euro kost. En werkt best wel goed, alleen wel wat apps verwijderd via een tooltje :)
Persoonlijk ben ik niet echt fan van Xiaomi Mi UI.
De advertenties en hun skin vind ik niet mooi en schijnt dat de ram management de apps expres sluit.
Ook wil ik een smartphone met lange Android support en bij Xiaomi is dat minder.

Bron: reviews: Hoelang Android-telefoons updates krijgen
99ruud99 schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:47:
Of de non-5g variant - ik hoorde dat 5g redelijk batterij leegzuipt bij apple, zou dat bij samsung heel anders zijn?

De Qualcomm Snapdragon 865 en de Samsung Exynos 990 schelen nu ook weer niet zoveel met elkaar.
De S8 SD presteert beter in batterij en prestatie en dat is helaas ook met de s20 series het geval. Gelukkig heeft de 5G variant ook SD soc. Ik schakel 5G uit als ik geen 5G mast bij mijn thuis kantoor is. Appels kan je niet met peren (Android) vergelijken.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Dutchredgaming schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:43:
[...]

5 uur SOT lijkt niet veel op de 5g editie. Heb je het gevoeld dat het batterij 2x langer mee gaat over meer 1.5x meer?
Die 5 uur die ik noemde is maar een een gokje. Kan best zijn dat 'ie nog een stuk langer meegaat, maar ik heb 'm nog niet vaak onder de 50% gehad voordat ik naar bed ging en 'm dan oplaad :)
99ruud99 schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:47:

Nou, wat ik ervan gezien heb qua benchmarks, vind ik het verschil flink. In sommige gevallen gaat het om tientallen procenten verschil, terwijl 'ie 'gelijkwaardig' zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Dutchredgaming schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:54:
[...]

Persoonlijk ben ik niet echt fan van Xiaomi Mi UI.
De advertenties en hun skin vind ik niet mooi en schijnt dat de ram management de apps expres sluit.
Ook wil ik een smartphone met lange Android support en bij Xiaomi is dat minder.

Bron: reviews: Hoelang Android-telefoons updates krijgen

[...]

De S8 SD presteert beter in batterij en prestatie en dat is helaas ook met de s20 series het geval. Gelukkig heeft de 5G variant ook SD soc. Ik schakel 5G uit als ik geen 5G mast bij mijn thuis kantoor is. Appels kan je niet met peren (Android) vergelijken.
Er zit nogal een verschil tussen de geadverteerde tijd van updates en de daadwerkelijk tijd waarin updates geboden worden.
Ik ken geen merk dat zo trouw en zo lang de updates verzorgt als Xiaomi.
Verder zijn de ads uit te schakelen in MIUI, kan je snel wennen aan MIUI en kun je altijd nog voor een andere launcher gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchredgaming
S20 FE 5G is besteld.

Dank jullie voor de tips.

Bijzondere dank voor @Hahn !

[ Voor 26% gewijzigd door Dutchredgaming op 16-11-2020 00:00 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Pagina: 1