4K monitor, gaat het werken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:35
Ik heb een Toshiba Portegé (pricewatch: Toshiba Portégé X30-E-13N)

Die heeft Intel UHD Graphics 620 en de volgende uitgangen:
- HDMI (versie weetbik niet zeker, 1.4 of 2.0)
- USB-C met Thunderbolt ondersteuning

Zoals ik het begrijp moet de Thunderbolt aansluiting DP1.2 en HDMI 2.0 ondersteunen. Ik neem aan dat de HDMI poort dan ook versie 2.0 is.

Ingebouwde display is FHD. Ik heb er nu een simpele externe display naast, ook FHD. Vind de beeldkwaliteit niet overtuigend en zou graag een tikje groter scherm hebben (nu heb ik 23”).

Ik overweeg een LED backlight vanwege het grotere dynamische bereik en het liefst ook een wat grotere diagonaal en resolutie. Het juiste model moet ik nog zoeken.

Maar:

Gaat deze setup werken met 4K extern scherm + FHD intern scherm? Of moet ik beter naar QHD resolutie kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 08:43
UHD Graphics 620 kan tegelijkertijd 3 beeldschermen op 4K draaien (60Hz). Voor HDMI heb je hiervoor minimaal een HDMI 1.4a 2.0 aansluiting nodig. Thunderbolt kan ook als deze DP ondersteunt.

Edit: terecht gewezen door White Feather. 3x UHD op 60Hz is wel correct.

[ Voor 19% gewijzigd door Djarune op 07-11-2020 16:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:03
Djarune schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:30:
UHD Graphics 620 kan tegelijkertijd 3 beeldschermen op 4K draaien (60Hz). Voor HDMI heb je hiervoor minimaal een HDMI 1.4a aansluiting nodig. Thunderbolt kan ook als deze DP ondersteunt.
4K@60hz gaat niet lukken met HDMI 1.4. Dat gaat alleen maar met versie 2.0 en met Displayport 1.2 of hoger.

Displayport 1.2 komt gewoon uit de Thunderbolt-aansluiting, dus een usb-c naar Displayport-kabel is voldoende.
HDMI krijg je alleen uit Thunderbolt als je het Displayport-signaal converteert naar HDMI met een actieve adapter.