Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe gaming PC voor 1440p en VR

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hazelaartje
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 18:59
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidige computer is nu 6 jaar oud en doet het redelijk goed nog (witcher 3 kon ik prima spelen), maar de nieuwste games gaan toch lastig worden. Daarom is het tijd voor een nieuwe. Ik wil er dus voornamelijk op gamen, vooral interesse in cyberpunk 2077, maar er komen vast wel games in de toekomst die ook mijn interesse hebben. Verder heb ik een occulus quest 2 en die zal ik er ook aan willen koppelen om bijvoorbeeld star wars squadrons te spelen. Ik heb nu nog een 1080p monitor, maa ik denk dat in de toekomst ik wel ga upgrade naar een 1440p monitor.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1.200 tot 1.400, daar kan wel van worden afgeweken

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In mijn huidige computer zit harde schijf die ik wil overnemen: https://tweakers.net/pric...op-hdd-1tb/specificaties/, verder heb ik al de pricewatch: Zotac Gaming GeForce RTX 3070 Twin Edge besteld. Deze krijg ik volgende week (zolang gls delivery mee werkt...). Verder heb ik de overige randapparatuur al, misschien komt in de toekomst nog een nieuwe monitor, maar dat heeft nu geen haast nog.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles, ik heb een lijstje onderin gemaakt :)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt mij niet uit, zolang het maar compatible is met Nvidia 3070.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Na heel desktops hebben bekeken vind ik RGB in beperkte mate toch wel een beetje leuk, vooral als het een beetje rustig is en niet een kermis word. Ik heb voor een moederbord gekozen met wifi, omdat het mij toch handig lijkt (zoals nu, want om mysterieuze redenen werkt mij prachtig gelegde internet kabel niet :-( ).

Ga je overklokken?
Dat ben ik niet van plan.

Wat verwacht je van ons?
Dus ik heb een aantal vragen:
Ik heb een beetje zitten kijken naar behuizingen, als ik het zelf bouw wil ik wel een echte mooie behuizing hebben. Na er zelfs nog met een vriend over hebben gehad, heb ik twee opties. Maar ik ben bang dat mijn eerste optie (Corsair) niet gaat passen omdat ik er ook een 3.5 harde schijf er in wil stoppen. Er stond in de reviews dat je voeding niet een bepaalde lengte mocht hebben. Maar ik ben daar dus niet helemaal zeker van, anders neem ik de tweede optie (be quiet).

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 94,82€ 94,82
1BehuizingenCorsair iCUE 220T RGB Airflow Zwart€ 84,05€ 84,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 178,87

Ik heb dit lijstje overgenomen van iemand anders in dit topic. Dus vooral een laatste check, maar als er onderdelen in zitten die het bouwen van een pc onnodig bemoeilijken dan zou ik dat graag willen weten. Ik heb wel eerder met een vriend geholpen met het bouwen van een desktop, maar toen hoefde we niks te doen met koelpasta. En nu doe ik het ook helemaal alleen.

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenAsus ROG Strix B550-F Gaming (WI-FI)€ 175,05€ 175,05
1VideokaartenZotac Gaming GeForce RTX 3070 Twin Edge€ 600,-€ 600,-
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 RGB Black Edition€ 37,90€ 37,90
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 62,90€ 62,90
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 650W€ 108,65€ 108,65
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 104,-€ 104,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.287,5

Alvast bedankt voor jullie tips en commentaar!

Alle reacties

• Hazelaartje
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 18:59
Ik heb onder tussen al even goed de reviews door gelezen van de pricewatch: Corsair iCUE 220T RGB Airflow Zwart en het lijkt er toch op dat een grote voeding en een HDD niet goed gaat passen. Daarnaast is het ook iets lastiger in te bouwen. Daarom ga ik toch voor de pricewatch: be quiet! Pure Base 500DX Zwart, deze heeft gewoon meer ruimte.

Alleen toen las ik de specificaties van het moederbord door en zag ik dat het geen USB-c connector had, en de behuizing heeft juist aan de voorkant een USB-c aansluiting. Die wil natuurlijk wel aangesloten hebben. Ik toen een beetje gezocht en kwam toen op hetzelfde type moederbord uit van een ander merk: pricewatch: MSI MPG B550 Gaming Edge Wifi. Deze zou wel goed moeten werken met de behuizing.

Dus hieronder mijn niewe lijstje:

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenMSI MPG B550 Gaming Edge Wifi€ 178,05€ 178,05
1VideokaartenZotac Gaming GeForce RTX 3070 Twin Edge€ 600,-€ 600,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 95,95€ 95,95
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 RGB Black Edition€ 37,90€ 37,90
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 62,90€ 62,90
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 650W€ 108,65€ 108,65
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 105,05€ 105,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.387,50

Nu zou ik graag nog een laatste check willen hebben voordat ik de onderdelen gaan aanschaffen. Is dit een goede set-up voor het doel dat ik voor ogen heb?