Nieuwe TV 65 inch - budget rond 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolomx
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-05-2024
Hey.

Mijn vader wil een nieuwe TV en nu heeft die aan mij gevraagd of ik uit wil zoeken wat een goede TV is.

Ik zoek een:
Een TV van minimaal 65 inch.

Wat is je budget?
Rond de €1000. Een beetje meer of minder is geen probleem als het een goede TV is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om:
De TV komt in de woonkamer en zal eigenlijk alleen gebruikt worden voor series en films. Hij zal hier aangesloten worden op de Ziggo connect box en een soundbar. De geluidskwaliteit mag aanwezig zijn, maar is niet belangrijk. We hebben namelijk ook een soundbar en die voldoet prima. De huidige TV die we hebben is 50 inch en is geen smart versie. Ik ga er van uit dat de meeste TV's wel Netflix en YouTube hebben, maar het zou ook mooi zijn als die compatibel is met Amazon Prime en Disney+. Daarnaast hebben we sinds kort Google Home voor de lichten en dergelijke en zou het een leuke aanvulling zijn als deze ook op de TV werkt. We hebben ook gekeken naar OLED maar dat valt voor het formaat dat we willen buiten het budget.

Wat heb je zelf al gevonden?
De Samsung
QE65Q60T
QE65Q67T
QE65Q70T

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik vraag me af wat nou het verschil is tussen zulke TV's. Als ik ze vergelijk zie ik alleen een paar verschillen in aansluitingen en verder eigenlijk weinig. Waar zit het prijsverschil dan in bij zulke TV's?

Ook vraag ik me af of Samsung de enige is die QLED heeft of zijn er ook andere merken die dezelfde technologie onder een andere benaming gebruiken?

En zou het slim zijn om op black friday te wachten? Ik het namelijk het idee dat zoiets in Nederland pure onzin is. Producten worden niet echt afgeprijsd en soms zelfs duurder.

Ik hoop dat jullie me hier bij kunnen helpen. In ieder geval alvast bedankt voor de moeite!

[ Voor 3% gewijzigd door Absolomx op 06-11-2020 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:01

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik schop het topic die kant op: TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolomx
Sorry, niet gezien. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het verschil zit 'm in bewegingsscherpte en met name HDR-prestaties (local dimming controle en piekhelderheid). De Q60/Q67T zijn basic 60Hz SDR tv's, de Q70T is vergelijkbaar en heeft wat betere motion door het 120Hz paneel. Voor (echt) impactvol HDR moet je naar minstens de Q80T.

TCL gebruikt ook QLED's. De C815 is vergelijkbaar met de Q70T en komt met Dolby Vision en Android TV. Hisense biedt de U7QF (60Hz), U8B en U8QF (zonder Disney+). Laatst genoemde is zeer geschikt voor HDR. Sony biedt nog de XF90 en de iets betere XG95 beide met Triluminos-display (''QLED'').

Weinig kritisch? Dan voldoet de Q60T-serie. Gevoelig voor goede bewegingsscherpte (sport/games)? Zie Q70T/C815/U8B. Goede HDR van belang? Minstens een FALD set: XF90,X95,Q80T,U8QF (en in mindere mate de XH90 en U7QF). Goede kijkhoeken ten koste van contrast en HDR? Zie Nano-cells van LG of XG85-lijn van Sony (IPS ipv VA).

Wat betreft de Samsung's kan wachten lonen. Het zijn 2020 tv's met veel marge. Hisense en TCL zullen wat minder snel dalen door de minder absurde introprijzen. Voor de Sony's kan je nog een prijsaanvraag doen (bij Art & Craft of Smits Arnhem). Veel reviews en info kan je hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolomx
@benbaba Bedankt voor het antwoord! Zeer informatief. Echter heb ik nog een vraag over het spraakgestuurde gedeelte. Dat zit niet op de 70T of wel? Ik heb even gekeken en ik zag ook de 70R waar dit wel op zit. Zijn er nog grote verschillen tussen de 70T en de 70R behalve het hebben van google assistant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hebben ze beide. Ja, de Q70R is in feite vervangen door de Q80T en geschikt voor HDR. De Q70T is de opvolger van de Q60R. Zie ook hier naast elkaar.

[ Voor 14% gewijzigd door benbaba op 06-11-2020 20:47 ]

Pagina: 1