Mijn vraag
Om thuis te werken wil ik een tweede scherm kopen budget max 400 a 500 euro.
Nu kom ik op internet heel wat tegen over qhd en 4k monitors, maar ik heb nog wel wat vragen.
Mijn laptop is relatief nieuw heeft 1080p scherm, om langere accuduur te hebben toen er geen covid was.
Voor mijn werk moet ik voornamelijk veel lezen en schrijven. Maar daarnaast ook wel gebruik van Adobe illustrator en photoshop. Daarnaast netflix in vrijetijd, ben geen echte heavyduty gamer.
Formaat tweede scherm ingedachte:
- 27inch of groter. Waarbij ik zelf dunne bezels erg mooi vind.
Vraag: Krijg je met 4k schermen van 28inch geen wazige text in word en online artikelen bij het lezen? Aangezien je werkveld 4x groter als normaal hd en je wel wat moet upscalen om alles goed te zien. Daar ben ik een beetje bang voor.
Of zou je toch 1440p monitor aanbevelen, maar is dat wel toekomst proof voor komende jaren.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Laptop:
-10e generatie Intel® Core™ i7-10510U processor.
-Windows 10 Home (64-bits)
-16 GB, geïntegreerd, LPDDR3.
- Hdmi 2.0 en usb c met thunderbolt 3
-512 GB M.2 PCIe NVMe Solid State-schijf
- mx250 Nvidia videokaart
-14.0-in. Full HD Scherm
Om thuis te werken wil ik een tweede scherm kopen budget max 400 a 500 euro.
Nu kom ik op internet heel wat tegen over qhd en 4k monitors, maar ik heb nog wel wat vragen.
Mijn laptop is relatief nieuw heeft 1080p scherm, om langere accuduur te hebben toen er geen covid was.
Voor mijn werk moet ik voornamelijk veel lezen en schrijven. Maar daarnaast ook wel gebruik van Adobe illustrator en photoshop. Daarnaast netflix in vrijetijd, ben geen echte heavyduty gamer.
Formaat tweede scherm ingedachte:
- 27inch of groter. Waarbij ik zelf dunne bezels erg mooi vind.
Vraag: Krijg je met 4k schermen van 28inch geen wazige text in word en online artikelen bij het lezen? Aangezien je werkveld 4x groter als normaal hd en je wel wat moet upscalen om alles goed te zien. Daar ben ik een beetje bang voor.
Of zou je toch 1440p monitor aanbevelen, maar is dat wel toekomst proof voor komende jaren.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Laptop:
-10e generatie Intel® Core™ i7-10510U processor.
-Windows 10 Home (64-bits)
-16 GB, geïntegreerd, LPDDR3.
- Hdmi 2.0 en usb c met thunderbolt 3
-512 GB M.2 PCIe NVMe Solid State-schijf
- mx250 Nvidia videokaart
-14.0-in. Full HD Scherm