Hoezo niet kortgesloten???
Zo heb ik ooit eens een moederbord en Hercules Radeon 9800pro om zeep geholpen. Exact hetzelfde. Toen lekte er water uit het CPU blok zo het AGP slot in.
Denk niet dat je je kaart zal gaan redden aangezien je PCI-E voltage padjes weggesmolten zijn en hopelijk is je PCI-E op je moederbord en de rest ervan nog ok.
Zo heb ik ooit eens een moederbord en Hercules Radeon 9800pro om zeep geholpen. Exact hetzelfde. Toen lekte er water uit het CPU blok zo het AGP slot in.
Denk niet dat je je kaart zal gaan redden aangezien je PCI-E voltage padjes weggesmolten zijn en hopelijk is je PCI-E op je moederbord en de rest ervan nog ok.
Is niet kortgesloten, omdat de 3 laatste pin dezelfde routing hebben.
Heb nog tijd gehad om de pc uit te zetten.
Gelukkig had ik een riser cable en is het water daar op geraakt, mobo is ok.
Wacht nog op een nieuwe riser cable en een vervangings gpu om de pcie x16 nog te testen.
Heb nog tijd gehad om de pc uit te zetten.
Gelukkig had ik een riser cable en is het water daar op geraakt, mobo is ok.
Wacht nog op een nieuwe riser cable en een vervangings gpu om de pcie x16 nog te testen.
Als er voldoende stroom is gaan lopen om pinnen te versmelten, is er hoegenaamd iets kortgesloten. Pin A1 is hot plug presence detect, dat is alvast iets anders dan A2+3 en B1.Jeewooth schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 16:22:
Is niet kortgesloten, omdat de 3 laatste pin dezelfde routing hebben.
Oslik blyat! Oslik!
Aangenomen dat de kaart goed in de riser zat, is er zeker iets kortgesloten.
Op basis van wat er gesmolten is kun je beredeneren dat op die locatie de hoogste weerstand is geweest in het circuit wat je gevormd hebt. Hoe dat circuit gelopen heeft kun je met die informatie niet vaststellen.
Of deze kaart te redden is vraag ik me af. Hangt helemaal af van wat er precies gebeurt is en tussen welke punten de kortsluiting is ontstaan. Deze kaart weer stabiel krijgen zal enkel op mechanisch vlak al best een opgave zijn. Om daarbij te helpen zou ik zoiets bestellen: https://www.amazon.nl/een...-beschermen/dp/B07WD7QYL9
Op basis van wat er gesmolten is kun je beredeneren dat op die locatie de hoogste weerstand is geweest in het circuit wat je gevormd hebt. Hoe dat circuit gelopen heeft kun je met die informatie niet vaststellen.
Of deze kaart te redden is vraag ik me af. Hangt helemaal af van wat er precies gebeurt is en tussen welke punten de kortsluiting is ontstaan. Deze kaart weer stabiel krijgen zal enkel op mechanisch vlak al best een opgave zijn. Om daarbij te helpen zou ik zoiets bestellen: https://www.amazon.nl/een...-beschermen/dp/B07WD7QYL9
[ Voor 49% gewijzigd door Nijn op 07-11-2020 16:41 ]
A1 is idd hotplug, A2+3 zijn +12V en B1 is GND. de zo te zien ook geraakte A4 is GND, en B1 is ook +12V.dion_b schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 16:28:
[...]
Als er voldoende stroom is gaan lopen om pinnen te versmelten, is er hoegenaamd iets kortgesloten. Pin A1 is hot plug presence detect, dat is alvast iets anders dan A2+3 en B1.
Er is hier kortgesloten inderdaad, enkel water doet niet zulke dingen met elektrische contacten.
Je kan proberen de pins te repareren, maar ik durf zeker niet te garanderen dat er niks op het board zelf gefrituurd is.
[ Voor 17% gewijzigd door McGryphon op 07-11-2020 16:45 ]
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Even een multimeter aangekocht.
Aan de beschadigde kant zijn A1,A2,A3 in contact met A4
Aan de B kant is alles nog ok.
Moet nu een manier vinden om A4 te scheiden van A1/2/3 door te schrapen met een mes ofzo.
tenzij iemand een andere hint heeft.
Aan de beschadigde kant zijn A1,A2,A3 in contact met A4
Aan de B kant is alles nog ok.
Moet nu een manier vinden om A4 te scheiden van A1/2/3 door te schrapen met een mes ofzo.
tenzij iemand een andere hint heeft.
Pagina: 1