Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFurioux
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-04 20:10
Goedemorgen!

Heeft iemand van jullie toevallig onderstaande set?

https://www.coolblue.nl/p...rman-kardon-surround.html
Ik kan hem goedkoper krijgen dan deze prijs, anders had ik naar de Citation gekeken.

Op internet zijn bijna tot geen reviews te vinden, en ik wil graag weten of deze set een waardige vervanger is voor mijn Jamo s428 set.

De set gaat voor zowel film als muziek gebruikt worden. Een bas mag zeker aanwezig zijn (ik luister Hardstyle en Drum 'n Bass).
Nu zie ik wel dat de speakers vrijwel identiek zijn aan de Citation surround rear speakers, dus dat lijkt me dan wel goed te zitten.

Ik wil graag weten wat jullie ervaringen zijn en of de set aan te raden is O-)

[ Voor 9% gewijzigd door DrFurioux op 07-11-2020 11:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Heb geen persoonlijke ervaringen met deze sets. Voor films/series zal het waarschijnlijk niet heel veel uitmaken. Maar qua muziek luisteren is vloerstaanders vervangen voor satellietjes nooit een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:27

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

En ook cea heeft een template:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
toon volledige bericht

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFurioux
teacher schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:01:
Aud > cea

En ook cea heeft een template:

[...]
Aud, audio?
cea, Carcino-embryonaal antigen?

Overigens heb ik die vragen beantwoord in mijn vraag. Dus ik begrijp niet wat je nu wilt zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Ik zou een set kopen met een echte subwoofer. Je wilt toch wel minimaal een 10" hebben, en het liefst een 12".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
DrFurioux schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:07:
[...]

Aud, audio?
cea, Carcino-embryonaal antigen?

Overigens heb ik die vragen beantwoord in mijn vraag. Dus ik begrijp niet wat je nu wilt zeggen.
Wat mis je aan je huidige set? Moet het per se kleiner? Ik heb geen ervaring met deze specifieke set, maar wel een ander van de categorie HK melkpakjes.
Leuk als eerste setje als je niet beter weet, maar niet meer dan dat. Ik vind het dan ook enorm veel geld en denk dat je er sowieso geen upgrade aan hebt, waarschijnlijk eerder een downgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFurioux
Anoniem: 159816 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:25:
Ik zou een set kopen met een echte subwoofer. Je wilt toch wel minimaal een 10" hebben, en het liefst een 12".
Ik vind 7 inch inderdaad ook een beetje weinig. Maar wie weet is de techniek wel zo goed, dat het me onwijs mee valt.
Wekko306 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:33:
[...]

Wat mis je aan je huidige set? Moet het per se kleiner? Ik heb geen ervaring met deze specifieke set, maar wel een ander van de categorie HK melkpakjes.
Leuk als eerste setje als je niet beter weet, maar niet meer dan dat. Ik vind het dan ook enorm veel geld en denk dat je er sowieso geen upgrade aan hebt, waarschijnlijk eerder een downgrade.
Ik ben verhuist dus momenteel mist mijn set de WAF :/ (Wife Approval Factor)
Momenteel gebruik ik ook geen sub bij de set, en alsnog vind ik de basweergave onwijs goed voor die kleine woofertjes!
Ook zat ik wel te denken aan een nieuwe set, en als deze net zo goed, of zelfs beter is, dan kan ik de WAF weer een beetje tegemoet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

DrFurioux schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:41:
[...]

Ik vind 7 inch inderdaad ook een beetje weinig. Maar wie weet is de techniek wel zo goed, dat het me onwijs mee valt.
Je kan helaas de natuurwetten niet veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
[...]

[...]

Ik ben verhuist dus momenteel mist mijn set de WAF :/ (Wife Approval Factor)
Momenteel gebruik ik ook geen sub bij de set, en alsnog vind ik de basweergave onwijs goed voor die kleine woofertjes!
Ook zat ik wel te denken aan een nieuwe set, en als deze net zo goed, of zelfs beter is, dan kan ik de WAF weer een beetje tegemoet komen.
Herkenbaar hoor van die WAF, maar ik denk dat je zelf bedrogen uitkomt. Zelf zit ik daarom ook te kijken naar een voorzetwand met inbouwspeakers in ons nieuwe huis, betere WAF dan losse zuilen en beter geluid dan kleine satelliet speakertjes.
Als je de set bij een winkel wilt bestellen met mogelijkheid tot achteraf betalen kun je dat natuurlijk altijd doen, en als het je niet bevalt direct weer terugsturen. Zou dat dan wel testen zonder je vrouw, want (obv eigen ervaring) is de kans dan groot dat zij het geluid minstens even goed vindt als je oude speakers en die oude speakers hun laatste beetje WAF direct verloren hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:23

FeaR

In GoT we trust

DrFurioux schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:03:
Ik kan hem goedkoper krijgen dan deze prijs, anders had ik naar de Citation gekeken.
Hoe veel goedkoper? Door geen prijs te noemen is er geen goed antwoord te geven over de prijs/kwaliteitsverhouding.
Ik ben verhuist dus momenteel mist mijn set de WAF :/ (Wife Approval Factor).
Wat is er mis met de huidige set? Zijn de speakers te groot of zijn de kabels het probleem?

Zonder antwoord op dat soort vragen is hier niets over te zeggen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFurioux
FeaR schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:49:
[...]

Hoe veel goedkoper? Door geen prijs te noemen is er geen goed antwoord te geven over de prijs/kwaliteitsverhouding.

[...]

Wat is er mis met de huidige set? Zijn de speakers te groot of zijn de kabels het probleem?

Zonder antwoord op dat soort vragen is hier niets over te zeggen.
De Surround serie is bij de ING rentepunten winkel voor 1100 euro op de kop te tikken. Bij Coolblue kost deze set 2499 euro.
Bij de Citation serie heb je voor 2499 euro alleen de 2 staanders. Dus het verschil is best groot.

Bij de huidige set is, zoals hierboven genoemd, voornamelijk de WAF het probleem. De grootte is het niet zo zeer, meer het design en de manier hoe ze staan (van de muur af, ingedraaid voor de geluidsdriehoek, zwarte speakers tegen een witte muur).
Wekko306 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:58:
[...]

Herkenbaar hoor van die WAF, maar ik denk dat je zelf bedrogen uitkomt. Zelf zit ik daarom ook te kijken naar een voorzetwand met inbouwspeakers in ons nieuwe huis, betere WAF dan losse zuilen en beter geluid dan kleine satelliet speakertjes.
Als je de set bij een winkel wilt bestellen met mogelijkheid tot achteraf betalen kun je dat natuurlijk altijd doen, en als het je niet bevalt direct weer terugsturen. Zou dat dan wel testen zonder je vrouw, want (obv eigen ervaring) is de kans dan groot dat zij het geluid minstens even goed vindt als je oude speakers en die oude speakers hun laatste beetje WAF direct verloren hebben ;)
Haha goede tip! Zal met die rentenpunten winkel van de ING vast niet kunnen, maar zal het eens uitzoeken.
De set is vrijwel nergens te beluisteren... Wellicht ergens vragen of een winkel ze even wil aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:23

FeaR

In GoT we trust

DrFurioux schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:30:
[...]
Bij de huidige set is, zoals hierboven genoemd, voornamelijk de WAF het probleem.
De WAF is voor/bij iedereen anders. Vandaar dat ik er expliciet om vroeg. Ik krijg alleen het idee dat je wilt horen dat de Harman Kardon een goede set is zodat je die kan kopen. Het voelt alsof je vragen en feedback weg wuift.
De grootte is het niet zo zeer, meer het design en de manier hoe ze staan (van de muur af, ingedraaid voor de geluidsdriehoek, zwarte speakers tegen een witte muur).
Als kabels geen probleem zijn dan zou ik nooit voor iets als een Harman Kardon gaan maar voor een receiver met losse speakers. Zo'n Harman Kardon is helemaal leuk zo draadloos maar je hebt nul opties om uit te breiden of iets van een ander merk te integreren. Sluit je op de conventionele manier aan dan kan je bij wijze van spreken in elke hoek een ander merk en type speaker neerzetten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFurioux
FeaR schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:45:

De WAF is voor/bij iedereen anders. Vandaar dat ik er expliciet om vroeg. Ik krijg alleen het idee dat je wilt horen dat de Harman Kardon een goede set is zodat je die kan kopen. Het voelt alsof je vragen en feedback weg wuift.
Ik begrijp dat dat zo voelt omdat ik inderdaad een antwoord hoop te lezen dat het een goede set is.
Echter ben ik ook naar andere speakers aan het kijken, juist met een losse receiver. Zo kijk ik ook naar Teufel. Die heeft ook echt mooi spul!
FeaR schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:45:

Als kabels geen probleem zijn dan zou ik nooit voor iets als een Harman Kardon gaan maar voor een receiver met losse speakers. Zo'n Harman Kardon is helemaal leuk zo draadloos maar je hebt nul opties om uit te breiden of iets van een ander merk te integreren. Sluit je op de conventionele manier aan dan kan je bij wijze van spreken in elke hoek een ander merk en type speaker neerzetten.
Kabels zijn opzich geen probleem. Draadloos is natuurlijk mooier, maar ik stoor me er niet zo aan.
Betreft uitbreidingsmogelijkheden mis ik alleen een optie op van 5.1 naar 7.1 te gaan.
Verder gebruik ik een Chromecast en word de beamer met HDMI aangesloten. TV kijk ik toch niet. Dus daar heb ik geen uitbereidingen nodig.

Het allerbelangrijkste van alles vind ik toch de geluidskwaliteit. Ik wil best andere speakers en/of een ander systeem. Maar het moet wél goed klinken bij wat ik ermee wil.
Vandaar dat ik ook vraag naar de ervaringen. Als iemand deze set heeft gehoord en het niks vind (en kan onderbouwen), dan bedank ik vriendelijk en kijk ik verder naar een andere set.
Pagina: 1