PC gaming zonder internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:57
Mijn broer is verstandelijk gehandicapt. Motorisch gezien kan hij alles maar ondanks dat hij bijna 40 jaar oud is kun je hem mentaal het beste vergelijken met een kind van rond de 6 jaar oud. Een van zijn grootste hobby's is computerspelletjes spelen. Hij heeft hiervoor een eigen PC in zijn woning.

Spellen die hij graag speelt zijn bijvoorbeeld Pajama Sam, Putt Putt, Freddy Fish maar ook spellen als Sims2 en Hype Time Quest.

De woongemeenschap waar hij woont, biedt geen internetverbinding aan voor de bewoners. Het wordt hierdoor erg lastig om mijn broer van nieuwe games te kunnen voorzien.

Hij heeft een DVD-Rom speler in zijn PC en door de jaren heen heeft hij veel fysieke spellen verzameld. Deze CD-Roms raken naar gelang de tijd echter zoek of beschadigd (het blijft een "kind van zes") en ook nieuwe spellen worden nauwelijks nog als CD/DVD aangeboden. Ook is het steeds vaker een uitdaging om spellen van 20 jaar oud nog werkend te krijgen op zijn PC wegens compatibiliteit.

Het makkelijkste zou zijn als hij internettoegang had en gewoon Steam kon installeren en van daaruit direct spellen kon spelen die compatible zijn met zijn PC, helaas is dit (begrijpelijk) geen optie.

Ik vroeg me daarom af of er meerdere Tweakers zijn met soortgelijke ervaringen en tips die mogelijk handig zijn om te delen (misschien ouders met jonge kinderen). Alles is welkom!

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beugeldop
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 09:44
Is het niet een optie om af en toe zijn PC mee te nemen, en op plaats mét internet verbinding wat nieuwe dingen voor hem te installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quellien
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 11:45

Quellien

Excrement producer

beugeldop schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:48:
Is het niet een optie om af en toe zijn PC mee te nemen, en op plaats mét internet verbinding wat nieuwe dingen voor hem te installeren?
Of als alternatief/toevoeging een Portable HDD/SSD met een steamfolder (na een installatie van steam op zijn PC) die je mee naar huis kunt nemen en af en toe games op zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:57
beugeldop schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:48:
Vroeg me wel af hoe dat zit met bijvoorbeeld Steam. Ik snap dat je in ieder geval internet nodig hebt om Steam te downloaden en spellen te activeren en installeren maar kun je daarna geheel zonder internet inloggen en spelen? Hoe kan Steam anders bijvoorbeeld controleren dat je niet met 5 verschillende personen met hetzelfde account offline inlogt en op die manier een spel maar 1x koopt?

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beugeldop
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 09:44
Jorissie87 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:15:
[...]

Vroeg me wel af hoe dat zit met bijvoorbeeld Steam. Ik snap dat je in ieder geval internet nodig hebt om Steam te downloaden en spellen te activeren en installeren maar kun je daarna geheel zonder internet inloggen en spelen? Hoe kan Steam anders bijvoorbeeld controleren dat je niet met 5 verschillende personen met hetzelfde account offline inlogt en op die manier een spel maar 1x koopt?
Dat is een valide vraag. Er zijn vast medetweakers die daarop een antwoord hebben.
Vanuit andere hoek kan je natuurlijk redeneren: als je internet uitvalt kan je al je aangekochte spellen niet meer spelen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 18:54

nielsvv

100% Afol

Kijk eens naar gog.com

Alle games die je hier koopt zijn drm vrij en kan je perfect spelen zonder internet. Je koopt ze, zet het installatie bestand vervolgens op een usb o.i.d. en je kan het spel zo op gelijk welke pc zonder internet en/of game launcher installeren.

Bricklink Store - Steam

Pagina: 1