Excel - Line break toevoegen na x letters

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:00
Voor een vereniging heb ik in Excel een lijst met +/- 250 korte opdrachten. Voor een spel moeten deze opdrachten per stuk op een post-it komen.
Ik heb een Dymo Labelwriter 450. Het idee is om deze 250 opdrachten op een groot label te printen, waarna we ze op een post-it kunnen plakken. Dat scheelt nogal wat schrijfwerk :+

De Dymo Connect software kan spreadsheets inlezen en zo 250 labels automatisch uitprinten. Het enige probleem is dat Dymo geen "line break" ondersteunt. Gevolg is dat de regel dus niet afgebroken wordt en het label daarmee nutteloos is:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3PN4M7a.png

Contact met Dymo leert dat de software geen line break ondersteunt. Ik ben dus opzoek naar een work-arround om in excel de line-break te laten plaatsvinden. Als je een cel in Dymo Connect met line-breaks inleest, neemt hij de line-breaks gelukkig wel over. Op stackoverflow had ik deze oplossing al gevonden. De hiaat is echter dat deze rucksichtloos een line break invoegt, dus dat woorden op twee regels verschijnen. Dat komt de leesbaarheid niet ten goede.

Ik ben dus opzoek naar een mogelijkheid om voor text in één cel een line break in te voegen na X letters zonder dat woorden worden afgebroken. Eerder afbreken mag dus, later dan X letters niet: anders valt het van de sticker af. Het voelt als een gecompliceerde vraag, hoop dat ik het duidelijk heb opgeschreven. :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:36

g0tanks

Moderator CSA
BounceCloud schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:50:
Op stackoverflow had ik deze oplossing al gevonden. De hiaat is echter dat deze rucksichtloos een line break invoegt, dus dat woorden op twee regels verschijnen. Dat komt de leesbaarheid niet ten goede.
Je zou dat voorbeeld kunnen nemen en cel A1 (de plek waar de line break komt) variabel kunnen maken zodat er afgekapt wordt per vijf woorden of iets dergelijks. Met deze formule kan je de plek van de 5de spatie vinden:
code:
1
=FIND(CHAR(1);SUBSTITUTE(A1;" ";CHAR(1);5))

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het kan zijn dat je het bewust hebt gedaan voor de woordafbreking, maar dominoblokje is 1 woord ;). Misschien een idee om het tekstueel nog even langs te lopen.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je je paginaformaat aanpast naar de grootte van de stickers, dan zou Word het toch automatisch doen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)