Vraag

• To easy
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 27-11 00:08
Mijn vraag
Sinds 2 weken loopt mijn Samsung S7 random vast en reboot die zichzelf. Soms reboot die en dan doet hij het weer 2 dagen normaal en soms reboot die 10x achter elkaar voordat die het weer doet. Ook reboot die soms en na 5 minuten gebruik loopt die weer vast en gaat die rebooten. Nu is die vrij oud en wou ik de telefoon gaan vervangen met aankomende black Friday, maar het is alsof die mij hoort en net een paar werken voor BF moeilijk gaat doen. Nu werd ik al gek van die reboots, maar hier kon ik mee leven tot BF. Alleen nu sinds vandaag komt die helemaal niet meer verder dan het Samsung logo. Nu baal ik, want en ik kan geen data er af halen en ik moet misschien net voor BF een nieuwe telefoon kopen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Betreft een Samsung s7 van maart 2016 en heeft gewoon alle updates draaien die er geweest zijn. Verder nooit problemen gehad eigenlijk en de reboots kan ik verder niet ergens naar herleiden. Geen gekke apps geïnstalleerd de laatste tijd en ook geen gekke website bezocht oid ;).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb het een en ander geprobeerd via de verschillende knoppen combinaties, maar het lijkt niet te werken. Waar onder een cache reset bijvoorbeeld. Verder nu dus geen flauw idee wat ik nog kan doen. Morgen naar een repair shop/Samsung service punt is misschien nog een optie om te proberen. Ik ben nu de accu aan het leeg laten lopen door het constant rebooten.

Ik dacht ik ga het hier ook even proberen en wie weet heeft iemand de gouden tip.

Alvast bedankt.

Alle reacties

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 29-09 05:35
Ik weet niet of het ondertussen verholpen is. Maar via ODIN een firmware restart doen?

Via sammobile een firmware downloaden, duurt ongeveer 2 uur. En dan via ODIN het installeren. Natuurlijk verlies je wel alles op je telefoon, maar heb je wel een werkend toestel.

ODIN.
Samsung USB drivers nodig.
Sammobile: Firmware downloaden.

• PD2JK
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16:47
Ik denk dat de TS na 10 maanden wel een andere telefoon heeft gekocht. ;)

Pentium 60 (DOS/3.11) / Athlon Classic 1 GHz (98SE) / P4 1,4GHz (ME) / AthlonXP 1700+ (XP) / QX6850 (7) / Ryzen 5600X (10)

Palthe

Nog een andere tip: gebruik Frija ipv sammobile, downloaden kost nog maar een paar minuten.
Ook voor de eventueel nieuwe Samsung van TS ;-)

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee