Elektra auto uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

• pLabel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-11 07:28
Goedemorgen allen,

Afgelopen woensdag reed ik met mjin Ford Fiesta op een 2-baans snelweg op de linkerhelft, want rechts reden een aantal vrachtwagens. Nu ging één van de vrachtwagens naar links, waardoor wij genoodzaakt waren om 80 km/u te gaan rijden. Niet erg voor een klein stukje.

Maar de heer achter mij in een Audi dacht daar anders over en die zat enorm te bumperkleven. Hij ging naar de rechterhelft maar zat toen achter de vrachtwagens klem. Op dat moment zag ik dat hij wel iets in z'n hand had, maar het was niet duidelijk wat het was.
Hij ging weer netjes naar links en bleef nog enige tijd bumperkleven tot de derde rijstrook erbij kwam. 1 seconde voordat hij mij rechts inhaalde viel mijn radio, dashboard, verlichting uit. Ik schrok hier enorm van en gelukkig was 100m verderop een tankstation. Ik kon wel gas geven, maar al het elektra in de auto deed het niet. Voordat ik de auto op de parkeerplaats kon parkeren deed al het elektra het weer, dus het is er ongeveer 5 á 10 seconde af geweest.

Nu zit ik dus enorm te twijfelen hoe dit kan gebeuren en of die man achter mij een stoorzender in z'n auto/hand had, omdat hij mij zo graag wilde inhalen.

Alles deed het weer zoals vanouds, dacht ik. Vanochtend startte ik de auto en merkte ik op dat beide grote koplampen kapot zijn. Alle andere lampen doen het nog wel..

Iemand enig idee of dit mogelijk is, dat er een stoorzender gebruikt kan worden? Nieuwe technologie of moet ik naar de garage of m'n auto te laten controleren.

Hoor het graag!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dit klinkt als slecht toeval, lijkt me sterk dat hij met een EMP in z'n auto zat :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

DennusB schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:19:
Dit klinkt als slecht toeval, lijkt me sterk dat hij met een EMP in z'n auto zat :P
Hoewel het inderdaad als een epic James Bond verhaal klinkt, gok ik ook op toeval :p

Audirijder + Aso.. zal waarschijnlijk een telefoon zijn geweest die hij vast had.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• Sefa
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16:00
Toeval inderdaad. Hoewel een emp spannender zou zijn

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:59
Klinkt eerder als een kapotte spanningsregelaar op je alternator.

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:56
En die Audi zelf is immuun voor deze magische stoorzender? Hij had een telefoon in z'n hand, en jouw Ford heeft elektraproblemen.

• pLabel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-11 07:28
Oké dank, dan laat ik hem wel naar de garage brengen. Vond het ook al heel bijzonder allemaal

• SCaRa1701
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-01-2023
Ik heb ooit iets dergelijke meegemaakt in m'n eerste auto Fiat Punto en later met een Toyota Yaris. Alles weg op het dashboard, na x aantal seconden kwam alles terug. Motorisch was er niks op te merken.

Het was toen blijkbaar een defect aan het contactslot... :?

Bij de Yaris was het simpelweg de batterij waarvan het contact onvoldoende aangesloten was...
Pagina: 1