i510600 - AMD 5600x 100 euro verschil waard voor mijn build?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Emeirk
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11-2022
Hey iedereen,

ik lees heel veel enthousiaste berichten over de nieuwe generatie AMD CPUs maar ze zijn toch ook een pak duurder dan Intel of zie ik dat verkeerd?

Ik ben info aan het verzamelen voor een nieuwe gaming build (vorige is 5,5j oud) met een RTX 3070 voor gaming op 4K 60Hz scherm, dus crazy FPS is niet nodig, 4K aankunnen met de beste settings graag wel.

Als ik op azerty kijk is de 10600 net geen 100 euro goedkoper dan de 5600X. In de reviews die ik zag, is de 5600X iets beter maar omdat de 10600K gebruikt wordt ter vergelijking is het prijsverschil kleiner (en het prijs/performance dus meer in het voordeel van AMD).

Aangezien ik weinig interesse heb in overclocking vroeg ik mij af of die 100 euro het waard is. Op dit moment zie ik het niet maar misschien zie ik iets belangrijk over het hoofd.

Alle reacties

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-12-2025
Op 4K is het niet zo boeiend, maar je kan ff bij benchmarks kijken of de 10600 60 fps haalt.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:04
4K @60Hz kan je net zo goed een 10400F nemen. Op die resolutie is het verschil tussen cpu's nihil. Zelfs 4c/8t cpu's komen dan vaak nog heel behoorlijk mee.

• Emeirk
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11-2022
Bedankt voor jullie input.

En verder zijn er volgens jullie ook weinig voordelen (voor mijn gebruik) aan bv de functionaliteiten van de bijhorende AM4 moederborden die ik niet zou kunnen terugvinden op LGA1200 versies?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat al gezegd is, is de i5-10400f van E158,- een goede optie.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:38
Emeirk schreef op zondag 8 november 2020 @ 10:49:
Bedankt voor jullie input.

En verder zijn er volgens jullie ook weinig voordelen (voor mijn gebruik) aan bv de functionaliteiten van de bijhorende AM4 moederborden die ik niet zou kunnen terugvinden op LGA1200 versies?
Ik zou het wel doen. AMD heeft nog steeds meer vlees en daar gaan games vast wel gebruik van maken. Daarbij heb je pcie4, dus kan je snellere opslag gebruiken.

En die codes helpen ook als je aan het gamen bent en een browser, discord of whatever aan hebt staan op de achtergrond

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

418O2 schreef op zondag 8 november 2020 @ 10:56:
[...]

Ik zou het wel doen. AMD heeft nog steeds meer vlees en daar gaan games vast wel gebruik van maken. Daarbij heb je pcie4, dus kan je snellere opslag gebruiken.

En die codes helpen ook als je aan het gamen bent en een browser, discord of whatever aan hebt staan op de achtergrond
Dat is vrij nutteloos

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:21
Zou de oude pricewatch: AMD Ryzen 5 3600X (BOX) Boxed ook nog niet uitvlakken
Pagina: 1