Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 17:06
Hallo daar!

Bij mijn nieuwe werkgever draaien we om de zoveel weken een storingsdienst waar 24/7 locaties mij kunnen bellen voor problemen. Nu ben ik niet volgende week, maar de week daarna voor het eerst aan de beurt.

Op zich vind ik dat verder geen probleem, ik zit alleen met het probleem dat ik nogal diep slaap en overal doorheen slaap inclusief mijn wekker. Ook word ik altijd heel duf wakker ongeacht hoelang, en hoe ik slaap.

Dus ik was eigenlijk benieuwd of jullie tips hebben hoe ik 'snachts toch bereikbaar kan blijven en of meer mensen zijn met dit probleem.
Het is een hele week, dus niet/heel laat slapen heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 10-03-2021 13:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je hebt hier speciale trilwekkers voor die je onder een kussen neerlegt. Mijn collega deed dat ook en die is doof. Werkt prima :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Kijk eens in de Google link hieronder. Verschillende opties die werken onder je kussen.

https://www.google.com/se...lefoon&aqs=heirloom-srp..

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
Ik wordt zelf vrij makkelijk wakker van alleen trillen (1 korte prr per bericht), maar ik heb gemerkt dat als je je telefoon onder je kussen legt en configureert om ook te trillen, lijkt het me sterk dat je daar doorheen slaapt. Tenzij je 's nachts aan de haal gaat met je kussen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 08:56

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

ISaFeeliN schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:14:
Ik wordt zelf vrij makkelijk wakker van alleen trillen (1 korte prr per bericht), maar ik heb gemerkt dat als je je telefoon onder je kussen legt en configureert om ook te trillen, lijkt het me sterk dat je daar doorheen slaapt. Tenzij je 's nachts aan de haal gaat met je kussen.
Dat gaat 1 nacht goed en de volgende nacht heb je geleerd om hem halfslapend uit te zetten en door te slapen, trust me.

Enige goede oplossing: wekker (luid!) zetten BUITEN BEREIK van je arm zodat je wel uit bed MOET om hem uit te zetten. Zorg voor zo'n irritant mogelijk geluid, en #schijtaandeburen. In de weken daarna maak je het weer goed met ze met een appeltaart o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
Zo'n tril wekker onder je kussen heb ik een tijdje geprobeerd. Deze om precies te zijn. Probleem daarmee was dat die altijd in de ochtend wanneer ik wakker moest worden lag die naast/onder m'n bed omdat ik nogal veel beweeg tijdens m'n slaap (moet ook iedere dag mijn matras hoes weer goed doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:53
Garmin smart watch aan je pols?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tendmex
Icephase schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:17:
[...]

Dat gaat 1 nacht goed en de volgende nacht heb je geleerd om hem halfslapend uit te zetten en door te slapen, trust me.

Enige goede oplossing: wekker (luid!) zetten BUITEN BEREIK van je arm zodat je wel uit bed MOET om hem uit te zetten. Zorg voor zo'n irritant mogelijk geluid, en #schijtaandeburen. In de weken daarna maak je het weer goed met ze met een appeltaart o.i.d.
Mijn piepende wekker staat al aan de andere kant van de kamer, die zet ik inmiddels in m'n slaap uit en val dan vervolgens weer terug in slaap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Icephase schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:17:
[...]
Ik zie niet helemaal in hoe die wekker helpt als je (zoals OP) onverwacht gebeld wordt voor een storing. Een als je vast slaapt, wordt je van dat getril van een Garmin ook niet echt wakker, kan ik je vertellen.

Misschien kun je wat in elkaar tweaken met een bluetooth speaker, als die speaker tenminste ook de ringtone weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Verwijderd schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:20:
[...]

Ik zie niet helemaal in hoe die wekker helpt als je (zoals OP) gebeld wordt voor een storing. Een als je vast sleept, wordt je van dat getril van een Garmin ook niet echt wakker, kan ik je vertellen.

Misschien kun je wat in elkaar tweaken met een bluetooth speaker, als die speaker tenminste ook de ringtone weergeeft.
Ehm ja daar heb je inderdaad een punt. Een bluetooth speaker kan wel wat zijn misschien.
tendmex schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:19:
[...]

Mijn piepende wekker staat al aan de andere kant van de kamer, die zet ik inmiddels in m'n slaap uit en val dan vervolgens weer terug in slaap.
Herkenbaar... been there, done that, got the t-shirt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
Zo'n wegrijdend alarm kopen? :+
https://clocky.com/

Maar opties die ik kan bedenken:
Smartwatch die trilt
Telefoon ergens anders neerzetten met luid alarm
Vragen of iemand je wakker maakt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:07
Effe downloaden In elk freeware programma wat je kan vinden 30 keer achter elkaar laten koppieren en plakken. En instellen als ringtone voor het storingsnummer.

Daarnaast jezelf nu al trainen om niet te snoozen! Dat had ik ook, inclusief het opstaan en alarm aan de andere kant van je kamer uitzetten. Train je geest (en dat heb je er in een week inzitten) om eruit te komen zodra je wekker gaat.

Beloon jezelf niet door te snoozen. Daar gaat je brein aan wennen.

Oh en ga als de malle aan de slag op Tinder. Dan trapt die je wel wakker als je beethebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
Ik zie veel tips over wakker worden, alleen op een tijd. Probleem is alleen dat het wel allemaal moet reageren op mijn werkphone, en niet op een tijd.
Een speaker is misschien wel een idee, vraag me alleen af hoe mijn huis dat gaat vinden en dan heb ik het nog niet eens over de buren.
[b]__R__ schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:26

Oh en ga als de malle aan de slag op Tinder. Dan trapt die je wel wakker als je beethebt.
Top idee!
Die heb ik ook geprobeerd, is m'n kamer te klein voor. Knalt vrij snel tegen een muur op. (trouwens wel echt een top kwaliteit, heb hem al jaren op de kast staan en batterij doet het nog steeds).
__R__ schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:26:
Effe downloaden In elk freeware programma wat je kan vinden 30 keer achter elkaar laten koppieren en plakken. En instellen als ringtone voor het storingsnummer.
Is het proberen waard, al vraag ik me af of ik daar heel vrolijk van word smorgens maar dat is een ander probleem.
Daarnaast jezelf nu al trainen om niet te snoozen! Dat had ik ook, inclusief het opstaan en alarm aan de andere kant van je kamer uitzetten. Train je geest (en dat heb je er in een week inzitten) om eruit te komen zodra je wekker gaat.
Hoe? Probeer ik al jaren..

[ Voor 32% gewijzigd door tendmex op 06-11-2020 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __R__
Begin in het weekeinde eens met een half uur voordat je normaal wakker wordt de wekker te zetten.

Snoozen is geen eieren met spek. Direct eruit is eieren met spek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
__R__ schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:48:
Begin in het weekeinde eens met een half uur voordat je normaal wakker wordt de wekker te zetten.

Snoozen is geen eieren met spek. Direct eruit is eieren met spek.
In het weekend is het nog dramatischer omdat ik dan niet de druk heb dat ik eruit moet. Maar je bedoelt dus echt met jezelf letterlijk belonen als je er wel uit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:13
Wat heb nu als ringtone? Je moet de ringtone zo kiezen of maken dat hij zoveel mogelijk geluid maakt. De standaard ringtones zijn vaak wat soft of eentonig.

Ik heb dit nummer* als ringtone geknipt voor de iPhone, en dat maakt een enorm kabaal.

Je nog extra valspelen door specifiek geluiden te kiezen die lijken op dat van een huilende baby, daar ben je extra gevoelig voor. Als je dat jezelf aan wilt doen.

*(wait for it)

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 06-11-2020 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
jeroen3 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:57:
Wat heb nu als ringtone? Je moet de ringtone zo kiezen of maken dat hij zoveel mogelijk geluid maakt. De standaard ringtones zijn vaak wat soft of eentonig.

Ik heb dit nummer* als ringtone geknipt voor de iPhone, en dat maakt een enorm kabaal.

Je nog extra valspelen door specifiek geluiden te kiezen die lijken op dat van een huilende baby, daar ben je extra gevoelig voor. Als je dat jezelf aan wilt doen.

*(wait for it)
Standaard ringtone van iPhone op werkphone, en op prive telefoon (xiaomi mi mix 3) durf ik legit niet te zeggen.
Maar merk vooral dat het niet uit maakt wat ik instel, er komt gewenning in waardoor ik in mijn slaap die weer uit leer zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:17

Honesty

kattenneus!

tendmex schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:18:
Zo'n tril wekker onder je kussen heb ik een tijdje geprobeerd. Deze om precies te zijn. Probleem daarmee was dat die altijd in de ochtend wanneer ik wakker moest worden lag die naast/onder m'n bed omdat ik nogal veel beweeg tijdens m'n slaap (moet ook iedere dag mijn matras hoes weer goed doen).
Mijn vrouw doof en ook niet wakker te krijgen deed dat trilding altijd in haar kussensloop.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
Honesty schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:02:
[...]

Mijn vrouw doof en ook niet wakker te krijgen deed dat trilding altijd in haar kussensloop.
Gek genoeg beland die ook in de nacht op de grond. Misschien nu in een ander kussen heb is dat niet meer. Maar heb hem al tijd je niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
tendmex schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:50:
[...]

In het weekend is het nog dramatischer omdat ik dan niet de druk heb dat ik eruit moet. Maar je bedoelt dus echt met jezelf letterlijk belonen als je er wel uit gaat?
Precies dat. Niet de snoozen gebruikt is beloning. En niet de wekker zetten drie uur voordat je normaal wakker wordt maar begin met een half uur.

En dat volhouden. Zal je zien dat op dag vier je al vele malen makkelijker eruit kom.t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
__R__ schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:11:
[...]

Precies dat. Niet de snoozen gebruikt is beloning. En niet de wekker zetten drie uur voordat je normaal wakker wordt maar begin met een half uur.

En dat volhouden. Zal je zien dat op dag vier je al vele malen makkelijker eruit kom.t
Ik ga het is proberen!
Is alleen niet echt een oplossing voor dit probleem, wel voor een ander probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
Als dit zo sterk is, is de baan dan wel geschikt?

Want als je moeilijk wakker wordt, daarna nog suf bent, hoe verrot voel je je dan na een tijdje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
Rukapul schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:27:
Als dit zo sterk is, is de baan dan wel geschikt?

Want als je moeilijk wakker wordt, daarna nog suf bent, hoe verrot voel je je dan na een tijdje?
Mijn slaap heeft niks met mijn baan te maken. Dit was al op de basisschool en is nooit weggegaan. Ben inmiddels 2 bedden (en matrassen) verder dus daar ligt het ook niet aan. Ik slaap gewoon heel erg diep. Daarom heb ik ook al die wekkers al ooit geprobeerd. Alleen die storingsdienst is er onlangs bij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:53
tendmex schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:30:
[...]

Alleen die storingsdienst is er onlangs bij gekomen.
Maar die storingsdienst is onderdeel van je baan. Is er geen alternatief beschikbaar? Het is natuurlijk vervelend dat je zo diep slaapt, maar dan is storingsdiensten draaien misschien niks voor jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ben je er al eens doorheen geslapen, of ben je bang dat het gaat gebeuren? Toen ik nog storingsdiensten draaide merkte ik namelijk dat ik veeeeeeel lichter sliep in de wetenschap dat ik piepjes kon krijgen.

Het mechanisme was destijds bovendien ook zo opgezet dat er een automatische repeat in zat, dus als je er doorheen sliep was je een kwartiertje later opnieuw aan de beurt.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Zou het in elk geval kenbaar maken bij je werkgever. Misschien dat er de eerste paar keer iemand anders mee kan draaien als backup. Liever een weekje een mopperende collega dan problemen met een belangrijke klant veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
spone schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:43:
Ben je er al eens doorheen geslapen, of ben je bang dat het gaat gebeuren? Toen ik nog storingsdiensten draaide merkte ik namelijk dat ik veeeeeeel lichter sliep in de wetenschap dat ik piepjes kon krijgen.

Het mechanisme was destijds bovendien ook zo opgezet dat er een automatische repeat in zat, dus als je er doorheen sliep was je een kwartiertje later opnieuw aan de beurt.
Ik ben er bang voor, want ik heb nog geen storingsdienst gedraaid. Over 2 weken is mijn eerste keer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:07

Reptile209

- gers -

tendmex schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:00:
[...]

Standaard ringtone van iPhone op werkphone, en op prive telefoon (xiaomi mi mix 3) durf ik legit niet te zeggen.
Maar merk vooral dat het niet uit maakt wat ik instel, er komt gewenning in waardoor ik in mijn slaap die weer uit leer zetten.
Ik heb SlowWhoop.mp3 als ringtone voor als ik calamiteitendienst heb. Daar word je wel wakker van :Y. Stuur maar een DM als je hem wil proberen.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:08
Krijg je ook direct klanten aan de lijn met je slaperige kop? Of zit daar nog iets van een meldkamer tussen?

Wat voor een responsetijd moet je hebben?

Wellicht is het niet zo'n ramp als je door het eerste telefoontje heen slaapt (als de meldkamer het na 5 of 10 minuten opnieuw probeert).

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
Nee, ik krijg de gebruiker (interne mensen, maar gaat om zorg personeel dus om mensen levens) rechtstreeks aan de telefoon. Reponsetijd is eigenlijk gewoon instant. Geen idee hoe realistisch ze dat 's nachts vinden maar laatst was iemand aan het douchen en niet meteen opnam (Telefoon lag in andere kamer, dit was wel overdag in het weekend) en dat kreeg die te horen maandag erop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:08
tendmex schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:59:
Nee, ik krijg de gebruiker (interne mensen, maar gaat om zorg personeel dus om mensen levens) rechtstreeks aan de telefoon.
Dat lijkt me waardeloos. Je moet dus niet alleen zien dat je wakker wordt, maar ook direct een zinnig gesprek zien te voeren? En dat terwijl je iemand bent die dit voor elkaar krijgt:
tendmex schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:19:
?

Mwja, succes. :P

Denk dat dit probleem zich bij mij vanzelf zou oplossen, ik zou die week gewoon niet diep kunnen slapen. :/

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:56
Hier ook consignatie dienst. Ik slaap ook best vast, maar de ringtone van die telefoon (we gebruiken een ouder simpel toestel voor 24/7 oproepen) maakt me echt wel wakker.

Daarnaast heb ik het gevoel dat ik "met één oor open slaap" wanneer ik consignatie dienst heb.

Heb je geen vreselijk irritante ringtone die je kunt instellen op je telefoon ? Of is er een aparte telefoon voor die 24/7 dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
Nope is mijn eigen werk telefoon. Dat scheelt. Ben nu aan het proberen om een ander liedje in te stellen als ringtone, maar maak nog niet veel voortgang.

Kan goed zijn dat ik heel slecht slaap met de storingsdienst. Heb er nog geen ervaring mee, maar wil het eigenlijk voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Telefoon op meest harde stand, buiten bereik, dat je bed uit moet om uit te zetten.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Wat een luxe probleem. Ik ben al wakker als men het nummer draait helaas :D Al zijn er ook nachten geweest dat ik door een dozijn SMSjes heen ben gegaan. Maar telefonische oproep is altijd wel 100% slagingskans gelukkig.

En sjah, brak opnemen hoort erbij :D Ze doen het er maar mee.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar als je echt zo slecht wakker wordt, laat je vitamine d checken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:22

FreakNL

Well do ya punk?

En (ongerelateerd) een goeie vergoeding regelen. Eigenlijk sta je gewoon altijd aan, dat voorbeeld van de collega die stond te douchen is zeer treffend. Ik heb het ook gedaan vroeger maar ik begin er niet meer aan zonder normale vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-09 15:13
Misschien al genoemd maar Slow Whoop YouTube: Dutch slow whoop (nederlands brand alarm HQ) en dan op een (bluetooth) speaker laten afgaan desnoods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:32
tendmex schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:30:
[...]

Mijn slaap heeft niks met mijn baan te maken. Dit was al op de basisschool en is nooit weggegaan. Ben inmiddels 2 bedden (en matrassen) verder dus daar ligt het ook niet aan. Ik slaap gewoon heel erg diep. Daarom heb ik ook al die wekkers al ooit geprobeerd. Alleen die storingsdienst is er onlangs bij gekomen.
Bij mijn vorige werkgever kon je afzien van de storingsdienst. Helaas ging dat gepaard met de extra riante toeslag :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
bastian433 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:20:
Misschien al genoemd maar Slow Whoop YouTube: Dutch slow whoop (nederlands brand alarm HQ) en dan op een (bluetooth) speaker laten afgaan desnoods.
Het EAS geluid is ook verschrikkelijk.

Wat ik zelf gebruik is een heel harde, 10x herhalende pieper als ringtone. Iets later komt de alert van een andere app + SMS als fallback binnen.
offtopic:
Maar bij een echt telefoontje ben ik wel bang dat ik het mis ja. Komt gelukkig niet vaak voor dus die kans is laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Sowieso beste profiel tekst ooit natuurlijk _/-\o_

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
bastian433 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:20:
Als het maar hard genoeg is, en door blijft gaan, dan komen uiteindelijk de buren je wel wakker maken :D

Samen met de brandweer

[ Voor 4% gewijzigd door Hydra op 07-11-2020 10:55 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:19
Nee, ik krijg de gebruiker (interne mensen, maar gaat om zorg personeel dus om mensen levens) rechtstreeks aan de telefoon. Reponsetijd is eigenlijk gewoon instant. Geen idee hoe realistisch ze dat 's nachts vinden maar laatst was iemand aan het douchen en niet meteen opnam (Telefoon lag in andere kamer, dit was wel overdag in het weekend) en dat kreeg die te horen maandag erop.
Als het in de organisatie zo belangrijk is zou het me niets verbazen als ze zelf ook tips of iemand hebben voor jouw situatie. Dit is natuurlijk sowieso een risico voor de organisatie dus als het echt om levens gaat moet daar over zijn nagedacht. Het klinkt alsof je dit nog niet ter sprake hebt gebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
Vorkie schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 08:12:
Maar als je echt zo slecht wakker wordt, laat je vitamine d checken
Ik heb dit probleem echt al sinds de basisschool. Ik wil wel ooit een medisch onderzoek er voor laten doen, maar nu niet (Ook omdat de zorg al genoeg belast is).
Yankovic schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:06:
[...]

Als het in de organisatie zo belangrijk is zou het me niets verbazen als ze zelf ook tips of iemand hebben voor jouw situatie. Dit is natuurlijk sowieso een risico voor de organisatie dus als het echt om levens gaat moet daar over zijn nagedacht. Het klinkt alsof je dit nog niet ter sprake hebt gebracht?
Ik heb het aan mijn rechtstreekse collega's gevraagd, maar die schijnen er allemaal geen last van te hebben.
FreakNL schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 08:19:
En (ongerelateerd) een goeie vergoeding regelen. Eigenlijk sta je gewoon altijd aan, dat voorbeeld van de collega die stond te douchen is zeer treffend. Ik heb het ook gedaan vroeger maar ik begin er niet meer aan zonder normale vergoeding.
De vergoeding is op zich prima. Collega die stond te douchen is natuurlijk wel een heel extreem geval. Maar als ik binnen 5 minuten terug bel ofzo is het ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiet
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:38
Zoals @spone ook als zei, ik sliep tijdens mijn storingsdiensten ook lichter en was in mijn slaap meer gefocust op een telefoon (of pieper in die tijd) die mogelijk afgaat. In de 9 jaar dat ik storingsdiensten had 's nachts nog nooit een oproep gemist.

En wat betreft het duf zijn als je uit je slaap word gebeld: daar moet de beller maar begrip voor hebben. Als ik echt te duf was zei ik gewoon tegen de beller dat ik 'm na een paar minuten ging terugbellen als ik helder was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:19
tendmex schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:37:

[...]

Ik heb het aan mijn rechtstreekse collega's gevraagd, maar die schijnen er allemaal geen last van te hebben.
Ik denk dat dit meer iets is voor je directe leidinggevende of degene die deze diensten coordineert. Gezien er in dit topic al geen mensen zijn met hetzelfde probleem is de kans inderdaad klein dat je directe collega's dat wel hebben.
Met je leidinggevende kan je het probleem bespreken en zorgen dat je op de meest relaxte manier deze diensten aan kan pakken zonder je (al) te druk te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Kunnen je huisgenoten niet even meehelpen om je wakker te maken?

Hoevaak belt er iemand? Elke nacht?...

En maak het inderdaad het probleem van je manager en wacht daar echt niet langer mee.

[ Voor 29% gewijzigd door Falcon op 07-11-2020 16:19 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xer0X
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 13:45

Xer0X

Gotha know??

Nu ben ik jou niet natuurlijk, maar ik heb ook storingsdiensten.
Ook slaap ik altijd heel vast en kan je een bom naast me afsteken zonder dat ik wakker word.
Ik heb 's ochtends ook minstens een uur nodig om aanspreekbaar te te zijn. Ik (en de wereld om mij heen) ben dan ook blij dat ik een reistijd heb van ongeveer een uur.

Toch heb ik al die jaren dat ik storingsdienst heb nog nooit een telefoontje gemist.
Ik heb bewust een irritante beltoon die steeds luider word. Meestal ben ik terwijl hij op de zachtste stand staat al wakker. Je slaapt toch echt veel lichter in de wetenschap dat je elk moment gebeld kan worden.
Goed dat je je zo in wilt zetten, maar ik denk dat je het probleem groter maakt dan het is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
Xer0X schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 18:40:
Nu ben ik jou niet natuurlijk, maar ik heb ook storingsdiensten.
Ook slaap ik altijd heel vast en kan je een bom naast me afsteken zonder dat ik wakker word.
Ik heb 's ochtends ook minstens een uur nodig om aanspreekbaar te te zijn. Ik (en de wereld om mij heen) ben dan ook blij dat ik een reistijd heb van ongeveer een uur.

Toch heb ik al die jaren dat ik storingsdienst heb nog nooit een telefoontje gemist.
Ik heb bewust een irritante beltoon die steeds luider word. Meestal ben ik terwijl hij op de zachtste stand staat al wakker. Je slaapt toch echt veel lichter in de wetenschap dat je elk moment gebeld kan worden.
Goed dat je je zo in wilt zetten, maar ik denk dat je het probleem groter maakt dan het is :)
Misschien moet ik het inderdaad is een weekje afwachten.

Bedankt voor de tips iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je dat al niet gedaan hebt zou ik ook zeker je baas even inseinen dat dit speelt. Scheelt je potentieel een hoop gezeur achteraf :)

In de tijd dat ik standby draaide had ik een aparte telefoon met afwijkende ringtone naast mijn bed. Die herken je wel. Wat ook scheelde was dat het Indiërs waren die me moesten bellen, die blijven gewoon net zo lang proberen tot ze iemand aan de lijn krijgen :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-09 21:00
Fitness trackers zoals de Mi Band hebben functionaliteit om te trillen bij een oproep. Je kunt ze al krijgen vanaf 10-15 euro. Wellicht dat zoiets zou kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:46
@tendmex Misschien eens interessant om je slaap bij te houden met een smart watch oid.

Mijn vriendin is ook zo’n persoon die overal doorheen slaapt.. In het ziekenhuis ook al eens getest.

(Apple watch doet met een aanvullende app slaap bijhouden heel goed, kan hoop meten en nu blijkt ze o.a. weinig diepe slaap te hebben in haar slaap, tijdens de vakantie ziet dat beeld er weer heel anders uit)

[ Voor 5% gewijzigd door Stef87 op 07-11-2020 22:25 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
-

[ Voor 174% gewijzigd door anon054630 op 09-03-2021 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-09 16:05
ik heb ook piket dienst en als het echt nood is gaat mijn pieper. Maar als het geen grip is gaat de telefoon. Als tip kan ik zeggen op de iPhone gebruik ik de zaklamp die knippert bij een oproep. En ik hou de Apple Watch om. Van dat trillen wordt ik echt sneller wakker dan een alarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
The Eagle schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 21:50:
In de tijd dat ik standby draaide had ik een aparte telefoon met afwijkende ringtone naast mijn bed. Die herken je wel. Wat ook scheelde was dat het Indiërs waren die me moesten bellen, die blijven gewoon net zo lang proberen tot ze iemand aan de lijn krijgen :+
Wat het beste werkt is automatische horizontale escalatie als het niet snel genoeg beantwoord wordt (dus een tweede persoon piket of vanuit een ander team) en automatische verticale escalatie (naar manager(s), maar zonder verplichting) wanneer er niemand bereikt is of de oplossing niet snel genoeg is.

Ligt er allemaal aan waar het precies om gaat natuurlijk. Dit goed inrichten is duur. Ik denk dat een week dienst wel rond de 10 procent van bruto maandsalaris moet zitten om aantrekkelijk te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

tendmex schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:33:
[...]
Is het proberen waard, al vraag ik me af of ik daar heel vrolijk van word smorgens maar dat is een ander probleem.
Zo'n alarm die echt annoying klinkt is superk*t, maar je moet gewoon direct wakker zijn.
Je kan tijdens de autorit altijd een vrolijk liedje opzetten. De klant zal versteld van je staan hoe vrolijk je bent als je zelfs om 2:00 voor de deur staat 8)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49
Misschien is dit nog optie om wakker te worden. https://www.amazon.com/Sh...on-Tracking/dp/B07P83FTR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

Effe downloaden

Dat is wel een dure wekker, die nogal veel tijd kost.

On-topic

Zelf heb ik een horloge die trilt.
Tijdens mijn vakantie in 2019, gebruikte ik die als wekker.
(In een slaapzaal met 100 personen is een luide wekker niet zo sociaal)
Dat werkte bij mij wel goed en die van mij trilt ook als de telefoon gaat.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Ik heb ooit een poosje een apparaatje gehad dat ging trillen als ik op mijn rug sliep. Ding zat met een borstband vast op mijn lichaam en mijn hele borstkas trilde (voor mijn gevoel dan) als ie af ging.

Ging 2 nachten goed, daarna kon ik hem slapend afdoen...

Oftewel, trillen helpt niet bij iedereen.

[ Voor 11% gewijzigd door Icephase op 08-11-2020 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik zie toch twee verschillende problemen hier: Probleem één is wakker worden. En vooral als hij single is en beetje geluidsisolatie naar zijn buren heeft moet dat gewoon te doen zijn met een voldoende luide ringtone, desnoods met een bluetooth speaker erbij. Trillende bandjes kunnen ook een optie zijn.

Maar als ik dan zie dat mensen hier zeggen dat ze in hun slaap naar een wekker aan andere kant van de kamer lopen, die uitzetten, en weer verder slapen. Tja, dan gaat niks meer helpen. Misschien nog verlichting in je kamer aanzetten, maar ook dat, als je gewoon telefoon wegdrukt, ook al ligt hij buiten bereik en moet je er eerst naar lopen, en weer verder gaat slapen, dan lijkt het mij heel lastig worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:44
Wat ik niet snap, met alle respect, is dat als het zo belangrijk is dat er dan geen 24/7 dienst is? Er zijn genoeg bedrijven waar er altijd iemand wakker is op cruciale functies. Vaak aangevuld met personeel wat ligt te slapen op lokatie (bijvoorbeeld brandweer en verplegend personeel). Als het om mensenlevens gaat dan wil je toch niet het risico lopen dat iemand niet tijdig wakker wordt?

Ook klinkt het gek dat er geen achterwacht is in dit geval, als standby 1 niet opneemt dat dan automatisch standby 2 ingeseind wordt bijvoorbeeld. Desnoods via een ingehuurd bureau wat in de nacht als eerste opneemt.

Maar er zullen vast goede redenen zijn waarom dit niet zo is, wij kennen niet het hele verhaal.

Als tip ga ik mee met de mensen die aangeven dat je dit met je manager moet bespreken. Beter vooraf besproken dan achteraf op het matje moeten komen. Misschien heeft de manager of een collega de gouden tip? Zorg dat je open en eerlijk bent voor het mis gaat, dan scheelt dat achteraf veel gedoe.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiffieHM
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-08-2024
Doe ook al meer dan 10 jaar wachtdienst en ben een zeer vaste slaper. Ben wel nog nooit door een telefoontje geslapen (wellicht toch minder diep slapend tijdens die periodes). Verder is mijn vrouw een lichte slaper, dus als ik niet wakker word, krijg ik wel een ferme stomp in mijn rug :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:44

SomerenV

It's something!

Hier ook een enorm vaste slaper en geen enkele wekker die mij wist te wekken. Ik kan (aldus mijn vriendin) door een oorlog heen slapen en heb me in het verleden ook meermaals verslapen. In mijn slaap kan ik overigens ook wekkers uitschakelen, zelfs van die apps op de telefoon waarbij je een rekeningsommetje op moet lossen. Beloningen en dergelijke werken niet en wekkers/telefoon aan de andere kant van de kamer leggen ook niet.

Wat in mijn geval wél werkt: een bluetooth speaker. Volume op standje sambal zetten en gaan. Werkt al een paar jaar super :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09 11:01
Draai al heel wat jaren consignatiedienst, en ik slaap ook redelijk vast normaal gesproken, maar als ik dienst heb slaap ik onbewust op een "half oor" omdat ik weet dat ik opgeroepen kan worden.
Sowieso hebben wij een "ouderwetse" pieper/semafoon, deze stopt pas met piepen als je de melding leest, en dat ding maakt behoorlijk wat herrie. :Y
We kunnen ook er voor kiezen om gebeld te worden, maar wil dat niet, in het verleden gedaan, maar het is vreselijk irritant als je midden in de nacht iemand van de commandobrug aan de lijn heb die hyper van de koffie meteen een heel verhaal gaat afsteken terwijl ik nog probeer wakker te worden. :O
Bij een pieper kun je even wakker worden en terugbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ANdrode schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 23:11:
[...]

Wat het beste werkt is automatische horizontale escalatie als het niet snel genoeg beantwoord wordt (dus een tweede persoon piket of vanuit een ander team) en automatische verticale escalatie (naar manager(s), maar zonder verplichting) wanneer er niemand bereikt is of de oplossing niet snel genoeg is.

Ligt er allemaal aan waar het precies om gaat natuurlijk. Dit goed inrichten is duur. Ik denk dat een week dienst wel rond de 10 procent van bruto maandsalaris moet zitten om aantrekkelijk te zijn..
Welnee, kost geen kont. Afspraak maken dat als standby na 3x bellen niet bereikbaar is, de manager gebeld wordt. Die kan vervolgens de standby via andere wegen, of een andere collega uit zijn bed trimmen. Kost je slechts 3 telefoonabonnementen en eenmalig goede afspraken maken. Voor tientjes werk per maand ben je er al.

Maar idd, standby dienst kost behoorlijk wat in uurloon. Staat me bij dat ik voor 1x per vier weken ca 800 euro bruto kreeg ofzo, plus gewerkte uren maal anderhalf die ik elders terug pakte. Dat was prima. Voor minder zou ik het ook nooit doen. Then again, de eerste werkgever die mij standby wil laten lopen mag een ander zoeken. Ben inmiddels zover dat iemand anders beheer mag doen, ik hou me liever met leuke dingen bezig. Na 15 jaar andermans puin opruimen mag dat wel :)

[ Voor 20% gewijzigd door The Eagle op 08-11-2020 17:38 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
The Eagle schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:35:
[...]

Afspraak maken dat als standby na 3x bellen niet bereikbaar is, de manager gebeld wordt. Die kan vervolgens de standby via andere wegen, of een andere collega uit zijn bed trimmen. Kost je slechts 3 telefoonabonnementen en eenmalig goede afspraken maken. Voor tientjes werk per maand ben je er al.
Ja is bij ons ook zo dat als je niet opneemt de manager ingeschakeld word. Vandaar dat die jongen die stond te douchen ook een preek kreeg. Op moment dat hij ingeschakeld moet worden krijg je de preek.

Die 3 telefoonabonnementen worden bij ons sws al uitgegeven dus dat zijn geen extra kosten.
Stimpy68 schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:05:
Draai al heel wat jaren consignatiedienst, en ik slaap ook redelijk vast normaal gesproken, maar als ik dienst heb slaap ik onbewust op een "half oor" omdat ik weet dat ik opgeroepen kan worden.
Sowieso hebben wij een "ouderwetse" pieper/semafoon, deze stopt pas met piepen als je de melding leest, en dat ding maakt behoorlijk wat herrie. :Y
We kunnen ook er voor kiezen om gebeld te worden, maar wil dat niet, in het verleden gedaan, maar het is vreselijk irritant als je midden in de nacht iemand van de commandobrug aan de lijn heb die hyper van de koffie meteen een heel verhaal gaat afsteken terwijl ik nog probeer wakker te worden. :O
Bij een pieper kun je even wakker worden en terugbellen.
Hey dat is eigenlijk wel een idee wat ik op m'n iphone zou moeten kunnen instellen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
Luc45 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 22:14:
Fitness trackers zoals de Mi Band hebben functionaliteit om te trillen bij een oproep. Je kunt ze al krijgen vanaf 10-15 euro. Wellicht dat zoiets zou kunnen helpen?
Die mi band heb ik. Maar daar werd ik ook niet echt wakker van. Zelfs inc sleep as android die je in theorie wakker maakt als je in ene ondiepe slaap cyclus zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:00

thijsco19

KTM 990 SMT

Ik ben bijna iedere nacht beschikbaar voor de brandweer in het dorp. Hoewel bij ons gelukkig niet vaak snachts de pieper gaat, word ik er wel wakker van.
Uiteraard is er een enkele keer dat ik eerst echt even wakker moest worden voordat ik weg kon.
Maar merendeel ben ik gewoon goed wakker en stroomt de adrenaline al rond.
Dit komt, denk ik, doordat ik het geluid van de pieper associeer met een noodgeval oid.
Ook het geluid en trillingen die zo'n pieper maakt zijn een stapje beter dan een smartphone kan maken.

Wat ik wil zeggen is dat het helpt om bijvoorbeeld een apart en duidelijk genoeg geluid te gebruiken voor als je gebeld word voor een noodsituatie. Eventueel kan je daarvoor dus een pieper nemen.
Heb beste is als je dit kan trainen, neem aan dat het overdag ook gebeurt dus dat kan je goed gebruiken om een geluid te associëren met de oproep.

Heb je geen vertrouwen in je telefoon kijk dan of je een pieper kan regelen. Zijn denk ik meer dan genoeg opties daarvoor en zijn er vaak speciaal voor gemaakt.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-09 20:40
Hier de eerste beller in de lijst als de alarmcentrale belt, de meldkamer 's nachts meerdere keren aan de telefoon gehad.

Sowieso ingesteld dat die altijd erdoorheen komt, ongeacht of dat de telefoon op stil staat niet of niet. Maar mocht ik niet opnemen gaat het naar de volgende, eigenlijk niet vaak gehad dat ik niet opnam.

Tja 1x toen ik onder de douche stond maar toen was het vals alarm..

Ik zou het melden bij je leidinggevende zodat die ervan af weten en bij je naasten collega's met wie je die storingdienst draait Voor de rest is het gewoon proberen, misschien valt het wel mee.

En is storingsdienst bij jou toevallig 1x in de nacht is zijn er wel meerdere incidenten in een nacht? Want dan kan het wellicht ook helpen om vroeg te gaan slapen zodat je in de nacht een beetje wakker bent, wellicht kun je dan nog wat voor jezelf doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
Jordyz schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:44:
Hier de eerste beller in de lijst als de alarmcentrale belt, de meldkamer 's nachts meerdere keren aan de telefoon gehad.

Sowieso ingesteld dat die altijd erdoorheen komt, ongeacht of dat de telefoon op stil staat niet of niet. Maar mocht ik niet opnemen gaat het naar de volgende, eigenlijk niet vaak gehad dat ik niet opnam.

Tja 1x toen ik onder de douche stond maar toen was het vals alarm..

Ik zou het melden bij je leidinggevende zodat die ervan af weten en bij je naasten collega's met wie je die storingdienst draait Voor de rest is het gewoon proberen, misschien valt het wel mee.

En is storingsdienst bij jou toevallig 1x in de nacht is zijn er wel meerdere incidenten in een nacht? Want dan kan het wellicht ook helpen om vroeg te gaan slapen zodat je in de nacht een beetje wakker bent, wellicht kun je dan nog wat voor jezelf doen?
Grootste kans dat je gebeld wordt buiten werktijd is om half 1, omdat dan de servers een reboot krijgen (iedere dag). Of je iedere dag gebeld wordt of meerdere keren per nacht. Volgens mij valt dat wel mee. Ik ga er morgen is naar informeren naar hoeveel er gebeld word.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tendmex
Ik dacht ik geef jullie nog een update.
Mijn eerste week storingsdienst zit er nu dus op. Op dag 1 en 2 niet gebeld. Dag 3 een simpele vraag waar ik 5 minuten mee bezig was. Dit was rond 9 uur. Dag 4 toevallig een major storing maar wel nog in de avond.

In de nacht niet 1x gebeld, en wat navraag bij collega's komt dit niet zo heel erg veel voor. Als dit wel gebeurd heb ik een half uur om terug te bellen, gebeurd dit niet proberen ze het nog een keer. Als ik dan weer niet opneem word de manager gebeld. Die zal dan met mij schakelen.
Maar zoals ik van collega's begreep word er snachts niet heel veel gebeld.

Verder zoals sommige al zeiden ik heb inderdaad heel slecht geslapen dus er is wel iets van onbewustzijn wat op een telefoontje wacht.

Het lijkt dus allemaal wel mee vallen. Dus heb me inderdaad voor niks zorgen gemaakt.
Ik ga het nog wel even bij m'n leiding gevende aankaarten over 2 weken. (Volgende storingsdienst is pas volgend jaar, dus dat is ruim op tijd).

Bedankt allemaal!
Pagina: 1