Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn87
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-12-2020
Hallo,

Ik ga eind deze maand een Samsung Q95T kopen. Ik zou echt heel! graag voor een 65” gaan, maar ik ben serieus aan het twijfelen omdat ik maar juist genoeg plaats heb. Ik zit 3m30cm van de tv, dus een 65” zou een goeie maat zijn. Ik zou hem aan de muur hangen en zou dan tussen de onderkant van de tv en het tv meubel maar 5mm ruimte hebben, een halve centimeter dus... Ik heb al lagere steunpootjes op het tv meubel geïnstalleerd, dus dit kan niet meer lager tegen de grond. In de breedte heb ik meer dan plaats genoeg... Zou dit passen of voor de zekerheid toch voor de 55” gaan? Mijn voorkeur gaat echt wel naar de 65”, maar het moet ook passen natuurlijk... Volgend jaar gaan we ons tv meubel vervangen, dus dan kan ik wel een lager meubel aankopen. Ik heb er mijn hoofd al op gebroken, maar ik geraak er niet aan uit :| wat denken jullie wat de beste mogelijkheid zou zijn? De tv op de foto is een oude 32” Philips

Alvast bedankt voor de info.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IR7a4G754EcPM8S-LdO-lUn5bCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T77lFICLhL9tLBfIEl6ALnLN.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 16:37
Als het niet past, dan kan je er ook voor kiezen om 'm (voorlopig) op de voet te laten staan, totdat je een lagere kast koopt, toch? :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn87
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-12-2020
Dat is een goed punt :) maar mijn vriendin wil niet dat de tv boven de muur komt... in principe past een 65” juist, maar ik heb dan wel maar een halve centimeter tussen onderkant tv en het meubel. Ben bang dat dit misschien een raar zicht zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Het is nochtans heel simpel. Als je een 65” neemt (en die komt dus tot tegen je meubel) hangt die veel te laag volgens de standaarden van ideale kijkhoogte. Het midden van je beeld moet op ooghoogte zitten, en dat lijkt me duidelijk niet het geval. Bij onze 65” steekt die ongeveer 15-20cm boven het meubel uit. Een 55” kan je nog iets hoger hangen wat een ideale kijkhoogte oplevert. In vergelijking met je 32” zal een 55” al super zijn hoor, don’t worry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-05 06:54
Ik denk dat een 65 inch er niet mooier op wordt... ga lekker voor 55 joh, je gaat 10 stappen vooruit, kun je mooi passend aan de muur bevestigen. Helemaal strak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:47
big is always better, in ieder geval in TV schermland. Ik zou *altijd* voor de 65" gaan.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:31
Bockelaar schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:08:
big is always better, in ieder geval in TV schermland. Ik zou *altijd* voor de 65" gaan.
Meestal wel, maar in deze situatie weet ik het niet. Hij zit er ook wel erg dicht op.

Ik zou even met wat a4tjes in de weer gaan. Even een soort prototype tv maken op ware grootte en kijken hoe het lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-05 22:53
Maak een maquette TV en kijk hoe het is.. met en zonder poot.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:50
Muurtje tot aan boven dicht maken, dan past het makkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Voor de 65-er gaan.
Als je de 55-er koopt en groter gaat zeker bevallen tav je huidige tv, ga je zeer waarschijnlijk als je een nieuw meubel hebt alsnog voor een 65-er.
Dat is een veel duurdere route, beter nu 65-er kopen en aanschaf nieuw meubel evt. versnellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:41
Mn afstand is ongeveer te vergelijken met die van jou. Ik ben overgestapt van 50 naar 55 inch. Komende van een 32 inch, zal 55 echt een verademing zijn. 65 inch zal net te groot zijn waardoor je niet fijn gaat kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
FireBladeX schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:40:
Mn afstand is ongeveer te vergelijken met die van jou. Ik ben overgestapt van 50 naar 55 inch. Komende van een 32 inch, zal 55 echt een verademing zijn. 65 inch zal net te groot zijn waardoor je niet fijn gaat kijken
Vind jij ;) Wat mag, maar je brengt het nu als een feit. Ik zet m'n stoel soms op zo'n 2 meter van m'n 65" tv om bijvoorbeeld te gamen, en dat vind ik perfect werken. Dus of het te groot is of niet, zal voor iedereen anders zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Ik herhaal nog eens: met een 65 hangt die veel te laag, en is hij dus niet goed om naar te kijken op ooghoogte. Maar de topicstarter is toch in slaap gevallen in zijn eigen topic😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:41
Hahn schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:43:
[...]

Vind jij ;) Wat mag, maar je brengt het nu als een feit. Ik zet m'n stoel soms op zo'n 2 meter van m'n 65" tv om bijvoorbeeld te gamen, en dat vind ik perfect werken. Dus of het te groot is of niet, zal voor iedereen anders zijn.
Je geeft dus eigenlijk al zelf aan dat het niet fijn is om altijd zo dichtbij te zitten, want anders zou je het altijd doen.

Maar inderdaad ieder zn voorkeur. Er zijn ook mensen die 75 inch op 1 meter afstand fijn vinden kijken.

Het is daarom goed naar de context te kijken. De informatie en de foto's die TS aanleverd ipv meteen op mij te reageren dat ik het feitelijk overbreng maar omdat jij daar niet in kan vinden, dus ook niet klopt. Mijn reactie was puur bedoeld voor de TS en niet een algemene statement.

Dat gezegd hebbende, is mijn mening wel dat mensen die aangeven dat het fijn kijken is bij 65 inch op 2 meter afstand, het absoluut geen kwaad kan om keer naar de oogarts te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:37
FireBladeX schreef op maandag 9 november 2020 @ 06:44:
[...]

Je geeft dus eigenlijk al zelf aan dat het niet fijn is om altijd zo dichtbij te zitten, want anders zou je het altijd doen.
Hahn geeft enkel aan dat het niet fijn is om altijd op 2 meter afstand te kijken. Dat is heel wat anders dan de 3,30 meter afstand waarop de TS zit! En naar mijn mening is op >3meter afstand 65" heerlijk kijken.
Ik heb zelf een LG 65E9 en onze zit-afstand varieert tussen de 2,75m en 3,50m.
Maar als ik de TS zou zijn zou ik òf het muurtje (gedeeltelijk?) dicht metselen en een 65" tv kopen òf een 55" tv nemen. Op het bestaande muurtje zou de 65" echt te laag hangen en staat ook niet mooi in verhouding.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je kunt met AR bekijken hoe een bepaald formaat TV bij je zou staan. Misschien kun je dat doen om een idee te krijgen?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-05 15:52
65 inch doen ooghoogte moet op ongeveer 1/3 van bovenkant scherm zitten.
Dus niet in het midden dan hangt ie te hoog.
Je kan ook nog een mooie plank op de muur maken, dan kun je de tv nog een paar cm hoger hangen. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Goofy1978 op 09-11-2020 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
FireBladeX schreef op maandag 9 november 2020 @ 06:44:
[...]

Nee, dat geef ik helemaal niet aan. Ik zit niet altijd zo dichtbij, omdat anders m'n stoel altijd midden in mijn huiskamer staat ;)
Dat gezegd hebbende, is mijn mening wel dat mensen die aangeven dat het fijn kijken is bij 65 inch op 2 meter afstand, het absoluut geen kwaad kan om keer naar de oogarts te gaan.
Wow, aparte opmerking... Blijkbaar heb ik op je teentjes getrapt, ook al probeerde ik het nog zo vriendelijk mogelijk te brengen. Hartelijke excuses.

[ Voor 81% gewijzigd door Hahn op 09-11-2020 18:03 ]

Pagina: 1