Vraag

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-11 16:35
Ik zoek een?
Android smartphone waar ik qua prestaties een tijd mee vooruit kan.

Wat is je budget?
200 - 600 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Normaal gebruik zoals: Youtube, Whatsapp, Nu.nl, Marktplaats, HD video streaming vanaf movieserver naar mobiel over LAN wifi

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb verschillende websites geraadpleegd, ook de best buy guides gelezen. Maar wat mij opvalt is dat er zo ontzettend veel smartphones op de markt zijn dat ik door de bomen het bos niet meer zie. De een zegt A, de ander zegt B, vervolgens zegt weer een ander dat A en B ruk zijn.

Wat ik in ieder geval niet wil:
- Samsung (erg slechte ervaringen) mijn s9+ was 8 maand na aankoop al tergend sloom na de android 10 update. Daarvoor was het een prima mobiel. Twee keer eerder ronduit slechte ervaringen met samsung nog onder garantie gehad, dus in mijn broekzak geen samsung.
- Slechte reparatieservice garantie zoals samsung met zijn Dynafix. (ronduit slechte ervaringen met dit reparatiebedrijf)

Wat ik zoek:
- relatief mooi scherm;
- normale mini jack ingang vanwege mijn muzikale activiteiten(optioneel..... als niet beschikbaar is dan is het jammer)
- goede performance, ook op de lange termijn (hoop er een tijdje meer vooruit te kunnen), dus goede snelle specs
- Zo min mogelijk poespas indien mogelijk , het liefst stock android of iets wat daar in de buurt komt
- Goede wifi chip. voor streaming over local network;
- Indien mogelijk redelijk goede speakers en geluidschip;
- dual sim (eventueel)
- microsd slot

Waar ik over twijfel:
- Mid of high range ... extra's als fingerprint scanner gebruik ik toch niet, dus dat is voor mij overbodige luxe (high performance is voor mij belangrijker dan extratjes).
- 2e hands high range phone? Aangezien mijn laatste phone mij door de poeha met dynafix me meer inspanning heeft gekost dan dat ik het zelf had gerepareerd, vraag ik mij af hoeveel waarde ik kan hechten aan "garantie".
- mid range.....slechtere goedkopere bouwkwaliteit?

als ik dit bericht moet aanvullen hoor ik het graag

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Als ik je wensen in de pricewatch gooi kom ik uit op dit lijstje:
https://tweakers.net/smar...cL_HEJwBDnFta4WtPWh0PP8BA
Je kunt eventueel eisen weghalen, maar denk dat je op Xiaomi of Motorola uitkomt? Motorola heeft iets schonere software, Xiaomi langere support.

• saken
swhnld schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:13:
Als ik je wensen in de pricewatch gooi kom ik uit op dit lijstje:
https://tweakers.net/smar...cL_HEJwBDnFta4WtPWh0PP8BA
Je kunt eventueel eisen weghalen, maar denk dat je op Xiaomi of Motorola uitkomt? Motorola heeft iets schonere software, Xiaomi langere support.
Thanks!

Ik zit even te kijken.... meeste phones hebben 6gb ram. Nu zie ik wel een aantal voor mij relatief onbekende merken zoals Realme met 8gb.... maar ik vraag mij echt af of 6gb wel afdoende is.
De s9+ die ik had werd echt zo tergend traag onder android 10. Misschien moet ik sowieso een phone hebben met krachtigere processor dan die s9+ .... of maakt dat niet uit en lag het misschien aan de samsung software an sich?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:09
realme is xiaomi, op zich prima...
Kijk ook eens op kimovil.com

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik weet niet wat je probleem is met Samsung, maar met mijn S8 ben ik verschillende keren prima geholpen in Samsung Service centers. Dat was wel een stukje rijden, maar ze repareerden mijn S8 daar op afspraak onder garantie. Ik denk dat je slechte ervaring dus eerder met Dynafix was dan met Samsung.

Ook de traagheid herken ik niet echt. Ik heb nu een S20, en vergeleken daarbij is de S8 inderdaad traag, maar als ik de S20 niet had gehad, zou hij voor dagelijks gebruik snel genoeg voor me zijn (wel nog met Android 9). De S9 is nog iets sneller, dus ik snap niet helemaal wat je traag vindt.

Waarvoor gebruik je je mobiel het meest? Wil je vooral appen en browsen, speel je spellen (zo ja welke, zwaar of niet?), vind je een goede camera belangrijk? Voor het kijken van Youtube zoals je noemt voldoet ongeveer elke telefoon.

Als ik je eisen zie zou ik zonder de "geen Samsung" eis op de S10 uitkomen, omdat de S20 waarschijnlijk net te duur is. Gezien je eis van een mooi scherm zou ik in ieder geval kijken naar een OLED scherm, en voor een cleane Android waarschijnlijk naar Motorola of Google (Pixel). De laatste Pixels hebben alleen geen 3.5mm jack volgens mij. Voor goede foto's misschien de Huawei P30 Pro, maar dan heb je geen Google apps.

[ Voor 3% gewijzigd door gwystyl op 06-11-2020 19:34 ]

• swhnld
  • Nu online
99ruud99 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:23:
realme is xiaomi, op zich prima...
Kijk ook eens op kimovil.com
Nee toch, Realme is zelfde concern als Oppo en OnePlus.
Xiaomi is Mi, Redmi en Poco.

@saken snelheid hangt van meer factoren af dan puur geheugen hoeveelheid of processor snelheid. Ook doorvoersnelheid van geheugen en snelheid opslag spelen een rol.
Verder ook gedrag van de gebruiker met aantal en soort geïnstalleerde applicaties.
Maar voor geheugen, hoe vol zit het nu?

• saken
gwystyl schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:32:
Ik weet niet wat je probleem is met Samsung, maar met mijn S8 ben ik verschillende keren prima geholpen in Samsung Service centers. Dat was wel een stukje rijden, maar ze repareerden mijn S8 daar op afspraak onder garantie. Ik denk dat je slechte ervaring dus eerder met Dynafix was dan met Samsung.

Ook de traagheid herken ik niet echt. Ik heb nu een S20, en vergeleken daarbij is de S8 inderdaad traag, maar als ik de S20 niet had gehad, zou hij voor dagelijks gebruik snel genoeg voor me zijn (wel nog met Android 9). De S9 is nog iets sneller, dus ik snap niet helemaal wat je traag vindt.

Waarvoor gebruik je je mobiel het meest? Wil je vooral appen en browsen, speel je spellen (zo ja welke, zwaar of niet?), vind je een goede camera belangrijk? Voor het kijken van Youtube zoals je noemt voldoet ongeveer elke telefoon.

Als ik je eisen zie zou ik zonder de "geen Samsung" eis op de S10 uitkomen, omdat de S20 waarschijnlijk net te duur is. Gezien je eis van een mooi scherm zou ik in ieder geval kijken naar een OLED scherm, en voor een cleane Android waarschijnlijk naar Motorola of Google (Pixel). De laatste Pixels hebben alleen geen 3.5mm jack volgens mij. Voor goede foto's misschien de Huawei P30 Pro, maar dan heb je geen Google apps.
Dank voor de reacties allen.

Ik heb nu 2 samsungs gehad en mijn laatste ervaring met de s9+ was dus ook weer bar slecht (zowel samsung, service point, als dynafix), dus mocht het een nieuwe mobiel worden zal ik ook eens kijken naar welke partij de reparaties verricht alvorens tot aankoop over te gaan.

Een 2ehands vlaggenschip kan ik ook nog overwegen wellicht.

Wat het geheugengebruik is kan ik nu niet zeggen, De s9+ heb ik weg gedaan. Gebruik nu tijdelijk een andere smartphone en ik moet zeggen dat op die oude smarthphone de apps zelfs vlotter werken dan de S9+.

Die pixel had ik ook al overwogen..... volgens mij is de nieuwste nog niet in NL te verkrijgen, wel in Duitsland.

Ik speel eigenlijk geen games. Goed scherm voor (full)hd streaming etc. Wat swipen op Tinder, Nu.nl, NOS, Marktplaats, af en toe wat opnemen (Audio en video) , ziggogo, wat muziek laten horen, enz.

Er zijn zo ongelofelijk veel smarthphones bijgekomen, ook relatief onbekende merken, een groot doolhof zoektocht naar de juiste smartphone.

[ Voor 3% gewijzigd door saken op 06-11-2020 20:14 ]

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
De pixel 4a heeft een mooi scherm, is snel en heeft een koptelefoon aansluiting:
pricewatch: Google Pixel 4a Zwart

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
swhnld schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:37:
[...]

Nee toch, Realme is zelfde concern als Oppo en OnePlus.
Xiaomi is Mi, Redmi en Poco.
Hij bedoelde waarschijnlijk qua degelijkheid en specs/prijs. Daarin zijn Realme en Xiaomi natuurlijk wel gelijk voor de meeste Nederlander.

• saken
jodeltje schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:22:
De pixel 4a heeft een mooi scherm, is snel en heeft een koptelefoon aansluiting:
pricewatch: Google Pixel 4a Zwart
YouTube: Google Pixel 4a Review: Simple and Clean!

Ik zat net deze review te kijken."the biggest downside is still the performance" (zie ook vanaf 6min ongeveer).

Of is misschien een 2e hands flagship een betere optie? Het beste voor mij zou eentje op android 9 zijn. (ik weet dat het security issues oplevert).

Het zou mooi zijn als er een headphone jack op zit, maar het hoeft niet. Belangrijker vind ik een SD kaart slot.

Lastig lastig.....

Eerder had ik altijd gewoon smartphones van 1 tot 2 jaar oud en daar kon ik dan nog paar jaar mee vooruit voor een klein prijsje. Tot 2019 nog een Samsung Note 3 gebruikt (die was dan wel weer goed, na het fiasco met de note 4), maar wel echt aan vervanging toe qua performance.

• jodeltje
  • Niet online
saken schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:31:
[...]

YouTube: Google Pixel 4a Review: Simple and Clean!

Ik zat net deze review te kijken."the biggest downside is still the performance" (zie ook vanaf 6min ongeveer).

Of is misschien een 2e hands flagship een betere optie? Het beste voor mij zou eentje op android 9 zijn. (ik weet dat het security issues oplevert).

Het zou mooi zijn als er een headphone jack op zit, maar het hoeft niet. Belangrijker vind ik een SD kaart slot.

Lastig lastig.....

Eerder had ik altijd gewoon smartphones van 1 tot 2 jaar oud en daar kon ik dan nog paar jaar mee vooruit voor een klein prijsje. Tot 2019 nog een Samsung Note 3 gebruikt (die was dan wel weer goed, na het fiasco met de note 4), maar wel echt aan vervanging toe qua performance.
Misschien is dit wel wat voor je €429: pricewatch: LG G8s ThinQ Zwart
SD855 (snel!), hoofdtelefoon uitgang, uitstekende geluid schip (DAC), ruimte voor SD-kaart, dual SIM, mooi scherm.
Maar, al een jaar oud, software bloat, toestel is gigantisch, notch ook erg groot.

Edit: of de prijs knaller van dit jaar voor €369: pricewatch: Poco F2 Pro (6GB ram) Paars
SD865 (nóg sneller), ruimte voor SD kaart, dual sim, mooi scherm, hoofdtelefoon uitgang.
Maar, nóg groter, nog meer software bloat, mindere bouwkwaliteit, Poco’s krijgen minder aandacht voor de software dus bugs hier en daar.

Ik zou in jouw geval voor de LG gaan, voldoet aan alles behalve de ‘zo kaal mogelijke Android’.

[ Voor 39% gewijzigd door jodeltje op 07-11-2020 00:34 ]

• saken
jodeltje schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:42:
[...]

Misschien is dit wel wat voor je €429: pricewatch: LG G8s ThinQ Zwart
SD855 (snel!), hoofdtelefoon uitgang, uitstekende geluid schip (DAC), ruimte voor SD-kaart, dual SIM, mooi scherm.
Maar, al een jaar oud, software bloat, toestel is gigantisch, notch ook erg groot.

Edit: of de prijs knaller van dit jaar voor €369: pricewatch: Poco F2 Pro (6GB ram) Paars
SD865 (nóg sneller), ruimte voor SD kaart, dual sim, mooi scherm, hoofdtelefoon uitgang.
Maar, nóg groter, nog meer software bloat, mindere bouwkwaliteit, Poco’s krijgen minder aandacht voor de software dus bugs hier en daar.

Ik zou in jouw geval voor de LG gaan, voldoet aan alles behalve de ‘zo kaal mogelijke Android’.
Thanks voor de LG tip!

Ik heb ook nog even verder rondgesnuffeld en kwam op deze review:
YouTube: LG G8 ThinQ - Worth it in 2020? (Real World Review)

7.50 hij zegt dat hij de Oneplus 7 pro beter vind.
Nu heb ik de G8 en oneplus 7 pro even vergeleken en zag dat de oneplus 7 pro wel wat betere specs heeft qua scherm enz.
YouTube: LG G8 VS OnePlus 7 Pro Full Speed Test In 2020! hier zie ik dan wel weer dat de G8 net iets sneller is.

Daarnaast zit ik ook even de G8s met de s9+ (mijn vorige phone) te vergelijken. Zie wel dat de S9+ een veel scherper scherm had......zou dat een groot verschil zijn? (zal sowieso eens even gaan testen in een winkel binnenkort)
Around 75% more pixels than LG G8s ThinQ. More resolution means sharper and crisper screen.

https://versus.com/en/qua...55-vs-samsung-exynos-9810

Is die LGg8s trouwens ook makkelijk te downgraden naar Android 9? Ik vind Android 10 behoorlijk ruk.

[ Voor 12% gewijzigd door saken op 08-11-2020 23:11 ]

• jodeltje
  • Niet online
Ik vind persoonlijk alle resoluties vanaf 1080p prima, meer kost meer batterij en meer rekenkracht/snelheid.

Denk niet dat je hem kan downgraden naar 9, maar wellicht vind je een image om te flashen ergens.

Edit: grote kans trouwens dat je hem met Android 9 krijgt, vanwege de leeftijd. Gewoon niet upgraden in dat geval.

[ Voor 22% gewijzigd door jodeltje op 08-11-2020 23:23 ]

• saken
jodeltje schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:20:
Ik vind persoonlijk alle resoluties vanaf 1080p prima, meer kost meer batterij en meer rekenkracht/snelheid.

Denk niet dat je hem kan downgraden naar 9, maar wellicht vind je een image om te flashen ergens.

Edit: grote kans trouwens dat je hem met Android 9 krijgt, vanwege de leeftijd. Gewoon niet upgraden in dat geval.
Thanks. Ik kan hem 2e hands voor 180,- krijgen. Goede deal lijkt me. maar of hij bevalt weet ik nog niet, daar moet ik hem eerst toch maar even voor in de hand hebben.
Die S9+ was echt dramatisch traag. voor de rest prima toestel. Hoe groot zal het verschil zijn ? Of is dat redelijk subjectief natuurlijk

• Diablo_GT
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-11 20:34

Diablo_GT

nbx

Ia de Sony Xperia 1 niets? Is een highend toestel. Heeft geen jack aansluiting maar zit wel een usb-c naar jack bij. Wat wifi betreft, thuis heb ik beter bereik dan de s20 van mijn vrouw.

nbx

• jodeltje
  • Niet online
saken schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:55:
[...]

Thanks. Ik kan hem 2e hands voor 180,- krijgen. Goede deal lijkt me. maar of hij bevalt weet ik nog niet, daar moet ik hem eerst toch maar even voor in de hand hebben.
Die S9+ was echt dramatisch traag. voor de rest prima toestel. Hoe groot zal het verschil zijn ? Of is dat redelijk subjectief natuurlijk
€180 is een mooie prijs. Hoe groot het verschil in snelheid zal zijn durf ik niet te zeggen

• saken
jodeltje schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:08:
[...]

€180 is een mooie prijs. Hoe groot het verschil in snelheid zal zijn durf ik niet te zeggen
Idd. Ik moet er wel een eindje voor rijden..... misschien eens even kijken of ze deze phone nog in de mediamarkt verkopen, dan kan ik even voelen hoe hij in de hand ligt. Ik weet het niet heel fair voor de Mediamarkt. Maar gelukkig heb ik er al heel veel spullen gekocht en compenseert dat een hoop m.i. :-) Alhoewel, op hun website kan ik die smartphone niet meer vinden. hmm....

• saken
jodeltje schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:08:
[...]

het wordt trouwens een Duitse LG G8s ... ik neem aan dat dat ook gewoon in NL werkt ?

• swhnld
  • Nu online
saken schreef op woensdag 11 november 2020 @ 00:19:
[...]

het wordt trouwens een Duitse LG G8s ... ik neem aan dat dat ook gewoon in NL werkt ?
Jawohl.

• saken
Super! ahahahahahah :P
Pagina: 1