Toon posts:

3C905 loopt vast op win98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist 2x 3COM3C905C TX gehaald, echter met 1 kaart werkt de PC onder win98 normaal start ietswat langzamer op echter geen echte problemen. Zosnel ik de 2e inprik, kan de 2e kaart geconfigureerd worden echter Win98 start niet meer op. Andere interrupt combinaties geprobeerd, heeft geen effect.
Individueel werken de kaartjes prima.
Hoe kom ik aan de Bootoptie instellingen ervan er is nl. geen documentatie beschikbaar ook niet op de 3COM site.

Wil evt. wel win2k installeren echter systeem start dan vrij langzaam op.

Verwijderd

op de flop van 3com zit een tooltje waarmee je de netwerkkaarten vast kan instellen op een irq en port. :)
het beste kun je een kaart vast instellen want de driver gaat bij het starten van windows zoeken naar de nic en dan melden er zich twee :( ... met jou prob als gevolg..
haal wel eerst het tweede kaartje eruit voordat je het tooltje start... ;)

Suc6

Verwijderd

Staat hier ook niks nuttigs tussen ?

Probeer eens om alles wat met die 905 te maken heeft te deinstalleren. (dus kaarten eruit, opstarten in veilige modus en in apparaatbeheer al het relevante spul eruit)
Dan kaarten er allebei in en de boel installeren (twee keer, dus).

Gebruik voor 3Com trouwens ALTIJD de drivers van de3Com-site, en niet die van Windows zelf; die lijken soms goed te werken, maar niet helemaal.

Overigens heb ik hier op GoT regelmatig mensen zien vertellen, dat het bijna onmogelijk is om twee 3Com's in Win98 werkend te krijgen. Of die personen gelijk hebben, weet ik niet (ik gebruik alles behalve Win98; niet voor niks). In Win95 is het geen enkel probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Eerst de ene later de andere installeren was geen optie, Win98 liep nog steeds vast.
Deinstalleren ook niet, heb systeem 2x geghost geen effect. Kaartjes zijn om de 1 of andere reden niet goed werkend te krijgen wanneer ze beide zijn ingeplugd.
Ik heb als dualboot er vervolgens W2k bij gezet deze heeft geen problemen met de 2 kaartjes. Echter voor de Win98 boot zal ik dat tooltje eens proberen. :7