Medium game systeem RTX 3070 & AMD Ryzen 5 3600.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPvdB
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:11
Ik ben al een tijdje aan het kijken om mijn oude systeem te vervangen ( MSI P55M-GD45 icm intel i5 van 11 jaar oud met een nieuwere GTX 1060 ). Ik heb een tijd gewacht op de nieuwe rtx 3070 kaarten en was te laat bij de launch. Vandaag toch maar besloten niet langer te willen wachten en morgen wordt een witte GIGABYTE GIGABYTE GeForce RTX 3070 Vision OC 8G geleverd. Hier moet ik nu een systeem omheen bouwen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een gebalanceerd systeem waarmee ik moeiteloos op 1440p en 144Hz kan gamen. De games die ik speel zijn onder andere F1 2020, DCS, Warthunder, en Minecraft ;). Misschien dat ik met het nieuwe systeem ook weer wat meer shooters ga spelen, op mijn oude pc liep dat allemaal niet zo lekker meer. Mijn broer heeft mij ook een beetje gek gemaakt met zijn VR headset dus daar wil ik er ook nog 1 van aanschaffen. foto's of video bewerken doe ik heel soms dus ik vind het niet erg om dan even te moeten wachten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is ongeveer 1500 euro. Ik heb al rond zitten kijken bij andere systemen en dat lijkt mij een mooi bedrag voor een pc waar ik weer een tijdje mee kan doen. Maar mocht ik met een kleine upgrade veel voordeel hebben is er nog wel wat ruimte.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn oude monitor, muis en toetsenbord en 1 van de oude hdd's uit mijn oude pc. Ik heb nu nog een 24 inch monitor die ik binnenkort ook wil gaan upgraden naar of een 27 inch 4k monitor of een 34 inch ultrawide. Ik denk dat het systeem wat hieronder staat dat wel aan zou moeten kunnen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag de mogelijkheid hebben om in de toekomst misschien nog een upgrade met de processor te kunnen doen. Als ik het goed begrijp moet dat met dit moederbord mogelijk zijn.
Ik wil graag een wit/zwarte build maken. Ik heb in mijn kantoortje nu een groot wit bureau staan en wil het nieuwe systeem daar boven op zetten ivm stof. Ik heb daarom een witte kast gekozen maar sta open voor andere suggesties als die beter zijn. Ik hoet niet veel rgb maar de leds die in deze kast zitten vond ik wel leuk.

Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.

Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Het is lang geldeden dat ik voor het laatst zelf een pc in elkaar gezet heb dus wellicht hebben jullie betere suggesties.
Processorkoeling en voedingen heb ik mij het minst in verdiept.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600X (BOX) Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenMSI MPG B550 Gaming Plus€ 145,59€ 145,59
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 3070 Vision OC 8G€ 644,-€ 644,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Wit€ 95,95€ 95,95
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 30,65€ 30,65
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK€ 114,90€ 114,90
1VoedingenEnermax Revolution D.F. 650 watt€ 91,59€ 91,59
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 104,-€ 104,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.425,68

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:33

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoe
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-04 17:47

sjoe

Klik hier

Leuk! Ik wil dezelfde kast, wellicht dat dit nog wat voor je is: pricewatch: Corsair LL120 RGB LED (3-pack), 120mm

Je hebt al standaard een aantal koelers, maar je zou die aan de voorkant kunnen plaatsen, denk ik wel mooi met de lampjes die de kast al heeft.

Verder, heeft de AMD Boxed niet al een koeler die afdoende is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPvdB
Dank je wel voor de reactie, die tweede lijkt me inderdaad mooi staan. Ik had al naar helemaal witte gekeken maar dat vond ik te wit. Vandaag ook even de videokaart goed bekijken hoe wit hij is en dan proberen voor te stellen hoe een hele witte erbij staat. :P
En anders ga ik voor de zwart/witte 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:13
@sjoe de standaard koeler bij r5 produceert behoorlijk wat geluid. Die van de r7 al wat minder, maar nog steeds meer dan een aftermarket koeler.
Het is een van de goedkope opties om je pc stiller te krijgen, vooral omdat het een geluid is dat harder en zachter gaat, waardoor het opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPvdB
sjoe schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:54:
Leuk! Ik wil dezelfde kast, wellicht dat dit nog wat voor je is: pricewatch: Corsair LL120 RGB LED (3-pack), 120mm

Je hebt al standaard een aantal koelers, maar je zou die aan de voorkant kunnen plaatsen, denk ik wel mooi met de lampjes die de kast al heeft.

Verder, heeft de AMD Boxed niet al een koeler die afdoende is?
Ik heb eerst ook naar de pricewatch: Fractal Design Meshify C White - TG gekeken. Bij zo'n kast zou ik het wel leuk vinden om dan fans te hebben met wit led licht, Maar bij de be quit ben ik juist bang dat rgb fans juist niet mooi staan bij de leds die al op de voorkant zitten. Lijkt mij een beetje overkill ;)
Ik heb ook wat youtube gekeken en ik vind een build als deze er wel mooi uitzien : YouTube: How To Build A PC In The be quiet! Pure Base 500DX

In de reviews die ik heb gelezen zeiden ze dat de koeler goed is maar een tower koeler toch weer voor een paar procent betere prestaties levert. ( 99ruud99 bevestigd dat nu ook en was sneller met reageren :P )

[ Voor 11% gewijzigd door JPvdB op 07-11-2020 08:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:13
Ik vind zelf de bq ook mooier. Zou indwrdaad geen rgb of juist misschien oranje rgb inbouwen.

Nadeel is dat fans meteen heel veel licht geven. Het zou son subtiel lijntje moeten zijn zoals op de behuizing zit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JPvdB
Van het weekend alles besteld en gisteren in elkaar gezet.
Alleen de GPU power kabel zit nog niet naar mijn zin. Maar erg blij met de configuratie nu.
Standaard led van de kast is voor mij meer dan genoeg :P
Tot nu toe is hij nog erg stil, maar ik heb hem nog niet echt goed uitgeprobeerd.

Nogmaals bedankt voor de adviezen _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FAKyTe4buazrqrUflYWEHrrMslc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jkp57xv40PpZobUUIdDHxDdJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brvM13SGuCvX1QBpKoTCsW22QRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P15aMPc7JXyOlj7aet4S0yb0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTZPXxufQTWzJ0jrBrl5XvnMtdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lNJbUvlxg3HAicBKZV57p7Q3.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1