Goede 4K tv voor de PS5 en Netflix?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik zoek een?
Een 55' inch 4K TV. Ik twijfel tussen QLED van Samsung en OLED van LG. Het liefst 100hz voor de PS5, ookal weer ik niet of 100hz het waard is, aangezien ik met de controller op de PC ook niet heel veel verschil merk met 60 en 144fps (en de PS5 waarschijnlijk toch niet veel games op 100fps gaat runnen).

Wat is je budget?
€1000 tot 1200.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral gamen (PS4 Pro, PS5), maar ook streamen (Netflix, Amazon Prime, DisneyPlus, Chromecast, Steam Link).

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik wilde eigenlijk heel graag een Samsung Q70R, maar die lijkt nergens meer verkrijgbaar en is nu vervangen voor de QxxT series die minder goed schijnen te zijn? Ik vind Samsung's TV operating system (Tizen) wel erg fijn, maar ik hoor betere dingen over LG tv's betreft beeldkwaliteit.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:33
LG B/C. Niet verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:15
Wij hebben beneden een 2015 Samsung tv van toen rond de 1600 euro. Erg fijne tv buiten dat losse kastje met 1 kabel naar de tv. Besturing is ook erg logisch.
Boven sinds begin dit jaar een LG wat meer budget tv van rond de 400 euro geloof ik.
Vind hem goed beeld geven, maar moet wel eerlijk zijn dat het menu een beetje onlogisch voor ons is. Dit terwijl de HD Ready tv dan weer logischer was en ook LG (maar dan spreken we van een model uit 2005!).

Zou zelf ook meegaan met aschja, denk dat menu's wel wennen hoor. Beeld is wel beter bij LG.
Beide maken volgens mij eigen panelen tegenover andere merken, maar kan me ook vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Ik zou zeker ook de Philips 55OLED804 of 854 overwegen. Model van vorig jaar, en warm aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:54
Oled TV geeft simpelweg een veel mooier beeld en valt daarom vrijwel altijd aan te raden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-06 21:50

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Als het om spelcomputers gaat is de LG B- en C-serie de betere keus t.o.v. Philips. Zoals Aschja zegt: Niet verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De Samsungs van 2019 waren inderdaad beter dan die van 2020. Reden te meer waarom het landschap nu zeer overzichtelijk is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
Interessant! Thanks voor de replies. Ik zit te kijken naar de televisies van LG (OLED, 4K, 55 inch, 100hz) en ze zijn allemaal wel iets boven het budget. De C9/B9 zijn 1200-1500 euro als het goed is? Maar lijkt helaas ook uitverkocht online bij bijvoorbeeld Mediamarkt en Coolblue. De LG OLED55B9PLA bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:52
Ik heb begrepen dat de Netflix app op de PS5 nog steeds alleen HDR doorgeeft, en dat ziet er op een LCD tv niet mooi uit, dus zou ik sowieso voor een Oled gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
LikeAKing schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 22:09:
Interessant! Thanks voor de replies. Ik zit te kijken naar de televisies van LG (OLED, 4K, 55 inch, 100hz) en ze zijn allemaal wel iets boven het budget. De C9/B9 zijn 1200-1500 euro als het goed is? Maar lijkt helaas ook uitverkocht online bij bijvoorbeeld Mediamarkt en Coolblue. De LG OLED55B9PLA bijvoorbeeld.
Check vooral dit topic voor de prijzen van OLED (is hier al eens genoemd). En je kunt het beste kijken naar de LG CX. De C9 is het model van vorig jaar. En, wacht nog heel even voor Black Friday aanbiedingen. De LG OLED's gaan vaak tegen lagere prijzen weg.

[ Voor 3% gewijzigd door TwArbo op 08-11-2020 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het zero-tolerance-draadje is de beste plek om een goede prijs te vinden. De B9 ging met een deal weg rond de 1000 en de C9 rond de 1200, maar de prijzen zijn wat aan het oplopen, omdat het eindejaarsseizoen is en televisies momenteel niet aan te slepen zijn. Je kunt op Black Friday wachten, maar ik verwacht dat ze dan een paar tientjes omlaag gaan en een korting die je via het zero-tolerenance-draadje krijgt groter gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Dit dus

Cititzen of Ladonia

Pagina: 1