Goede PCI-E USB Expension card

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trashgozer
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-05 09:35

trashgozer

brb ben ff klagen lol

Topicstarter
Dag Tweakers,

Ik zoek een USB expension card die ik op mijn moederbord kan aansluiten. Mijn moederbord is een MSI MPG Z390 Gaming Plus. Ik heb natuurlijk al een beetje research gedaan, maar kom veel op de Amazon 'gare' uitbreidingskaarten...

Qua budget wil ik het het liefst onder de €50 houden. Kleuren maken mij verder ook niet uit, maar een eventuele zwarte IO-shield (heet dat daar een IO shield?!) zou wel fijn zijn.

Merk maakt mij verder niks uit. Sinds kort heb ik een NZXT h510i computer kast en deze heeft een USB C aansluiting in de front panel. Deze past niet op mijn moederbord, maar las iets over dat deze ook op USB uitbreidingskaarten kunnen worden aangesloten. Niet noodzakelijk.

Tot slot wil ik minimaal 4 usbports hierin hebben. Andere ideeën zijn ook altijd welkom!

Hopelijk heeft een mede-Tweaker hier iets meer verstand van...

Groet,
Yinko

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 10:05
pricewatch: LogiLink PC0057A
pricewatch: Startech.com 4-poorts PCI Express PCIe SuperSpeed USB 3.0 control...

MSI is vaak karig met het aantal USB poorten. Gigabyte heeft dat beter voor elkaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Djarune op 06-11-2020 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trashgozer

trashgozer

brb ben ff klagen lol

Topicstarter
Djarune schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:40:
MSI is vaak nogal karig met USB poorten.
Dus misschien gaan kijken voor een nieuw moederbord is bijna een betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik tel 12 USB-poorten, wat ben je allemaal aan het aansluiten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
trashgozer schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:43:
[...]

Dus misschien gaan kijken voor een nieuw moederbord is bijna een betere optie?
niet nieuw, maar misschien 1 uit de vraag & aanbod sectie. Kun je het niet gewoon oplossen met een hub voor sommige simpele adapters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
johnkeates schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:44:
serieus? dat is zeker niet karig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trashgozer

trashgozer

brb ben ff klagen lol

Topicstarter
johnkeates schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:44:
Het moederbord heeft bij de IO 6 USB aansluitingen waarvan 1 USB C is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trashgozer

trashgozer

brb ben ff klagen lol

Topicstarter
Djarune schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:46:
[...]
Kun je het niet gewoon oplossen met een hub voor sommige simpele adapters?
Ja een hub is een optie, maar heb altijd het idee dat een hub niet zo lekker gaat... Tenzij jij een andere mening heb hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
trashgozer schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:47:
[...]

Het moederbord heeft bij de IO 6 USB aansluitingen waarvan 1 USB C is...
Klopt, maar op het bord zelf zitten nog eens 6 USB aansluitingen. Stel dat je case niet genoeg poorten heeft om op die headers aan te sluiten kan je ook gewoon een header bracket kopen. Die komt dan aan de achterkant en kan je intern op je USB headers aansluiten. Kost een stuk minder, verbruikt geen extra PCIe lanes.

pricewatch: Delock Slot bracket 1 x 19 pin USB 3.0 pin header female internal...

USB-C kan je trouwens ook gewoon met USB-A gebruiken door een passieve adapter te gebruiken, kost minder dan een tientje.

pricewatch: Assmann USB C/USB A Zwart

[ Voor 28% gewijzigd door johnkeates op 06-11-2020 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trashgozer

trashgozer

brb ben ff klagen lol

Topicstarter
@johnkeates oke, die bracket is goed. USB C is geen probleem, graag zelfs maar mijn front panel van mijn case heeft dus een USB C port. Echter heeft mijn moederbord geen USB C header... Toevallig daar ook een adapter voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:37
trashgozer schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:49:
[...]

Ja een hub is een optie, maar heb altijd het idee dat een hub niet zo lekker gaat... Tenzij jij een andere mening heb hehe
Heb zelf een hub en was inderdaad even uitvogelen wat wel lekker werkt en wat niet. (pricewatch: Startech.com 7-Poorts USB 3.0 Hub met specifieke oplaadpoorten 2 ...)
USB sticks/externe harde schijven kan maar gaat toch net iets trager dan wanneer ik 'm rechtstreeks op de PC aansluit.
Toetsenbord/muis niet doen - tijdens het booten kan het zo zijn dat de PC de randapparatuur niet detecteert en je dus niet je BIOS in komt (press del to etc etc 8)7 ).
De rest kan prima. Als in printer, game controllers, RGB muismat, telefoon USB kabel.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
trashgozer schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:54:
@johnkeates oke, die bracket is goed. USB C is geen probleem, graag zelfs maar mijn front panel van mijn case heeft dus een USB C port. Echter heeft mijn moederbord geen USB C header... Toevallig daar ook een adapter voor?
Daar zijn idd ook adapters voor; hangt er een beetje af wat je wil dat de poort doet, maar je kan er bijv. een USB 3 poort van maken door een USB-C-USB-A USB3 header adapter voor te gebruiken. Je moeder bord heeft echter maar 1 USB3 dubbele poort header, dus je moet dan even kiezen of je achterin 2x extra USB3 wil of voorin. Je hebt dan nog 4x USB2 over (2x2 headers), ook daar zijn brackets voor.

Dit is USB3-oud naar USB3-nieuw voor interne headers: pricewatch: Delock USB 3.2 Gen 1 Adapter Pin Header female to internal Key A ...

[ Voor 19% gewijzigd door johnkeates op 06-11-2020 20:56 ]

Pagina: 1