PS4 en PC geluid gelijktijdig via zelfde speakerset.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docexe
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04-01-2021
Dag,

Zoals de titel het al een beetje verraad, ik probeer het geluid van 2 inputs gelijktijdig via 1 output te laten verlopen. Ik heb hiervoor een mixer gehaald (behringer mx400), alles leuk en aardig maar omdat ik een totale leek ben in audio aansluitingen kwam ik er dus gauw achter dat de betreffende mixer een mono output heeft. Ik ben nu dus verder aan het zoeken naar een oplossing, eventueel een andere mixer of een mono naar stereo tussenstuk (als dat mogelijk is). De inputs zijn 2x 3,5mm jack plugs (van monitor naar mixer en van pc naar mixer) en de speakerset wordt ook aangesloten door middel van een 3,5mm Jack. Om deze aan de mixer aan te sluiten heb ik een Jack verloopstekkers van 6.3mm gebruikt, geschikt voor stereo output.

Ik denk zelf aan een geschikte mixer met stereo output, maar de mixers die ik allemaal vindt op het internet lijken me veel te ingewikkeld met veel te veel poespas. Als iemand me een simpele mixer aan kan raden met een stereo output wordt dat zeer gewaardeerd.

Beste antwoord (via Docexe op 07-11-2020 20:40)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb exact wat jij nodig hebt laatst gekocht bij de Makro in de outlet. Ding heet Pepperdecks Djoclate, google maar ff. Koop je voor ca 3 tientjes, heeft 2x 3,5mm ingang en 1x 3,5mm uitgang, allemaal stereo. Geen voeding nodig, kabeltjes en opbergzakje meegeleverd.
Ik had hem bij de Makro voor 11,50. Had hem niet specifiek niet nodig maar kon hem daar niet voor laten schieten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een stereo mixer met 2 stereo inputs en een stereo output dus. Poespas kan je negeren, dit is gewoon wat je nodig hebt:

https://www.thomann.de/nl/behringer_xenyx_802.htm

En als je minder poespas wilt, mag ook. Passieve mixertjes bestaan ook:
https://www.thomann.de/nl/rolls_mx_42.htm

Het wordt er alleen niet goedkoper van. zoeken bij google naar 'stereo mixer' vind je er echt heel veel toch?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik heb exact wat jij nodig hebt laatst gekocht bij de Makro in de outlet. Ding heet Pepperdecks Djoclate, google maar ff. Koop je voor ca 3 tientjes, heeft 2x 3,5mm ingang en 1x 3,5mm uitgang, allemaal stereo. Geen voeding nodig, kabeltjes en opbergzakje meegeleverd.
Ik had hem bij de Makro voor 11,50. Had hem niet specifiek niet nodig maar kon hem daar niet voor laten schieten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Docexe
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04-01-2021
The Eagle schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:44:
Dit is precies wat ik zocht, je bent een held!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fozzie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Naja, die geeft dus ook Makro aan. Heb de mijne denk ik anderhalve maand geleden gehaald, lag in een van de vestigingen in de outlet ergens. Is dus kennelijk nog iemand meer opgevallen, vermoed daar ook in de outlet.
Kun je nu als particulier terecht overigens, tot nader order (lees: als horeca open gaat sluit Makro voor particulieren).

Pagina: 1