Ik ben al een tijdje aan het kijken om mijn oude systeem te vervangen ( MSI P55M-GD45 icm intel i5 van 11 jaar oud met een nieuwere GTX 1060 ). Ik heb een tijd gewacht op de nieuwe rtx 3070 kaarten en was te laat bij de launch. Vandaag toch maar besloten niet langer te willen wachten en morgen wordt een witte GIGABYTE GIGABYTE GeForce RTX 3070 Vision OC 8G geleverd. Hier moet ik nu een systeem omheen bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een gebalanceerd systeem waarmee ik moeiteloos op 1440p en 144Hz kan gamen. De games die ik speel zijn onder andere F1 2020, DCS, Warthunder, en Minecraft
. Misschien dat ik met het nieuwe systeem ook weer wat meer shooters ga spelen, op mijn oude pc liep dat allemaal niet zo lekker meer. Mijn broer heeft mij ook een beetje gek gemaakt met zijn VR headset dus daar wil ik er ook nog 1 van aanschaffen. foto's of video bewerken doe ik heel soms dus ik vind het niet erg om dan even te moeten wachten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is ongeveer 1500 euro. Ik heb al rond zitten kijken bij andere systemen en dat lijkt mij een mooi bedrag voor een pc waar ik weer een tijdje mee kan doen. Maar mocht ik met een kleine upgrade veel voordeel hebben is er nog wel wat ruimte.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn oude monitor, muis en toetsenbord en 1 van de oude hdd's uit mijn oude pc. Ik heb nu nog een 24 inch monitor die ik binnenkort ook wil gaan upgraden naar of een 27 inch 4k monitor of een 34 inch ultrawide. Ik denk dat het systeem wat hieronder staat dat wel aan zou moeten kunnen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag de mogelijkheid hebben om in de toekomst misschien nog een upgrade met de processor te kunnen doen. Als ik het goed begrijp moet dat met dit moederbord mogelijk zijn.
Ik wil graag een wit/zwarte build maken. Ik heb in mijn kantoortje nu een groot wit bureau staan en wil het nieuwe systeem daar boven op zetten ivm stof. Ik heb daarom een witte kast gekozen maar sta open voor andere suggesties als die beter zijn. Ik hoet niet veel rgb maar de leds die in deze kast zitten vond ik wel leuk.
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Het is lang geldeden dat ik voor het laatst zelf een pc in elkaar gezet heb dus wellicht hebben jullie betere suggesties.
Processorkoeling en voedingen heb ik mij het minst in verdiept.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een gebalanceerd systeem waarmee ik moeiteloos op 1440p en 144Hz kan gamen. De games die ik speel zijn onder andere F1 2020, DCS, Warthunder, en Minecraft
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is ongeveer 1500 euro. Ik heb al rond zitten kijken bij andere systemen en dat lijkt mij een mooi bedrag voor een pc waar ik weer een tijdje mee kan doen. Maar mocht ik met een kleine upgrade veel voordeel hebben is er nog wel wat ruimte.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn oude monitor, muis en toetsenbord en 1 van de oude hdd's uit mijn oude pc. Ik heb nu nog een 24 inch monitor die ik binnenkort ook wil gaan upgraden naar of een 27 inch 4k monitor of een 34 inch ultrawide. Ik denk dat het systeem wat hieronder staat dat wel aan zou moeten kunnen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag de mogelijkheid hebben om in de toekomst misschien nog een upgrade met de processor te kunnen doen. Als ik het goed begrijp moet dat met dit moederbord mogelijk zijn.
Ik wil graag een wit/zwarte build maken. Ik heb in mijn kantoortje nu een groot wit bureau staan en wil het nieuwe systeem daar boven op zetten ivm stof. Ik heb daarom een witte kast gekozen maar sta open voor andere suggesties als die beter zijn. Ik hoet niet veel rgb maar de leds die in deze kast zitten vond ik wel leuk.
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Het is lang geldeden dat ik voor het laatst zelf een pc in elkaar gezet heb dus wellicht hebben jullie betere suggesties.
Processorkoeling en voedingen heb ik mij het minst in verdiept.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600X (BOX) Boxed | € 199,- | € 199,- |
1 | Moederborden | MSI MPG B550 Gaming Plus | € 145,59 | € 145,59 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3070 Vision OC 8G | € 644,- | € 644,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Wit | € 95,95 | € 95,95 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 30,65 | € 30,65 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 114,90 | € 114,90 |
1 | Voedingen | Enermax Revolution D.F. 650 watt | € 91,59 | € 91,59 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 104,- | € 104,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.425,68 |