HEOS compatible eletronica koppelen aan plafondspeakers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartJ72
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-04 16:29
Mijn vraag
Graag zou ik de elektronica van een HEOS compatible speaker als back-end willen gebruiken voor plafond speakers. Dus eigenlijk een HOME1 of (HEOS 3 HS2 ) ontmantelen om de versterker en elektronica eruit te halen en deze aan een plafond speaker. Waar zou je interne elektronica (dus versterker, WIF/Bluetooth interface etc los kunnen kopen?)

Relevante software en hardware die ik gebruik
HEOS App

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op internet krijg ik weinig/niets gevonden over de HEOS interface, standaarden of alternatieven die gebruik maken van hetzelfde protocol/UI.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 22:30
Wat is de reden dat je niet een HEOS Amp gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartJ72
Dag Christiaans, Veel dank ! Inderdaad wat ik zoek aan functionaliteit, maar hoopte het in een soort inbouw model te kunnen vinden om het weg te werken in een plafond achter een inbouwspeaker. De HEOS Amp is daar nogal fors voor. Dat het kleiner kan, blijkt al uit het feit dat een HEOS 1 al veel compacter is. Dus ik hoopte dat het met losse componenten zelf in elkaar te zetten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

HEOS is Denon proprietary dus daar ga je geen open source implementaties voor vinden, alleen het spul wat Denon / Marantz zelf uitleveren. Dus ben bang dat we je moeten teleurstellen.

Maar je bengint vermoed ik niet zomaar over plafondspeakers - iets doet me vermoeden dat je die spullenboel al hebt ingebouwd. If so: waarom niet gewoon die gebruiken?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:36
Je kunt een HEOS amp natuurlijk ook nog ontmantelen. Van binnen is het zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://alpha-audio.nl/wp-content/uploads/2014/09/HEOS-1.jpg

Een andere optie is de kleinere HEOS-link met een klein klasse-D versterkerbordje.

Een versterker uit een product met geïntegreerde speaker kun je beter niet gebruiken. Die zijn vaak op elkaar afgestemd waardoor ze met een neutrale standaardspeaker niet lekker klinken.

Maar als ik heel eerlijk ben snap ik je probleem niet zo. Je moet hoe dan ook met een draad richting je luidsprekers. Of dat nou een stroomkabel is om een versterker te voeden of een speakerkabel om de luidspreker aan te sturen maakt dan toch niet zoveel uit. Als je versterker niet het plafond in moet ben je veel flexibeler.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartJ72
Beste T-MOB,
Terechte punten waarmee ik aan de slag kan. Ging ervan uit dat heet kleinere oplossing zou kunnen werken. Je hebt gelijk: ergens moet er audio-power richting de speakers. Dat zou dan toch met een HEOS Amp moeten , dan speakerkabels naar de plafondmounts en klaar. sta er alleen van te kijken dat die oplossing dan even +400 euro is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:36
Ja, goedkoop is het zelden met dit soort multiroomsystemen. Maar zoals ik al zei, als het niet in het pafond hoeft ben je flexibeler. Je kunt dan ook een Denon AVR toepassen. Dan heb je HEOS en als ik het goed begrijp kan die 1600H zelfs twee zones aansturen. Als je ook speakerkabels naar je saapkamer, WC, tuin of keuken trekt kun je daar ook muziek spelen.

[ Voor 7% gewijzigd door T-MOB op 10-11-2020 09:14 ]

Regeren is vooruitschuiven

Pagina: 1