Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game pc 1440 AMD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• cschaake
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-10 10:06
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vervanging van mijn 10 jaar oude game pc. Moderne games op full/high mode op 1440. Hoeft geen bling bling en bij normaal gebruik een beetje stil, mag wat lawaai maken bij gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro, geen vast budget.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Oude behuizing gaat mee. Rest is te oud om nog in te zetten.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Basis is een AMD 5700XT. AsRock lijkt aardig goed te scoren op zowel motherboard als graphics. Een snelle SSD van 1Tb is ook wenselijk. De configuratie heb ik daar een beetje op aangepast. De Taichi kaart heeft als voordeel dat hier 2x HDMI op zit, handig met mijn HDMI switch (laptop/desktop). Zou natuurlijk ook een dp naar HDMI converter kunnen gebruiken. De Force MP600 lijkt een iets voordeliger alternatief te zijn voor een Samsung EVO Pro. Ik wil starten met de standaard cpu fan van AMD, mogelijk dat ik deze later nog vervang voor een iets stillere.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor de AsRock. Maar andere merken zeker welkom.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Denk niet dat ik ga overklokken. Misschien wat rommelen zodat geluid wat minder wordt.

Wat verwacht je van ons?
Is dit een werkbare combi? Zijn er nog adviezen en aanbevelingen?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600XT Boxed€ 229,-€ 229,-
1MoederbordenASRock B550 Extreme4€ 189,-€ 189,-
1VideokaartenASRock Radeon RX 5700 XT Taichi X 8G OC+ 8GB€ 446,20€ 446,20
1BehuizingenThermaltake V3 Black Edition€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 123,90€ 123,90
1VoedingenFractal Design ION+ 560W Platinum€ 95,-€ 95,-
1Solid state drivesCorsair Force MP600 1TB€ 182,53€ 182,53
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.265,63

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Je mist koeling. Je moet minimaal de oude fan vervangen en er nog 2 inzetten. Misschien is het beter om deze antieke kast gewoon te vervangen,

De Corsair Force is te duur en ga je niet merken in de games. Neem een Kingston A2000. Je kan in de toekomst altijd nog een PCIe 4.0 M.2 erin zetten mocht het nodig zijn. Ze zullen dan de helft goedkoper zijn.

Corsair Vengeance LPX B geheugen werkt niet altijd met Ryzen. Pak G.Skill Ripjaws V.

Moederbord is vrij prijzig. De pricewatch: ASRock B550M Pro4 is een fijn bord met alles wat je nodig hebt voor een game pc.

[ Voor 10% gewijzigd door Djarune op 06-11-2020 14:25 ]

• cschaake
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-10 10:06
Djarune bedankt voor de tips.
Ik ben nogal gehecht aan mijn antieke kast (heb er 2 naast elkaar staan). De kast is al voorzien van extra fans, dus dat zit wel goed.
CPU fan zou ik denk ik later wel vervangen.
Kingston had ik idd over getwijfeld. Is zeker een goed alternatief.
Memory zal ik aanpassen naar pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK
Motherboard kijk ik nog even naar de specs, maar goeie tip.