Migratie en iTunes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11-2024
Na ruim tien jaar heb ik vandaag mijn late model 2009 iMac losgekoppeld en mijn nieuwe mid 2020 aangesloten.

Aangezien ik de 2009 al in de doos had zitten, heb ik de migratie van iMac naar iMac overgeslagen.
De 2020 had ik al snel aan het draaien gekregen, met enkele programma’s die ik er graag op wilde hebben.

Nu zie ik dat iTunes vervangen is voor de app Muziek. Ook de bestandsnamen zijn anders. Dat is balen want op een externe HD had ik de complete library van iTunes staan. Deze kon ik altijd zo overzetten. Hoe doe ik dat nu? Gaat dat d.m.v. een migratie van iMac naar iMac?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:03
Gezien je alles extern hebt staan kan je volgens mij deze handleiding redelijk volgen

https://support.apple.com/nl-nl/guide/music/mus3081/mac

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
SpoekGTi schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 22:16:
Gezien je alles extern hebt staan kan je volgens mij deze handleiding redelijk volgen

https://support.apple.com/nl-nl/guide/music/mus3081/mac
Dat snap ik, maar is niet wat ik bedoel. Deze manier is praktisch gelijk aan hoe ik het tien jaar terug in iTunes zette. In die tien jaar heb ik volgorde van nummers, titels, etc. compleet aangepast. Dit kan ik dus nu als nog doen?

Wat ik voorheen deed was de map iTunes Muziek kopiëren op een externe schijf. Deze map bevatten dan de library, iBooks, beltonen, etc. terwijl mijn daadwerkelijk muziek niet eens op de Mac stond maar wel afspeelde in iTunes.

Zojuist de migratie achter de rug gehad, maar geen muziek in de app Muziek. Best zonde van mijn tijd.
Ik overweeg om morgenochtend command + R te doen voor een clean install aangezien hij nu waarschijnlijk ook troep van mijn oude Mac heeft meegenomen, denk aan programma’s die op de nieuwe Mac niet draaien, maar wel op de nieuwe Mac staan. Of kan ik dat beter laten?

[ Voor 59% gewijzigd door Ciedric op 08-11-2020 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Ok als je bibliotheek echt extern staat dan zou dit kunnen helpen

https://support.apple.com/nl-nl/guide/music/mus7663a920a/mac

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
Zorgt dit er niet voor dat de muziek ook op de iMac terecht komt? Vervolgens zit ik met een opslag probleem :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
Dat zou je bij de instellingen van de muziek app moeten kunnen zien, iets met kopieer alles naar de iTunes map of niet. In basis wijst de music library.xml naar de locatie waar hij de muziek kan vinden

https://support.apple.com/nl-nl/guide/music/mus69248042d/mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
Ik heb nu Muziek opnieuw opgestart met de option knop. Vervolgens heb ik op kies geklikt en ben ik op mijn externe harde schijf naar het bestand iTunes Library.itl gegaan en heeft de Mac alles overgezet en staat alles net zo strak als hoe ik het op de oude iMac had. Het enige wat nu het probleem is dat ik de externe harde schijf er wel aan moet laten. Hoe zorg ik ervoor dat dit anders gaat?

Het bestand iTunes Library.itl met de map op de Mac zetten werkt niet, waarschijnlijk omdat de muziek nog wel extern staat.

[ Voor 13% gewijzigd door Ciedric op 08-11-2020 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Ciedric schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:11:
Ik heb nu Muziek opnieuw opgestart met de option knop. Vervolgens heb ik op kies geklikt en ben ik op mijn externe harde schijf naar het bestand iTunes Library.itl gegaan en heeft de Mac alles overgezet en staat alles net zo strak als hoe ik het op de oude iMac had. Het enige wat nu het probleem is dat ik de externe harde schijf er wel aan moet laten. Hoe zorg ik ervoor dat dit anders gaat?

Het bestand iTunes Library.itl met de map op de Mac zetten werkt niet, waarschijnlijk omdat de muziek nog wel extern staat.
Net zoals op je oude Mac moet je de disc eraan laten dat is inherent aan je bibliotheek op een externe disk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:15
Wellicht hoeft dat niet als je Apple Music neemt, dan staat je muziek in de cloud. Hij neemt je huidige library over volgens mij.

[ Voor 22% gewijzigd door jeroen3 op 08-11-2020 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
SpoekGTi schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:52:
[...]

Net zoals op je oude Mac moet je de disc eraan laten dat is inherent aan je bibliotheek op een externe disk hebben
Op mijn oude Mac stond de muziek niet op m’n iMac en was de externe schijf niet aangesloten.
Voorheen stond de muziek wel op m’n Mac, maar na een clean install of vijf verder was dat om wonderbaarlijke reden niet meer nodig. Kan ik zo’n grapje nog een keer voor elkaar krijgen?
jeroen3 schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:56:
Wellicht hoeft dat niet als je Apple Music neemt, dan staat je muziek in de cloud. Hij neemt je huidige library over volgens mij.
En dan elke maand een tientje kwijt zijn? Dan kan ik beter Spotify nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:55
De itl kun je gewoon op je interne schijf hebben staan en de bibliotheek extern. Music kan dan je bibliotheek laden, alleen pas afspelen als de schijf aanstaat. Bij instellingen kun je de locatie van de itunes media map nog kiezen. Die kan je dan ook extern instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
gelukkie schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:46:
Bij instellingen kun je de locatie van de itunes media map nog kiezen. Die kan je dan ook extern instellen.
Hoe doe ik dat?
En welke bestanden moet ik dan naast de muziek zelf op de interne SSD zetten?
De itl verwijst naar de externe HD denk ik? Dat doet hij nu ook ongeacht ik hem inlaad vanaf intern of extern.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:55
De itl verwijst idd naar de externe disk als je vanuit die locatie media aan de bibliotheek hebt toegevoegd of die map hebt ingesteld als itunes mediamap bij de instellingen. Als alles nu al extern staat heeft het aanpassen van de mediamap alleen effect op nieuwe muziek die je toevoegt.

Je kunt 3 dingen doen:
- alles intern
- alles extern
- Itl intern en muziek zelf extern

Zelf heb ik tegenwoordig een vink staan bij music/itunes de bilbiotheek laten beheren. Als je dan instelt dat de map itunes media op een externe locatie staat kun je dmv de knop bibliotheek bijwerken alle bestanden automatisch laten kopiëren naar die locatie (staan meteen netjes in mappen). Dan maakt een migratie in de toekomst makkelijk.
Pagina: 1