Hoihoi,
Net nieuw op tweakers, vergeef me als ik dingen mis/vergeet/fout doe.
Een vriend van me heeft zo'n 2 maanden geleden een PC voor me gebouwd.
Alles goed en wel, heb er een aantal games op gespeeld, no problem.
Tot ik vanavond de Sims 3 ging spelen. Uit mijn computer komt een hoog piepend geluid.
Met andere games (Runescape, Minecraft, Among us) heb ik dit nog niet eerder meegemaakt.
Mijn vragen zijn voornamelijk, waar komt dit door (wat gebruikt sims 3 anders dan bv runescape? (sims draai ik in compatibiliteits mode)), kan ik hier iets aan (laten) doen, en kan dit kwaad?
Ik ben zelf niet zo techy en ben bang dingen te slopen, ik heb geprobeerd met gehoor te plaatsen waar het vandaan komt, maar ik vind dit super lastig te bepalen.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Alvast enorm bedankt voor het meedenken
Edit to add:
Het geluid begint meteen wanneer de sims in beeld komt en is ook meteen weg wanneer ik de sims sluit of minimaliseer
Net nieuw op tweakers, vergeef me als ik dingen mis/vergeet/fout doe.
Een vriend van me heeft zo'n 2 maanden geleden een PC voor me gebouwd.
Alles goed en wel, heb er een aantal games op gespeeld, no problem.
Tot ik vanavond de Sims 3 ging spelen. Uit mijn computer komt een hoog piepend geluid.
Met andere games (Runescape, Minecraft, Among us) heb ik dit nog niet eerder meegemaakt.
Mijn vragen zijn voornamelijk, waar komt dit door (wat gebruikt sims 3 anders dan bv runescape? (sims draai ik in compatibiliteits mode)), kan ik hier iets aan (laten) doen, en kan dit kwaad?
Ik ben zelf niet zo techy en ben bang dingen te slopen, ik heb geprobeerd met gehoor te plaatsen waar het vandaan komt, maar ik vind dit super lastig te bepalen.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 199,- | € 199,- |
1 | Moederborden | Asus TUF Gaming B550M-PLUS (WI-FI) | € 137,62 | € 137,62 |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G | € 409,95 | € 409,95 |
1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox MasterBox MB520 ARGB | € 76,- | € 76,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z F4-3600C15D-16GTZ | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Corsair RM650x Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 129,- | € 129,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 951,57 |
Alvast enorm bedankt voor het meedenken
Edit to add:
Het geluid begint meteen wanneer de sims in beeld komt en is ook meteen weg wanneer ik de sims sluit of minimaliseer