Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

1440p/144hz Gaming PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BoswachterT
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 04-04-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het grootste doel is dat ik de komende jaren games wil spelen in 1440p/144hz. Denk aan nieuwe games als Cyberpunk 2077, Starfield, Settlers 8, maar ook dingen als Assassins Creed Valhalla, Watch Dogs 2. Verder speel ik nu dingen als Doom Eternal, Control, Civilization 6, Overwatch, en vooral die laatste twee zijn dingen die ik mezelf voorlopig nog wel zie doen. Oh, en ik wil niet vergeten te melden dat ik groot Football Manager fan ben. Maar dit is zeker niet de reden om een nieuw systeem aan te schaffen. Verder zal ik er gedurende de corona periode ook op werken, maar daarvoor gebruik ik vooral programma's als Photoshop, XD, Figma en uiteraard Teams/Chrome etc. Geen bijzondere dingen dus.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik bleef initieel het liefst rond de 1500, maar wil ook gewoon het beste systeem om mijn 1440p/144hz doel te kunnen halen. Zoals je straks zal zien zit mijn voorstel daarom ook over de 1800,-. In principe vind ik geen probleem, maar ik denk dat dit wel een beetje richting mijn limiet zal gaan. Laten we voor het gemak zeggen niet meer dan 1900!

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Naast de M.2 SSD in mijn voorstel heb ik ook zelf nog een Samsung 860 QVO 1TB SSD van mijn huidige PC die ik wil meenemen. Verder heb ik zelf 2 schermen, koptelefoon, toetsenbord, muis en set van 2 boxjes. Dus naast de standaard aansluitingen op de GPU en het moederbord zou ik het misschien wel prettig vinden als er een AUX op de achterkant van mijn build zit. Bij mijn huidige PC moet ik die aan de bovenkant inprikken en dat ziet er niet per se mooi uit. Dit is wel een absolute nice-to-have :P

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Like I said, ik zou graag 1440p/144hz willen kunnen halen, vooral in een game als Cyberpunk 2077. Het liefst speel ik die game met zoveel mogelijk toeters en bellen (Raytracing e.d.). Als jullie zeggen, nou BoswachterT, met deze build ga je dat bij lange na niet halen, en is ook niet mogelijk binnen jouw budget, dan wil ik het eerst een concessie doen op de resolutie. Ik speel dan het liefst met zoveel mogelijk frames.

Verder vind ik RGB geen pre (niet te gek zeg maar), maar vind ik een open kast altijd wel wat hebben.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Kwaliteit gaat, tot zover het budget rijkt, boven alles. Liever 10/20% meer betalen voor een systeem met weinig problemen dan voor een dubbeltje op de eerste rang proberen te zitten. Prijs/kwaliteit is daarom belangrijk voor mij, belangrijker dan een merkje. Ik moet wel zeggen dat ik door deze focus op kwaliteit en geen problemen wel meer geneigd ben voor Nvidea te kiezen omdat vrienden van mij met een andere kaart gewoonweg veel meer problemen ervaren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In principe wil ik een zo zuinig mogelijk systeem, maar gezien ik aan een RTX 3080 denk is dat natuurlijk relatief haha. Verder maakt het systeem ook niet teveel herrie. Een goede mix tusssen energieverbruik en geluidproductie dus. Verder kan de case niet meet dan 450mm diep zijn, want ander kan hij niet op het kastje staan naast mijn bureau.

Ga je overklokken?
Ik heb dit met mijn huidige systeem niet gedaan, en ben voor mijn gevoel ook niet technisch onderlegd genoeg om dit op te pakken. Ik durf dus wel te zeggen dat ik dit niet ga doen.

Wat verwacht je van ons?
De belangrijkste vragen zijn: kan ik met dit systeem 1440p/144hz met de meeste games halen? Zo ja, kan ik nog ergens op bezuinigen? Zo nee, wat zou ik moeten doen om dit wel zo te krijgen. Dan kan ik de afweging maken of ik dat de meerprijs waard vind.

Voorstel build:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 338,20€ 338,20
1MoederbordenMSI MPG X570 Gaming Plus€ 154,88€ 154,88
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3080 Ventus 3X 10G OC€ 918,39€ 918,39
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 94,82€ 94,82
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock 4€ 60,40€ 60,40
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 62,90€ 62,90
1VoedingenCorsair RM750 (2019)€ 107,90€ 107,90
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 129,-€ 129,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.866,49

Alle reacties

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:29
Ik ga even meelezen want met al dat nieuwe spul dat aangekondigd is of net (niet) leverbaar is kriebelt het hier ook.

Zat zelf te denken aan een combo van de 5800x(of nog liever 5900x) en de 6800XT icm met minimaal 32GB. Heb eenzelfde soort gebruikers profiel, zeker op het Photoshop/Lightroom vlak.

Waarom kies jij voor de 3080? Denk dat de AMD kaarten vermoedelijk en meer bang voor je Buck geven. Wat zijn de problemen die je vrienden ervaren en met welke kaarten?

Daarnaast is denk ik 32 GB erg lekker voor bij PS.

• BoswachterT
@GroeneThee Ik kies nu voornamelijk voor de 3080 omdat vrienden met de RX 5700 bijvoorbeeld vaak crashes krijgen terwijl ze aan het gamen zijn. Ze ervaren dit met verschillende games. Daarvoor hadden ze, net als ik nu nog, een GTX en hebben wij daar echt nooit problemen mee gehad.

Maar je hebt voor zover ik zie wel gelijk wat betreft de prijs/specificaties van die AMD-kaarten.

• BoswachterT
Ik weet niet precies of ik mag dubbelposten, maar zou hier nog graag een antwoord op krijgen! :)

Alvast bedankt!

• kerath
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:33
Ik heb grotendeels dezelfde wens/behoefte en net gelijkwaardig systeem samengesteld. Ik ga voor de 6800xt erbij vanwege SAM icm cpu en Mobo.

Qua cpu heb ik de 5600x genomen, met 3600c16 gskill op b550 Msi gaming plus mobo.

Qua schijf ben ik voor de A2000 kingston gegaan. Die scoort goed.

Ik weet niet of jouw cpu koeler over je ram heen past, dit zou je even moeten checken.

Van voedingen heb ik weinig verstand. Ik ben op aanraden van @Uszka voor de Enermax df650 gegaan. Geen idee of jouw voeding een goede keuze is.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:24
Enermax Revolution D.F. is beter dan Corsair RM alleen is de 750w wat moeitlijk lvb atm. Alternatief is pricewatch: be quiet! Straight Power 11 750W welke zelfs nog iets beter is voor een kleine meerprijs.

• kerath
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:33
Uszka schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:58:
Enermax Revolution D.F. is beter dan Corsair RM alleen is de 750w wat moeitlijk lvb atm. Alternatief is pricewatch: be quiet! Straight Power 11 750W welke zelfs nog iets beter is voor een kleine meerprijs.
Is de 650 niet voldoende?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:24
Voor een 3070 als jij hebt/krijgt wel. De spikes van een 3080 zijn flink hoger en dan is die extra 100w geen verkeerde keuze.
Pagina: 1