Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat door mij gebruikt worden als thuiswerkpc (dual monitor). Ik log hiervoor in op de Citrix-omgeving van mijn werkgever.
Ik heb de laatste jaren Linux Mint gedraaid op mijn huidige pc en wil dit ook op dit nieuwe systeem gaan gebruiken. Gamen is er de afgelopen jaren nauwelijks van gekomen, en dat zal niet zo snel veranderen (jong gezin).
Daarnaast is mijn partner enthousiast fotograaf. De (RAW-)foto's bewerkt ze in darktable.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ca. € 800.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De huidige monitoren en randapparatuur (toetsenbord/muis) gaan voorlopig mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor de opslag maken we gebruik van een NAS, dus erg veel opslagruimte verwacht ik niet nodig te hebben.
Darktable moet uiteraard soepel draaien.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen bijzonderheden.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb mijn build grotendeels gebaseerd op de BBG. Ik hoor graag of het bij elkaar past, of dat ik dingen over het hoofd zie.
Heeft darktable nog baat bij de geselecteerde grafische kaart, of is dit wellicht overkill?
Bedankt alvast voor jullie hulp!
Het systeem gaat door mij gebruikt worden als thuiswerkpc (dual monitor). Ik log hiervoor in op de Citrix-omgeving van mijn werkgever.
Ik heb de laatste jaren Linux Mint gedraaid op mijn huidige pc en wil dit ook op dit nieuwe systeem gaan gebruiken. Gamen is er de afgelopen jaren nauwelijks van gekomen, en dat zal niet zo snel veranderen (jong gezin).
Daarnaast is mijn partner enthousiast fotograaf. De (RAW-)foto's bewerkt ze in darktable.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ca. € 800.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De huidige monitoren en randapparatuur (toetsenbord/muis) gaan voorlopig mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor de opslag maken we gebruik van een NAS, dus erg veel opslagruimte verwacht ik niet nodig te hebben.
Darktable moet uiteraard soepel draaien.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen bijzonderheden.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb mijn build grotendeels gebaseerd op de BBG. Ik hoor graag of het bij elkaar past, of dat ik dingen over het hoofd zie.
Heeft darktable nog baat bij de geselecteerde grafische kaart, of is dit wellicht overkill?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 199,- | € 199,- |
1 | Moederborden | MSI B450M-A PRO MAX | € 60,40 | € 60,40 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G | € 244,90 | € 244,90 |
1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio S400 | € 75,90 | € 75,90 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | € 69,85 | € 69,85 |
1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 450W | € 79,- | € 79,- |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 59,90 | € 59,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 788,95 |
Bedankt alvast voor jullie hulp!