[java] probleempje met RMI - final question?

Pagina: 1
Acties:

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 18:57

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
He guys, m'n zzeslag is bijna klaar, maar voor het vuren moet ik (van school) RMI gebruiken... Opzich geen probleem, ik heb de server, client en de interface files gemaakt...

Ik wil nu de server starten (ik heb de RMIRegistry draaien en de security goed staan)...

Nu krijg ik de volgende error:

java.rmi.ServerException: RemoteException occurred in server thread; nested exception is: java.rmi.UnmarshalException: error unmarshalling arguments; nested exception is: java.lang.ClassNotFoundException: javazee.RMIImpl_Stub

Ik snap dat niet, want die stub is keurig gegenereerd door de rmic van jbuilder 5 en het maakt niet uit of ik die files in de default dir (C:\WIN98SE\jbproject\Javazee\classes\Generated Source\javazee) dan wel de door jbuilder gecompiler source dir (C:\WIN98SE\jbproject\Javazee\classes\javazee) of de project dir (C:\WIN98SE\jbproject\Javazee\src\javazee) neer zet

RMIImpl is de file met de implemenatie van de server...

B.t.w. ik wil uiteindelijk graag dat bij het starten van de applicatie RMIRegistry gaat draaien en de security niet handmatig via de security file gezet hoeft te worden tips?

Cogito Ergo Credo

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik zie zo niet wat je verkeerd doet met de stub. Ik denk dat het meer een JBuilder probleem dan een Java probleem is. Het ziet er goed uit wat je doet. Je kan eventueel proberen om source te genereren met rmic (dat kan ook) en die te compileren. Dan zet hij ze misschien zelf op de goede plek. Wasigh gebruikt JBuilder dus misschien weet die meer :) .

Je kan de registry ook starten vanuit je Java code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
try
{
    LocateRegistry.createRegistry(Registry.REGISTRY_PORT);
}
catch(RemoteException exc2)
{
   ...
}

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 18:57

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Op zaterdag 11 augustus 2001 15:00 schreef mbravenboer het volgende:
Ik zie zo niet wat je verkeerd doet met de stub. Ik denk dat het meer een JBuilder probleem dan een Java probleem is. Het ziet er goed uit wat je doet. Je kan eventueel proberen om source te genereren met rmic (dat kan ook) en die te compileren. Dan zet hij ze misschien zelf op de goede plek. Wasigh gebruikt JBuilder dus misschien weet die meer :) .

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
try
{
}
{
   ...
}
He bedankt. zo gaat het steeds he. ik heb het probleempje verholpen door jou suggestie. Ik dacht ff wachte ik moet hier een port opgeven! Port? Port? Wacht ff volgens mij draait een deel van dat RMI op de default poort en een deel niet... Ik heb het opgelost en nou hoef ik ook die stomme rmiregistry niet meer handmatig aan te zetten.

Alleen nou nog de securities in de source zetten.

Cogito Ergo Credo

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:59
mbravenboer schreef op zaterdag 11 augustus 2001 @ 15:00:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
try
{
}
{
   ...
}
Zo, dat heeft meteen m'n probleem verholpen. Hoe relaxed is dat?! :)

Overigens niet vergeten of java.rmi.registry.* te importeren.

Bedankt. :)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S