Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickdudink
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-11-2020
Hoi allemaal, alvast dank voor het lezen en evt. zelfs de tijd nemen om te reageren!

Ik zoek een?
Zoals zovelen, werk ik de laatste maanden thuis en nu de situatie meer en meer permanent blijkt te gaan worden is het tijd voor een upgrade van de voorzieningen. Mijn wens is om met (idealiter) slechts 1 kabel mijn monitor en randapparatuur (nieuw te kopen) aan te sluiten op de bestaande hardware in het huis. Het gaat niet om gelijktijdig gebruik, de PCs switchen en de apparatuur blijft staan. Maar juist voor het switchen wil ik niet veel tijd kwijt zijn of onder het bureau te hoeven kruipen. Er hoeft dan ook maar 1 device per keer aangesloten te worden, zolang het switchen maar snel gaat.

Wat heb ik nu staan?
Op volgorde van prioriteit heb ik:
Laptop 1: HP Elitebook 840 G3
Desktop 1: Moederbord MSI Z77a GD65 & GPU AMD HD7800 (2x DP mini, HDMI & VGA)
Laptop 2: HP 14 CE 830 ND
Laptop 3: HP 15 BW 080 ND

Aan te sluiten zijn
1 of 2 monitoren, muis & toetsenbord, optioneel ook audio (2.1 setje)

Wat is je budget?
600 max voor 1/2 monitors, toetsenbord, muis, interface & bekabeling

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zie hierboven, snel kunnen switchen. De vraag is even of er een los apparaat voor nodig is, of dat de monitor zelf als hub kan functioneren.

Wat heb je zelf al gevonden?
Alle 4 de PCs geven aan minimaal 5 Ghz aan USB of beter te hebben, vandaar zat ik te denken aan een dergelijk docking station als: link. Ook zat ik te denken aan 1 of 2 van deze monitoren link, waarbij Samsung aangeeft dat het als usb hub kan functioneren. Ik kom er echter niet uit over welk type kabel die functionaliteit wel/niet werkt, hetzelfde geldt voor het doorlinken van schermen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat zijn jullie ervaringen? Voor diegenen die voor werk & prive dezelfde randapparatuur gebruiken, hoe sluiten jullie dit aan en hoe switchen jullie tussen de devices?

Dank! Patrick

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:39

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik snap de vraag niet. hoezo welke interface de usb hub in de monitor ondersteunt. ?
Je moet die usb apart aansluiten, dat gaat niet over hdmi of dvi.

Als ze allemaal usb 3.0 hebben kun je nog proberen alles over 1 usb kabel te lopen.
Anders ben je al snel toe aan 2 monitor kabels. 1 usb kabel en 1 stroom, en evt 1 utp kabel per systeem.

Wat jij eigenlijk zoekt is een (4 poorts) KVM switch, al zal het weer een uitdaging om die 1 te vinden met 2 monitor's per systeem.

Kun je niet beter gewoon de vaste pc aan laten staan, en de laptops dan remote bedienen ?
Lijkt me praktischer dan de hele tijd kabels in en uit steken.

En evt bij je zelf navragen waarom je 3 laptops nodig hebt :P

[ Voor 40% gewijzigd door heuveltje op 06-11-2020 15:36 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die universele dockings zijn onderhuids bijna allemaal gelijk. Allemaal display link spul.
Heb zelf een Dell D9000, werkt prima, doet ook voeding via USB C. Verschillen zitten hem in het algemeen in aantallen aansluitingen en bijvoorbeeld ondersteunen van hoge refreshrates bij 4K resolutie. Dat laatste is voor office werk eigenlijk niet spannend.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:33

FeaR

In GoT we trust

Computer Hardware valt niet onder Consumentenelektronica maar onder Harde Waren, ik schop het topic die kant op: CEA > CAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickdudink
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-11-2020
Wow, wat snel, thanks guys!

@heuveltje : Waar interface staat had kabel moeten staan, ik edit het direct even!

Daarbij, in jouw eerste voorstel waarbij alles door 1 usb kabel loopt: Hoe splits ik dan vervolgens die ene gebundelde usb kabel naar de monitor, muis & toetsenbord?

Mijn andere vraag: hoe zie jij zo'n remote control constructie voor je dan? Als in een permanente teamviewersessie oid?

PS: 3 laptops is 2x prive (vriendin en ik) en dan 1x voor het werk;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:00
Ik heb zelf deze van Dell. Die bevalt erg goed en werkt met alle laptops die we in huis hebben. Aansluiten gaat via een standaard USB A stekker. Splitsen hoef je je niet druk om te maken er worden vanzelf devices herkend. Dus je sluit alles aan op de docking en van daar gaat 1 USB A (in dit geval) kabel naar de laptop.

Enige wat er daarnaast nog aangesloten moet worden is stroom op de laptop. Heb toen ik deze kocht expliciet niet voor een USB C/Thunderbolt variant met stroom gekozen omdat veel consumentenlaptops dit toen nog niet ondersteunde. Dus onze privé laptop en laptop van mijn vriendin ondersteunde dat niet. Een USB A aansluiting zit op elke pc. Daarnaast alleen displaylink drivers installeren op de machines en klant.

Ik gebruik de docking station in combinatie met twee 24" monitoren (1 via HDMI en 1 via displayport), toetsenbord, muis en speakers.

[ Voor 18% gewijzigd door wmn79 op 17-11-2020 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:04
Wat denk je van dit product?
http://www.xfanic.com/pro...m-switch-function-75.html
Als ik het goed heb een combinatie van een docking station, en een KVM switch?
Pagina: 1