Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Is er iemand die weet of een Cisco Meraki (MS 220- 8p) switch ook unmanaged te gebruiken valt zonder licensie en is te configureren (natuurlijk zonder de uitgebreide mogelijkheden als je de switch met een licensie zou gebruiken)?

Er lijkt geen standaard webserver te draaien op deze switch (switch is gerestored naar default factory settings)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-07 21:52
Als je een switch unmanaged wil gebruiken hoef je toch niets te configureren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Sommige oude kun je nog naar DD-WRT ofzo flashen maar de meeste al niet meer. Oude ook niet als ze de nieuwste firmware hadden. Dan is het een mooie boekhouder o.i.d.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
@jadjong Ok, misschien is configureren iets te zwaar aangezet, maar heb begrepen dat er wel iets aan in te stellen valt op het moment dat je deze zonder licensie zou willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
@chaoscontrol ze blijven wel als gewone switch functioneren neem ik aan? Dat is iets meer dan een gewone boekhouder dan toch? ; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 19:37
je kan ze prima als domme switch gebruiken, maar je kan letterlijk niks instellen dan :)

er is wel een locale inlogpagina , maar je kan niets aanpassen geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
@ijske en hoe kan ik die locale inlogpagina vinden?

Op IP-nummer kan ik geen pagina vinden (standaard draait webserver natuurlijk op poort 80, maar ook die toevoeging leidt tot niets)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
Vhond schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 18:02:
@ijske en hoe kan ik die locale inlogpagina vinden?

Op IP-nummer kan ik geen pagina vinden (standaard draait webserver natuurlijk op poort 80, maar ook die toevoeging leidt tot niets)...
ik weet het niet meer vanbuiten, al eens getest met setup.meraki.com ?
ik heb het zelf op een 220-24p getest, en twijfel of ik niet de console poort heb moeten gebruiken...het is weer even geleden...
maar nogmaals , je kan toch niets aanpassen , dus je hebt er geen reet aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
@ijske ok, als het het koper en glas maar gebruikt kan blijven.

Vond via https://www.alpha-audio.n...aki-ms220-8p-met-samples/ wat verwarrends (onderste paragraaf 'Interface' waarbij beweert wordt dat je zonder licensie wel iets zou kunnen instellen,alleen minder dan met licensie)

[ Voor 64% gewijzigd door Vhond op 07-11-2020 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
Vhond schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 18:18:
@ijske ok, als het het koper en glas maar gebruikt kan blijven.
op koper kan ik dat bevestigen , op glas niet .. maar ik meende te zien toen dat standaard alle poorten actief en bridge staan (inclusief dus de sfp's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
@ijske ok duidelijk.
Pagina: 1