openstack 3.8.1 ™ icm ubuntu 17 veilig upgraden/updaten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
heb een antieke ubuntu met stoffige openstack gevonden ( -O- ) ding (packages) lijken aardig legacy.

Inmiddels 101 verschillende upgrade/instructies gevonden, eigenlijk zijn er 2-3 opties;
- upgrade huidige running systeem (wat downtime)
- bouw nieuwe omgeving, migreer daar naar toe
- bouw een shadow omgeving, en upgrade/migreer daar naar to

ik wil voor optie 1 gaan; downtime is niet z'n issue.

echter, gezien de complexiteit van pakket en afhankelijkheden, ben ik wat terughouden. jullie ervaring met openstack upgrade? van oud naar iets minder oud naar recent?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-07 04:44

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Zonder te weten wat er allemaal op draait, waarvoor het wordt gebruikt en wat de impact is, valt hier zo weinig over te vertellen. Je vergeet overigens bij punt 1; dat je nergens iets hebt zodat je weet dat een upgrade ook daadwerkelijk gaat lukken en ALS dat ook zo is, of dit verder geen impact heeft.

Het klinkt alsof het een hobby project is thuis? If so, dan yolo upgrade.
Als dat niet het geval is, zou ik mij afvragen waarom dit gevraagd wordt op een forum :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:08
Ik zou beginnen met een volledige backup ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Douweegbertje schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:38:
Zonder te weten wat er allemaal op draait, waarvoor het wordt gebruikt en wat de impact is, valt hier zo weinig over te vertellen. Je vergeet overigens bij punt 1; dat je nergens iets hebt zodat je weet dat een upgrade ook daadwerkelijk gaat lukken en ALS dat ook zo is, of dit verder geen impact heeft.

Het klinkt alsof het een hobby project is thuis? If so, dan yolo upgrade.
Als dat niet het geval is, zou ik mij afvragen waarom dit gevraagd wordt op een forum :D
wat erop draait is irrelevant voor de vraag :+

lees vooral dat het een 'one way' verkeer is; als in, downgraden gaat (praktisch) niet.

tuurlijk trek ik een backup van de /etc / database (de storage is ceph draait los van) pakket versies etc. (staat redelijk beschreven hoe dit 'goed/volledig' kunt doen) maar dan ...

idd; yolo beheer gaat meestal goed O-) gewoon vol gestrek been er in, maar gezien deze build zo oud is (7 major releases terug). Ben ik beetje huiverig.

vandaar de vraag wat de ervaring hier is. en anders maar oogjes dicht en op Yes rammen

[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 06-11-2020 14:47 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards