Hoe 96kHz/24bit audio naar DAC/amp te krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ui30
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-04 18:45
Mijn vraag
ik wil een blu-ray disk met daarop 96khz/24bit audio bestanden afspelen maar heb geen idee wat voor speler ik dan nodig heb. Ik heb een uitstekende dac/amp staan, dus de speler hoeft alleen maar het digitale signaal aan te bieden, toch? M.a.w., kan ik hier een simpele speler ( zonder ingebouwde dac) voor gebruiken of gaat die dat niet doen?
Iemand tips hierover? Ik heb op veel sites gezocht maar ik kom er niet uit.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Ui30 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:14:
Ik heb een uitstekende dac/amp staan, dus de speler hoeft alleen maar het digitale signaal aan te bieden, toch?
Als je de DAC van de bron gebruikt sluit je de bron analoog aan op de AMP. Wil je de DAC van de AMP gebruiken zal je digitaal aan moeten sluiten. Dus die conclusie is juist.
M.a.w., kan ik hier een simpele speler ( zonder ingebouwde dac) voor gebruiken of gaat die dat niet doen?
Zal afhangen van de DAC die je hebt. Een USB DAC zie je veel maar een Blu-rayspeler met data out over USB zie je dan niet. Oftewel, stem de bron af op de ingangen van de DAC die je hebt. Het kan handig zijn de handleiding te lezen aangezien niet elke bron 24/96 over Optical Toslink voert en een downscale doet. HDMI gaat natuurlijk wel goed en Digitale Coax ken ik zelf ook minder van dat soort geintjes van.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ui30
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-04 18:45
Thnx, daar kan ik wel wat mee!