Sinds 2 weken heb ik een Samsung The Frame 4KTV.
Als bron gebruik ik een Apple TV4K
Bij de instellingen van de Apple TV heb ik bij het beeldformaat o.a. de keuze tussen 4K HDR 50Hz en 4K HDR 60 Hz.
Ik heb in huis een 1GBit LAN en een 200MBit up/down glasvezel WAN verbinding.
Tot zover het informatieve deel; nu mijn uitdaging.
TV kijken doe ik via de app NL Ziet op de Apple TV. De instelling moet dan op 50Hz staan, anders heb ik een schokkend beeld. Dat komt overeen met dit bericht waarbij NL Ziet aanbiedt in 1080p 50Hz 7,5MBit
nieuws: NLZiet biedt live- en replaystreams aan op 1080p met 7,5Mbit/s en 50fps
Als ik een film of serie kijk bijv. via Netflix, moet ik de instelling weer omzetten naar 60Hz, anders heb ik daar schokkend beeld.
Kortom, ik zit nu continu te schakelen tussen deze 2 instellingen.
Concrete vraag: Is dit op te lossen? Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Doe ik iets niet goed?
P.s. Zowel in de NL Ziet App als in het Netflix profiel zijn de weergave instellingen ingesteld op de hoogste kwaliteit.
Als bron gebruik ik een Apple TV4K
Bij de instellingen van de Apple TV heb ik bij het beeldformaat o.a. de keuze tussen 4K HDR 50Hz en 4K HDR 60 Hz.
Ik heb in huis een 1GBit LAN en een 200MBit up/down glasvezel WAN verbinding.
Tot zover het informatieve deel; nu mijn uitdaging.
TV kijken doe ik via de app NL Ziet op de Apple TV. De instelling moet dan op 50Hz staan, anders heb ik een schokkend beeld. Dat komt overeen met dit bericht waarbij NL Ziet aanbiedt in 1080p 50Hz 7,5MBit
nieuws: NLZiet biedt live- en replaystreams aan op 1080p met 7,5Mbit/s en 50fps
Als ik een film of serie kijk bijv. via Netflix, moet ik de instelling weer omzetten naar 60Hz, anders heb ik daar schokkend beeld.
Kortom, ik zit nu continu te schakelen tussen deze 2 instellingen.
Concrete vraag: Is dit op te lossen? Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Doe ik iets niet goed?
P.s. Zowel in de NL Ziet App als in het Netflix profiel zijn de weergave instellingen ingesteld op de hoogste kwaliteit.