Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:42
Ik zoek een oplossing voor het combineren van twee werkplekken
Met het meer en meer thuiswerken ben ik aan het zoeken naar een oplossing om mijn privé werkplek en mijn werk werkplek te combineren. Ik ben nu gewoon om te werken met 2 27inch schermen, zowel privé als werk. Hoewel ik een redelijk grote bureau heb, zijn vier 27inch schermen naast mekaar een beetje teveel van het goede en is er geen gewoon geen plaats. Daarom werk ik nu op 2x 27inch (werk) en 1x 32 (privé). Dit zou ik dus willen vervangen door ofwel 2x 27inch (die ik dus al heb) of 1x ultrawide in combinatie met één toetsenbord en muis

Wat is je budget?
Heb niet echt een bedrag in mijn hoofd maar meer dan 1000 euro zie ik minder zitten

Beschrijving in detail
werk : HP Zbook 15v G5. Deze heeft dus een hdmi en usb-c thunderbolt aansluiting. Werkt nu via een adapter USB-C -> 2x displayport op de 2 27inch schermen
privé : Intel NUC NUC10i7FNK. Deze heeft een hdmi en een "displayport over usb-c" aansluiting.
schermen: 2x 2560x1440 monitoren

Heb al uren opgezocht maar toch kom ik er niet echt uit. Er zijn, voor zover ik zie, drie oplossingen:
  • Philips 499P9H : deze komt overeen met 2x 27inch schermen en heeft een ingebouwde kvm switch
  • Philips 498P9 : deze komt overeen met 2x 27inch schermen en heeft een ingebouwde kvm switch maar geen Thunderbolt3 aansluiting
  • een losse kvm switch
Ergens gaat mijn voorkeur uit naar de Philips monitoren. Dit is een propere alles-in-één oplossing door de ingebouwde KVM switch.
De goedkoopste heeft geen thunderbolt3 aansluiting maar ik weet dus niet of dit gevolgen zou hebben voor mijn setup. Betekent dit dat er geen pc's via usb-c kunnen aangesloten worden?
Zijn er misschien andere ultrawide schermen met een ingebouwde switch?
Of zijn er goedkopere losse kvm-switchen met die specifieke aansluitingen? Dus 2x input "USB-C & HDMI", output 2x Displayport (of 2x HDMI). Ik heb er nog geen gevonden.

Ik heb nog gekeken naar minder grote ultrawide schermen Het is niet zo dat ik mij persé wil vastpinnen op die 2x27inch grootte. Iets kleiner mag ook maar bijvoorbeeld mijn 32inch standaard scherm is eigenlijk niet breed genoeg om comfortabel te werken. Ik vermoed dat ik ook wel zou kunnen wennen aan het werken op zo'n 34inch ultrawide scherm.
Maar in de kleinere categorie ultrawide vind ik al helemaal niets met ingebouwde kvm.

Kan iemand me een zetje in de goede richting geven?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kamato
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
er zijn wel 34 inchers met KVM, zoals bijvoorbeeld de Philips 346P1CRH (die heb ik zelf...)

met de 499P9H zijn al je aansluitingen een makkie: Laptop via USB-c, NUC via HDMI en USB-a downstream. toestsenbord en muis in de beschikbare USB-a poorten van het scherm en als je switcht tussen de verschillende scherm-inpust dan switchen ze gewoon mee.

hier trouwens een lijstje met alle ultrawides (34' en groter) met USB-hub, en video-in via USB-c. deze zouden allemaal moeten voldoen aan wat je zoekt.
https://tweakers.net/moni...yQ7DIJVesv_loWt7fsRepZKR8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
@Kamato Ik heb helemaal over het hoofd gezien dat die 34inch Philips ook KVM heeft.
Je spreekt over USB-C voor laptop en HDMI voor de NUC bij de 499P9H maar ik onderstel dan dat dit ook van toepassing is voor die 34inch (die jij hebt).

Door reviews die ik had gelezen (onder andere op de zustersite) kwam ik tot de conclusie dat het enkel Philips was die een ingebouwde KVM switch had.

Bedankt voor dat lijstje. Ik had dus al tientallen keren gefilterd bij de monitors maar nooit gezien dat KVM switch bij de Monitor Eigenschappen stond :$

Nu ik je lijstje bekijk, heb ik de neiging om de Samsung monitor eens te bekijken: pricewatch: Samsung LC43J890DKU Zwart
Morgen toch nog even wat reviews opzoeken.

Ik wacht nog even af of er nog andere mensen reageren maar zoals het er nu naar uitziet heb je wel de gouden tip gegeven en mocht ik je tegenkomen op café (mochten die open zijn), ik trakteerde je op een goede pint :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kamato
  • Niet online
ik heb op de mijne een werklaptop (via USB-c) aangesloten, waarbij de USB-c zowel video-in, als power delivery als signaal van muis/keyboard-out doet (USB-c is een wonderlijk geweldige techniek).
daarnaast heb ik mijn grote PC erop aangesloten via DP, en loopt er een USB-a kabel terug vanuit het scherm naar de PC voor het overbrengen van Muis/keyboard signaal vanuit de USB-hub.

die Samsung ziet er goed uit (was voor mij een beetje boven budget), en zou goed moeten gaan met jouw laptop/NUC combi qua aansluitingen. je zou zo te zien beiden via USB-c kunnen aansluiten, waarmee je ook qua hoeveelheid kabels een hele cleane setup krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonCortizone
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-04 20:51
Ik ben zelf aan het twijfelen om de Philips 346P1CRH te kopen. Maar ik neig nu meer naar de ViewSonic VP3481.

Deze monitor is wel een stuk duurder, maar deze voldoet grotendeels aan mijn wensen voor mijn ideale monitor:
  • gaming: daarvoor geen topmodel, maar wel freesync, hoge refreshrate en goede response time
  • occassionele fotobewerking: realistische kleurweergave. Grootste minpunt van Philips in mijn ogen.
  • kvm switch: Sinds ik meer thuiswerk zou het eenvoudig switchen tussen mijn game desktop en werklaptop ook zeker een meerwaarde zijn. Er is wel geen netwerkaansluiting zie ik dus dit moet ik wel nog apart voorzien.

[ Voor 6% gewijzigd door DonCortizone op 07-11-2020 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
@DonCortizone Jouw eerste twee criteria zijn al minder belangrijk voor mij. Ik game nooit, zelfs geen solitaire of zo. En bij mij gaat voor 40% Visual Studio, 40% geografische data (database) en 20% kaartmateriaal.

Ik twijfel nog tussen de 43" Samsung en de 49inch Philips.

De samsung heeft een goed beeld en redelijke luidsprekers (voor een monitor) als ik de reviews mag geloven. Daarnaast heeft ie ook 2x USB-C wat het natuurlijk gemakkelijker maakt qua aansluiten.

Philips monitor komt dichter bij het beeldoppervlak dat ik nu gewend ben. Beeldkwaliteit zou minder zijn maar ik denk voor mijn toepassingen meer dan voldoende. Ik doe relatief veel teams-vergaderingen dus die webcam kan ook wel handig zijn.

Grootste vraag is dan of de extra schermruimte het prijsverschil waard is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:09

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

En waarom dan niet de 43 inch philips?
Die heeft ook een webcam..
pricewatch: Philips P-line 439P9H/00 Zwart

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Begin dit jaar had ik ook dit probleem,
werk -> Dell laptop met HDMI en USB-C en privé -> PC met 2x DVI
beiden aangesloten op twee Dell U2412M.

Opgelost door twee Philips 328E1CA te halen (4K schermen).
De PC gaat nu met DP en HDMI naar beide schermen, de laptop met USB-c/DP naar DP van het tweede scherm.

Omschakelen van bron gaat met de hand (schermmenu) of automatisch: zodra de laptop aan gaat pakt die het tweede scherm. Waarom niet beide schermen op de laptop: deze Dell kan geen tweemaal 4K aan en eentje is voldoende als vervanger van de twee 1980x1200 schermen die er eerst stonden.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonCortizone
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik nu voor de Philips 346P1CRH of de ViewSonic VP3481 ga gaan. Die laatste is inderdaad een heel stuk duurder en de Philips heeft wel een netwerkpoort en een webcam wat voor mij ook wel een meerwaarde is.

Waar ik me wat zorgen over maak is dat er toch een aantal gebruikerreviews zijn waar men zeer negatief is over de KVM functionaliteit (o.a. op amazon uk). Het switchen tussen twee systemen zou vaak haperen en ook het herkennen van de aangesloten laptop zou soms moeizaam verlopen.

@Kamato Heb jij hier problemen mee ondervonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kamato
  • Niet online
@DonCortizone ik heb eigenlijk totaal niets te klagen over de KVM-functionaliteit. even voor de volledigheid: ik heb een bedraad tobo, een wireless muis (dongle) en de transmitter van een wireless headset in het scherm zitten, waardoor die 3 kunnen wisselen tussen mijn laptop (usb-c up/down/powerdelivery) en desktop-pc (DP-video, usb-a upstream).
enige wat af en toe mis gaat is dat het scherm niet de goede input herkent als ik beide apparaten tegelijk aan heb staan. d.w.z. de peripherals werken netjes op het apparaat wat door het scherm herkent wordt, maar soms is dat niet het apparaat wat ik zou willen.
het lijkt te komen doordat het scherm de voorkeur geeft aan de 'bestaande' input boven de 'nieuwe' input, dus het apparaat wat als eerste aan stond.
gelukkig laat dit zich makkelijk handmatig overrulen door zelf even de inputsource te veranderen via OSD-menu (in mijn geval 3 klikjes met een knopje).

lang verhaal kort, ik ben mega gelukkig met hoe het werkt. de voordelen zijn 99,9%, de nadelen 0,1% wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
prein2 schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:27:
En waarom dan niet de 43 inch philips?
Die heeft ook een webcam..
pricewatch: Philips P-line 439P9H/00 Zwart
Met de dingen die ik lees, is de Samsung qua beeld en geluid beter dan de Philips en dan nog eens goedkoper. Die webcam zou handig zijn maar niet persé een must. De vergaderingen zijn op mijn laptop en daar zit ook een webcam in. Moet er dan wel beetje op letten want het enigste dat de anderen meestal zien is touchpad van mijn laptop omdat het scherm half dicht geklapt is. En als ik het scherm openklap is de hoek missien "iets minder flatterend" ;)

Die philips toestellen hebben wel een netwerkaansluiting maar mijn nuc is bedraad aangesloten en op mijn laptop heb ik een zeer goede wifi verbinding.

Nog een geluk eigenlijk dat er in deze categorie geen honderden toestellen beschikbaar zijn. Het is nu al zo moeilijk kiezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:09

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Kenhas schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:34:
[...]

Met de dingen die ik lees, is de Samsung qua beeld en geluid beter dan de Philips en dan nog eens goedkoper. Die webcam zou handig zijn maar niet persé een must. De vergaderingen zijn op mijn laptop en daar zit ook een webcam in. Moet er dan wel beetje op letten want het enigste dat de anderen meestal zien is touchpad van mijn laptop omdat het scherm half dicht geklapt is. En als ik het scherm openklap is de hoek missien "iets minder flatterend" ;)

Die philips toestellen hebben wel een netwerkaansluiting maar mijn nuc is bedraad aangesloten en op mijn laptop heb ik een zeer goede wifi verbinding.

Nog een geluk eigenlijk dat er in deze categorie geen honderden toestellen beschikbaar zijn. Het is nu al zo moeilijk kiezen 8)7
Ik ben zelf ook aan het kiezen tussen de philips en de samsung. Vind een webcam wel echt een voordeel, want dan kan mijn laptop dichtgeklapt blijven. Netwerk is nice to have, op zich handig dat mn laptop automatisch bedraad wordt aangesloten wel, maar inderdaad, mijn wifi is meer dan prima zat.

qua beeldkwaliteit lees ik wellicht andere reviews dan jij, maar heb ik juist het idee dat ze ofwel gelijk zijn, ofwel zo minimaal verschil dat het (iig voor mijn kantoorwerk) niet echt uitmaakt. Is trouwens ook hetzelfde paneel.. Voor mij is dus de keuze een samsung met webcam of de philips.

Ik hoop op een black friday deal op een van beiden zodat ik op basis van een mooie aanbieding een keuze kan maken.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonCortizone
@Kamato Thanks voor de feedback

Ik wacht ook nog even op black friday om te zien wat de aanbiedingen zullen zijn. Maar ik verwacht er niet veel van. De Philips is momenteel bijna nergens op voorraad dus ik denk niet dat ze die in de aanbieding zullen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik zit in hetzelfde schuitje; op zoek naar een scherm met kvm functionaliteit ivm regelmatig thuis werken. Ik zat te kijken naar de Dell UltraSharp U3419W. Deze is alleen wel aardig prijzig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
De kogel is door de kerk. Ik twijfelde dus tussen een 43inch Samsung en een 49inch Philips dus heb ik maar gekozen voor de gulden middenweg: de 43inch Philips ;)

Beide computers aansluiten via USB-C is handig. Zeker omdat @Kamato tevreden is van o.a. de KVM switch.

Ben benieuwd. Gisteravond besteld dus (hopelijk) vandaag binnen.

Enigste dat ik nog beetje over twijfel is de 1200px hoogte. Maar zal het wel zien. Alles went

EDIT:

Heb het scherm nu een dag of twee in gebruik en al enkele (misschien voorbarige) conclusies. Dus 1 laptop op USB C-1 en 1 NUC op USB-C 2 met een Microsoft toetsenbord-muis combo op de hub aangesloten
  • Ik moet, zoals verwacht, gewoon worden aan de iets mindere hoogte maar ik zie dit wel goed komen. Is na slechts twee dagen al beter
  • Ik heb nu al paar keer het probleem gehad dat ie niet wou wisselen tussen de inputs. Ik wil wisselen naar de andere input, krijg de waarschuwing dat er geen signaal is en het scherm gaat terug naar de eerste input. Is op het eerste zicht altijd als ik van de NUC naar de laptop wil gaan. Maar dat kan natuurlijk toeval zijn. Na een keer of twee proberen lukt het dan wel.
  • Op mijn laptop heb ik erg veel last van een haperende muis. Je weet wel, net alsof je pc aan 100% aan het werken is. Steek ik de receiver van toetsenbord/muis rechtstreeks in de laptop, geen probleem. Heb dan om te testen eens een simpel usb-hubje aan de hub van het scherm gestoken en ook geen probleem. Steek ik het receiver'tje rechtstreeks in het scherm, dan hapering.
  • Erg helder scherm. Met het "korten van de dagen" moet ik rond 17u zeker het licht aansteken anders is het een echte lichtbank
  • Direct Microsoft PowerToys gedownload en paar zones ingeschakeld. En werkt eigenlijk zoals ik verwachtte
  • Het kan ergens een instelling zijn maar de netwerkverbinding wordt verbroken bij het overschakelen naar het ander toestel. Ik dacht eigenlijk dat er ook ergens een netwerkhub inzat maar blijkbaar niet. Was iets aan het printen, wou nog snel even iets bekijken op het ander toestel en het printen stopte. Dan om te testen een download van Ubuntu image gestart, overgeschakeld en download werd onderbroken. Denk dat ik dus weer ga overschakelen naar bedrade nuc en laptop via wifi. Of eens de handleiding lezen of het ergens een instelling is
Zijn nog maar paar eerste bedenksels

[ Voor 69% gewijzigd door Kenhas op 12-11-2020 18:32 ]

Pagina: 1