Waarschijnlijk een van de zovelen die een nieuwe build willen maken op basis van de nieuwe Ryzen 5 en de RX 6800XT
Dit is mijn idee voor mijn build:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen!. Dit voornamelijk en mogelijk in de toekomst ook iets streamen of een beetje extra multitasking maar niet genoeg voor een Ryzen 7 denk ik. Qua games divers zoals: COD:MW, Assassins creed, age of empires, C&C, Anno en Farcry!
Wat mag het systeem gaan kosten?
de richtprijs is €2000 .
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope! ik heb nu de Asus Predator helios 500 laptop. en ik wil eindelijk een Desktop
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
qua opslag dacht ik aan:
-500gb voor besturingssysteem
-1tb voor mijn online games
-4 of 6tb voor offline games en overige zaken.
- Moederbord moet 2x m.2 hebben voor de SSD en PC4.0
-Waterkoeling, niet aleen voor de koeling maar ook voor de heb qua lichtjes!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
tja AMD is aan het inhalen dus die CPU en GPU combi lijkt me perfect. verder niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
144hz waardig, VR als dat in de toekomst nog iets word. 4K is ook zeker een wens maar geen eis.
Ga je overklokken?
Dit zit er tegenwoordig standaard bij. dus ja!
Wat verwacht je van ons?
Ik wil een Game systeem waar ik mee vooruit kan. In het verleden was het om de 4 jaar een nieuwe laptop a €2000 en nu wil ik een goeie basis neerzetten zodat ik over een tijdje makkelijk kan upgraden. Ook wil ik lampjes etc. vandaar de voeding met RGB etc.
Ik hoop dat er kritisch gekeken woord naar de compatibiliteit van de onderdelen.
De onderdelen zijn dit de juiste of kan ik beter andere vergelijkbare onderdelen gebruiken.
Ik verwacht dat de 6800XT ongeveer €550 gaat kosten dus ik heb nog een ruimte voor aanpassingen.
OH, en ik ben er nog niet over uit welke behuizing het word, tips zijn welkom! (strakke kast van binnen kabelmangement en de RGB's moeten er mooi uit komen.)
Ok, tips tools aanvullingen en opmerkingen zijn welkom!
Alvast bedankt.
Dit is mijn idee voor mijn build:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen!. Dit voornamelijk en mogelijk in de toekomst ook iets streamen of een beetje extra multitasking maar niet genoeg voor een Ryzen 7 denk ik. Qua games divers zoals: COD:MW, Assassins creed, age of empires, C&C, Anno en Farcry!
Wat mag het systeem gaan kosten?
de richtprijs is €2000 .
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope! ik heb nu de Asus Predator helios 500 laptop. en ik wil eindelijk een Desktop
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
qua opslag dacht ik aan:
-500gb voor besturingssysteem
-1tb voor mijn online games
-4 of 6tb voor offline games en overige zaken.
- Moederbord moet 2x m.2 hebben voor de SSD en PC4.0
-Waterkoeling, niet aleen voor de koeling maar ook voor de heb qua lichtjes!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
tja AMD is aan het inhalen dus die CPU en GPU combi lijkt me perfect. verder niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
144hz waardig, VR als dat in de toekomst nog iets word. 4K is ook zeker een wens maar geen eis.
Ga je overklokken?
Dit zit er tegenwoordig standaard bij. dus ja!
Wat verwacht je van ons?
Ik wil een Game systeem waar ik mee vooruit kan. In het verleden was het om de 4 jaar een nieuwe laptop a €2000 en nu wil ik een goeie basis neerzetten zodat ik over een tijdje makkelijk kan upgraden. Ook wil ik lampjes etc. vandaar de voeding met RGB etc.
Ik hoop dat er kritisch gekeken woord naar de compatibiliteit van de onderdelen.
De onderdelen zijn dit de juiste of kan ik beter andere vergelijkbare onderdelen gebruiken.
Ik verwacht dat de 6800XT ongeveer €550 gaat kosten dus ik heb nog een ruimte voor aanpassingen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 338,20 | € 338,20 |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 Pro | € 159,- | € 159,- |
1 | Videokaarten | AMD Radeon RX 6800 XT | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (256MB cache, 5400rpm), 6TB | € 119,90 | € 119,90 |
1 | Waterkoeling | Fractal Design Celsius+ S36 Prisma | € 203,90 | € 203,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2C3200C16 | € 132,90 | € 132,90 |
1 | Voedingen | Corsair CX750F RGB Wit | € 98,- | € 98,- |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 129,- | € 129,- |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 500GB | € 71,- | € 71,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.251,90 |
OH, en ik ben er nog niet over uit welke behuizing het word, tips zijn welkom! (strakke kast van binnen kabelmangement en de RGB's moeten er mooi uit komen.)
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Behuizingen | Corsair Crystal 570X RGB Wit | € 178,- | € 178,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define S2 Vision RGB | € 227,40 | € 227,40 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C White - TG | € 86,47 | € 86,47 |
1 | Behuizingen | Phanteks Eclipse P500A Digital (RGB) | € 143,50 | € 143,50 |
1 | Behuizingen | SilentiumPC Regnum RG6V EVO TG ARGB | € 68,90 | € 68,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 704,27 |
Ok, tips tools aanvullingen en opmerkingen zijn welkom!
Alvast bedankt.