Zoon wil gamen, wij hebben enkel (oudere) mac thuis, dus hij wil een PC om dat te kunnen doen.
Hij heeft zelf wat opzoekwerk gedaan over wat hij wil, en heeft een lijstje samengesteld. Hij heeft ook wat vrienden met ervaring in het in elkaar steken van pc's, dus dat zouden ze zelf doen.
Ik ken er te weinig van om het te kunnen beoordelen, dus ik hoop op goede feedback van jullie.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Spelletjes die hij wil spelen: No Limits, Fortnite, Rocket League, Rogue Company, Planet Coaster, ...
Ikzelf zou graag hebben dat ik er ook wat videobewerking mee kan doen, heb nog wat bronmateriaal liggen van vakanties, maar de oude mac kan de 4K bestanden niet verwerken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij schat de kostprijs van de videokaart op een 500€, dus komt zijn lijstje op een 1300€, plus een scherm, zitten we al over 1500€, dat is ongeveer wat ik in gedachten had. Als jullie nu zeggen dat er nog zeker iets bij moet of anders moet waardoor we 100€ overzitten, so be it...
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn lijstje:
Is dit compleet?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ken er te weinig van om hier iets over te kunnen zeggen eigenlijk :-)
Ga je overklokken?
Momenteel toch nog niet ...
Wat verwacht je van ons?[i]
Is dit lijstje volledig? Is die 16GB intern geheugen voldoende? Kan deze pc op z'n minst voor een paar jaar mee?
Hebben jullie nog aanpassingen die er een beter systeem van maken? Ik hoor het graag!
Alvast bedankt!
Hij heeft zelf wat opzoekwerk gedaan over wat hij wil, en heeft een lijstje samengesteld. Hij heeft ook wat vrienden met ervaring in het in elkaar steken van pc's, dus dat zouden ze zelf doen.
Ik ken er te weinig van om het te kunnen beoordelen, dus ik hoop op goede feedback van jullie.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Spelletjes die hij wil spelen: No Limits, Fortnite, Rocket League, Rogue Company, Planet Coaster, ...
Ikzelf zou graag hebben dat ik er ook wat videobewerking mee kan doen, heb nog wat bronmateriaal liggen van vakanties, maar de oude mac kan de 4K bestanden niet verwerken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij schat de kostprijs van de videokaart op een 500€, dus komt zijn lijstje op een 1300€, plus een scherm, zitten we al over 1500€, dat is ongeveer wat ik in gedachten had. Als jullie nu zeggen dat er nog zeker iets bij moet of anders moet waardoor we 100€ overzitten, so be it...
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn lijstje:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | € 300,40 | € 300,40 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus A520 Elite | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Videokaarten | Nvidia GeForce RTX 3070 Founders Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate ST2000DM008, 2TB | € 53,49 | € 53,49 |
| 1 | Behuizingen | Antec Dark Phantom 501 Zwart | € 56,66 | € 56,66 |
| 1 | Ventilatoren | Cooler Master MasterFan MF120R ARGB 3in1, 120mm | € 39,91 | € 39,91 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C18D-16GVK | € 67,90 | € 67,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 108,90 | € 108,90 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SSD 2,5" (3D v-nand (TLC)) 1TB | € 98,07 | € 98,07 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 815,23 | ||
Is dit compleet?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ken er te weinig van om hier iets over te kunnen zeggen eigenlijk :-)
Ga je overklokken?
Momenteel toch nog niet ...
Wat verwacht je van ons?[i]
Is dit lijstje volledig? Is die 16GB intern geheugen voldoende? Kan deze pc op z'n minst voor een paar jaar mee?
Hebben jullie nog aanpassingen die er een beter systeem van maken? Ik hoor het graag!
Alvast bedankt!