Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vervanging van mijn 10 jaar oude game pc. Moderne games op full/high mode op 1440. Hoeft geen bling bling en bij normaal gebruik een beetje stil, mag wat lawaai maken bij gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro, geen vast budget.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Oude behuizing gaat mee. Rest is te oud om nog in te zetten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Basis is een AMD 5700XT. AsRock lijkt aardig goed te scoren op zowel motherboard als graphics. Een snelle SSD van 1Tb is ook wenselijk. De configuratie heb ik daar een beetje op aangepast. De Taichi kaart heeft als voordeel dat hier 2x HDMI op zit, handig met mijn HDMI switch (laptop/desktop). Zou natuurlijk ook een dp naar HDMI converter kunnen gebruiken. De Force MP600 lijkt een iets voordeliger alternatief te zijn voor een Samsung EVO Pro. Ik wil starten met de standaard cpu fan van AMD, mogelijk dat ik deze later nog vervang voor een iets stillere.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor de AsRock. Maar andere merken zeker welkom.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
Denk niet dat ik ga overklokken. Misschien wat rommelen zodat geluid wat minder wordt.
Wat verwacht je van ons?
Is dit een werkbare combi? Zijn er nog adviezen en aanbevelingen?
Vervanging van mijn 10 jaar oude game pc. Moderne games op full/high mode op 1440. Hoeft geen bling bling en bij normaal gebruik een beetje stil, mag wat lawaai maken bij gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro, geen vast budget.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Oude behuizing gaat mee. Rest is te oud om nog in te zetten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Basis is een AMD 5700XT. AsRock lijkt aardig goed te scoren op zowel motherboard als graphics. Een snelle SSD van 1Tb is ook wenselijk. De configuratie heb ik daar een beetje op aangepast. De Taichi kaart heeft als voordeel dat hier 2x HDMI op zit, handig met mijn HDMI switch (laptop/desktop). Zou natuurlijk ook een dp naar HDMI converter kunnen gebruiken. De Force MP600 lijkt een iets voordeliger alternatief te zijn voor een Samsung EVO Pro. Ik wil starten met de standaard cpu fan van AMD, mogelijk dat ik deze later nog vervang voor een iets stillere.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor de AsRock. Maar andere merken zeker welkom.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
Denk niet dat ik ga overklokken. Misschien wat rommelen zodat geluid wat minder wordt.
Wat verwacht je van ons?
Is dit een werkbare combi? Zijn er nog adviezen en aanbevelingen?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600XT Boxed | € 229,- | € 229,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B550 Extreme4 | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 5700 XT Taichi X 8G OC+ 8GB | € 446,20 | € 446,20 |
| 1 | Behuizingen | Thermaltake V3 Black Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 123,90 | € 123,90 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 560W Platinum | € 95,- | € 95,- |
| 1 | Solid state drives | Corsair Force MP600 1TB | € 182,53 | € 182,53 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.265,63 | ||