Hoi,
Ik heb me al zoveel mogelijk ingelezen maar ik twijfel nog over een aantal zaken om tot een goede basis en toekomst bestendige setup te komen.
Hoor graag jullie commentaar en aanbevelingen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga met de PC voornamelijk Simracen zoals ACC maar ook nieuwere releases zoals COD en Cyberpunk wil ik straks probleemloos kunnen draaien op de hoogste settings.
Heb de knoop doorgehakt dat ik naar een triple screen setup wil gaan. VR valt voor mij gezien de langere sessies en nog tegenvallende grafische eyecandy af. Wil meer immersie waarmee ik beter moet kunnen racen en dus presteren.
1440p@144Hz is nu het minimum maar kan het in de toekomst ook triple 4K aan?
Daarnaast is het gezien mijn werk niet ondenkbaar dat ik middels HyperV of andere virtualisatie ooit wat VMs wil maken
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is in principe niet gelimiteerd maar ik houd er van om de bang for buck setup te creëren. Ik weet dat ik hoogstwaarschijnlijk meer dan € 3000,-- kwijt zal zijn met alle wensen die er zijn. Het is een compleet nieuwe build, inclusief monitoren en stand. Maar ook toetsenbord en muis
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mid to High-end videokaart, minimaal 32 GB RAM, minimaal 6c/12t CPU, NVME SSD voor maximale performance voor Windows en primaire games, secundaire disk voor oudere games en opslag
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb altijd Intel en Nvidia gehad, ooit in een grijsverleden uitgeweken naar de AMD kant maar dat was toen geen succes (Althon en ABit), Dat is zo lang geleden dat is geen argument meer en wat ik allemaal lees en zie is AMD the way to go
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een stille PC maar niet tegen elke prijs. Energieverbruik verminderen is mooi maar met zonnepanelen geen probleem, performance is king.
Ga je overklokken?
In eerste instantie niet, over een aantal jaar wellicht wel als ik de laatste performance eruit wil halen
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag op of aanmerkingen en advies op de gekozen componenten
Ik twijfel met name over de keuze van het mainboard. Welke is nu beter, de B550 of X570 ?
Zie namelijk door de bomen het bos niet meer...
Eventuele aanbevelingen op dit vlak ben ik naar op zoek.
Wil in de toekomst nog een extra NVME kunnen plaatsen, ook geen beperkingen hebben qua chipset performance met een nieuwe GPU aan het eind van het latijn van de nu gekozen GPU.
Wie heeft er ervaring met triple screens en welke bottlenecks je tegenaan kan lopen met de keuze van de GPU en monitoren?
Verder vraag ik mij af of de nieuwste Samsung SSD wel zin heeft?
Ik heb de volgende setup nu in wishlist.
Heb de 5800x nu in bestelling maar ben wel nog in afwachting van de release van de Big Navi GPU en de praktijk testen die daar uit gaan komen om de juiste bang for buck te kiezen qua CPU en GPU combo.
Misschien dat jullie daar ook al inzichten in hebben?
Ik heb me al zoveel mogelijk ingelezen maar ik twijfel nog over een aantal zaken om tot een goede basis en toekomst bestendige setup te komen.
Hoor graag jullie commentaar en aanbevelingen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga met de PC voornamelijk Simracen zoals ACC maar ook nieuwere releases zoals COD en Cyberpunk wil ik straks probleemloos kunnen draaien op de hoogste settings.
Heb de knoop doorgehakt dat ik naar een triple screen setup wil gaan. VR valt voor mij gezien de langere sessies en nog tegenvallende grafische eyecandy af. Wil meer immersie waarmee ik beter moet kunnen racen en dus presteren.
1440p@144Hz is nu het minimum maar kan het in de toekomst ook triple 4K aan?
Daarnaast is het gezien mijn werk niet ondenkbaar dat ik middels HyperV of andere virtualisatie ooit wat VMs wil maken
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is in principe niet gelimiteerd maar ik houd er van om de bang for buck setup te creëren. Ik weet dat ik hoogstwaarschijnlijk meer dan € 3000,-- kwijt zal zijn met alle wensen die er zijn. Het is een compleet nieuwe build, inclusief monitoren en stand. Maar ook toetsenbord en muis
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mid to High-end videokaart, minimaal 32 GB RAM, minimaal 6c/12t CPU, NVME SSD voor maximale performance voor Windows en primaire games, secundaire disk voor oudere games en opslag
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb altijd Intel en Nvidia gehad, ooit in een grijsverleden uitgeweken naar de AMD kant maar dat was toen geen succes (Althon en ABit), Dat is zo lang geleden dat is geen argument meer en wat ik allemaal lees en zie is AMD the way to go
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een stille PC maar niet tegen elke prijs. Energieverbruik verminderen is mooi maar met zonnepanelen geen probleem, performance is king.
Ga je overklokken?
In eerste instantie niet, over een aantal jaar wellicht wel als ik de laatste performance eruit wil halen
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag op of aanmerkingen en advies op de gekozen componenten
Ik twijfel met name over de keuze van het mainboard. Welke is nu beter, de B550 of X570 ?
Zie namelijk door de bomen het bos niet meer...
Eventuele aanbevelingen op dit vlak ben ik naar op zoek.
Wil in de toekomst nog een extra NVME kunnen plaatsen, ook geen beperkingen hebben qua chipset performance met een nieuwe GPU aan het eind van het latijn van de nu gekozen GPU.
Wie heeft er ervaring met triple screens en welke bottlenecks je tegenaan kan lopen met de keuze van de GPU en monitoren?
Verder vraag ik mij af of de nieuwste Samsung SSD wel zin heeft?
Ik heb de volgende setup nu in wishlist.
Heb de 5800x nu in bestelling maar ben wel nog in afwachting van de release van de Big Navi GPU en de praktijk testen die daar uit gaan komen om de juiste bang for buck te kiezen qua CPU en GPU combo.
Misschien dat jullie daar ook al inzichten in hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 507,60 | € 507,60 |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ELITE | € 181,05 | € 181,05 |
1 | Videokaarten | AMD Radeon RX 6800 XT | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (256MB cache, 5400rpm), 4TB | € 73,89 | € 73,89 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - TG | € 86,90 | € 86,90 |
3 | Monitoren | LG UltraGear 32GK650F Zwart | € 299,- | € 897,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 74,55 | € 74,55 |
1 | Toetsenborden | Corsair Gaming K55 RGB (Qwerty US) | € 54,90 | € 54,90 |
1 | Muizen | Razer Deathadder V2 | € 67,91 | € 67,91 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 168,- | € 168,- |
1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 107,90 | € 107,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro 1TB | € 219,- | € 219,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.438,70 |