Microsoft Word 2010 en -2016

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mijn vraag gaat over het programma Microsoft Word.
We hebben twee computers, de ene heeft Office versie 2016, de andere 2010.
Met de eerste hebben we totaal geen problemen, met die van 2010 wel. Ik ben me er van bewust dat de ondersteuning hiervan door Microsoft onlangs is beëindigd.
Op die van 2016 start het programma correct op met in de kolom "Start" van het lint. Alle benodigde opties zijn dan beschikbaar, zoals lettertype, letter grootte enz. en in kolom "Bestand" staan zoals verwacht de opties Opslaan, Afdrukken etc. Geen op- of aanmerkingen.

De versie 2010 gedraagt zich anders, die opent in kolom bestand en alleen daarin kan getypt worden. Boven genoemde opties lettertype etc. staan ook hier in kolom Start, maar zodra met typen wordt begonnen springt hij terug op kolom Bestand. Heel lastig, het zal denk ik aan een instelling liggen onder Opties, maar hoe ik ook zoek ik kan het (nog) niet vinden. Is dit een bekend euvel en weet iemand de oplossing?

Beste antwoord (via Techneut op 08-11-2020 11:16)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:25

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klik eens dubbel op het lint. ;) Of helemaal rechts op het icoontje/pijltje. Dan blijft de werkbalk/lint wel in zicht.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Kies in Word 2010: Bestand - Help en kijk aan de rechterkant welke versie van Word 2010 daar staat. Misschien is het een beperkte versie.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klik eens dubbel op het lint. ;) Of helemaal rechts op het icoontje/pijltje. Dan blijft de werkbalk/lint wel in zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bedankt Hero of Time, hoe eenvoudig kan een oplossing vaak zijn als je het weet. Overigens moest het ook wel eenvoudig zijn, want het was altijd tot voor kort goed. Het is ook niet een beperkte versie die dix-neuf suggereert. Toch ook bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sinds ze het lint hebben, is dit een functie. Zie ook Wordpad en Verkenner. :)

Ik kan best geloven dat sommige mensen zoiets hebben van "wat, kan dat!?" :P