Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meerkater
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09-2023
Hey,

Ik heb een Synology DS212j die ik vroeger gebruikte als back-up oplossing van mijn computer.

Sinds kort heb ik een Raspberry Pi 4 draaien met hierop Emby server geïnstalleerd. De content staat op een 5TB externe harde schijf. De content wordt gestreamd naar Android TV.

Ik ben nu aan het overwegen om de Synology hiervoor in te zetten.

1) Ik snap dat de DS212j te zwak is om aan transcoding te doen maar zou het mogelijk zijn om Emby server hierop te installeren? Het ontvangende toestel Android TV draait momenteel de Kodi app en kan dus perfect met de bestanden overweg als deze gewoon gestreamd worden. Transcoding is dus niet nodig.
Maar ik vermoed dat Emby server hier niet op zal draaien wegens te oud.

2) Ik ben aan het overwegen om de HDD's van de DS212j te vervangen door grotere schijven maar ik stel me hierbij de vraag of het niet beter zou zijn om op een nieuwe Synology over te stappen? Natuurlijk is dit weer een extra investering van € 250 à € 350.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

3) Naast de video- en muziekcontent zullen er ook nog andere bestanden op deze server staan. Welke betaalbare dienst zouden jullie aanraden voor de offsite opslag, bij voorkeur in Europa? Backblaze?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,
Meerkater

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:19
1. Moet je überhaupt transcoden?

2. Ik zou eerst deze proberen. Ga gewoon eerst testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

1. Je DS212j draait ongetwijfeld samba en/of nfs; daar kan kodi prima mee overweg

2. Je moet even uitzoeken wat de maximale schijfgrootte is die de DS212j ondersteunt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meerkater
@Brahiewahiewa .
1. Inderdaad Kodi kan daar mee overweg maar ik gebruik momenteel ook Emby en betwijfel of deze op de DS212j werkt.

2. Op basis van dit artikel zou het 16TB per disk zijn?
https://www.synology.com/...le_volume_size_limitation

[ Voor 6% gewijzigd door Meerkater op 07-11-2020 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meerkater
@418O2
1. Nee dit zal volgens mij niet nodig zijn aangezien dit nu ook niet gebeurt via de Raspberry Pi en Kodi kan prima met de MKV files om.
Echter, vraag ik me af of Emby hier op zal draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wat belet je om het te proberen? Zou inderdaad transcoding (per user setting) uitschakelen om te voorkomen dat hij überhaupt gaat proberen om te transcoden.

Als je baat hebt bij Emby+transcoding en je overweegt een nieuwe Synology/Qnap/zelfbouw nas dan zou ik gaan voor een Synology play series, of een alternatief met geschikte hardware opties zodat transcoding wordt ondersteund.

[ Voor 41% gewijzigd door akimosan op 07-11-2020 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meerkater
@akimosan

Bedankt voor jouw feedback.

Zijn de Play series voldoende mocht ik transcoding nodig hebben?
Zit er een groot verschil tussen Play en de + reeks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Meerkater schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 18:13:
@akimosan

Bedankt voor jouw feedback.

Zijn de Play series voldoende mocht ik transcoding nodig hebben?
Zit er een groot verschil tussen Play en de + reeks?
De play serie is speciaal voor mediaserver doeleinden. Hebben veelal Intel processoren
met ondersteuning voor Quicksync. Kom je een heel eind mee.

Let wel dat je voor transcoding ondersteuning wel de betaalde versie van Emby moet gebruiken. Dat mag niet meer met de gratis editie.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meerkater
@nelizmastr Thanks! Ik weet dat ik voor transcoding Emby Premiere nodig heb. Maar dit zou in een eerste fase niet nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zoals ik het begrijp is de limiet voor het totale volume 16TB. Dus 1 disk van 16TB of twee disks van 8TB

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik kom toch even terug op mijn synology met play verhaal. De 218Play bijvoorbeeld bevat Realtek chipset. Dat limiteert je om veel x86 linux software te draaien op de NAS. Het geheugen van 1GB (niet uitbreidbaar) kan ook een bottleneck worden.

De 220+ lijkt beter. De celeron daarin heeft ondersteuning voor quicksync volgens mij.
Een wat oudere lijst vind je hier:
https://emby.media/commun...oding-compatibility-list/
Maar dat is wel een goed startpunt die meer informatie geeft over waar je op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meerkater
@Brahiewahiewa Ok, dan heb ik het verkeerd geïnterpreteerd. Bedankt voor de verduidelijking. Ik ga vermoedelijk 2x 6TB nemen dus zou moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meerkater
@akimosan Bedankt. Er is natuurlijk een prijsverschil maar als deze meer toekomstproof is... De 220+ kan vermoedelijk ook beter overweg met meerdere services tegelijk.
Pagina: 1