Ik zoek een creators laptop voor fotobewerking. 36 megapixel camera. dus 4k resolutie en hoog contrast zijn mijn voorkeuren. Hieronder heb ik de verplichte vragenlijst ingevult.
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga fotos bewerken en af en toe fortnite en warcraft spelen
Wat is je budget?
ongeveer 1700 tot 1900 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
nee
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zat te denken aan een laptop met OLED scherm of in elk geval een scherm met >95% RGB kleuren.
Ik hoop dat ik de vragenlijst goed ingevuld heb maar kort samengevat:
Ik zoek dus een laptop met oled scherm. budget misschien 1700 tot 1900 euro.
Ik zat te denken aan Dell XPS 15, gigabyte Aero 15 OLED, of custom build BTO laptop.
Welke van deze heeft het beste meeste egaal belichte scherm? en zijn er nog andere merken waar ik naar kan kijken? Ze zijn geen van allen perfect. Aero 15 klinkt als een opstijgende ufo onder zware belasting, bto heeft geen mat scherm of antiglare, De xps 15 heeft weer een zwakkere videokaart dan aero15 en bto.
De videokaart maakt niet zoveel uit. elke gtx kaart is goed genoeg voor warcraft en fortnite te spelen volgens mij en gtx kaart is sowieso al een upgrade van wat ik nu heb.
Zijn er fotografen/content creator die tips hebben welke laptop ik het beste kan nemen met het mooiste scherm? het scherm vind ik eigenlijk het allerbelangrijkste dat het egaal verlicht is. Mijn (ips)scherm wat k nu heb zit soms wel 15 cdm verschil tussen sommige plekken op het scherm.
tips en ervaringen zijn welkom.
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga fotos bewerken en af en toe fortnite en warcraft spelen
Wat is je budget?
ongeveer 1700 tot 1900 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
nee
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zat te denken aan een laptop met OLED scherm of in elk geval een scherm met >95% RGB kleuren.
Ik hoop dat ik de vragenlijst goed ingevuld heb maar kort samengevat:
Ik zoek dus een laptop met oled scherm. budget misschien 1700 tot 1900 euro.
Ik zat te denken aan Dell XPS 15, gigabyte Aero 15 OLED, of custom build BTO laptop.
Welke van deze heeft het beste meeste egaal belichte scherm? en zijn er nog andere merken waar ik naar kan kijken? Ze zijn geen van allen perfect. Aero 15 klinkt als een opstijgende ufo onder zware belasting, bto heeft geen mat scherm of antiglare, De xps 15 heeft weer een zwakkere videokaart dan aero15 en bto.
De videokaart maakt niet zoveel uit. elke gtx kaart is goed genoeg voor warcraft en fortnite te spelen volgens mij en gtx kaart is sowieso al een upgrade van wat ik nu heb.
Zijn er fotografen/content creator die tips hebben welke laptop ik het beste kan nemen met het mooiste scherm? het scherm vind ik eigenlijk het allerbelangrijkste dat het egaal verlicht is. Mijn (ips)scherm wat k nu heb zit soms wel 15 cdm verschil tussen sommige plekken op het scherm.
tips en ervaringen zijn welkom.
[ Voor 15% gewijzigd door nikonfotograaf op 06-11-2020 08:36 ]