Waarom vervallen alle ouderwetse (pre-iOS14) widgets?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-02-2022
Geen idee of ik de enige ben die zich hier aan irriteert... maar ik geef de voorkeur aan het ouderwetse (pre-iOS14) widget-systeem, gewoon alles in één scherm door helemaal naar links te swipen.
Sinds iOS14 komen er allerlei nieuwe homescreen-widgets uit, maar de oude (pre-iOS14) linker-swipe widget vervalt hierbij meteen.

Ik ben niet zo blij met het feit dat je nu dus gedwongen wordt om OF homescreen-widgets te gebruiken, OF helemaal geen widget meer te gebruiken...
Is het echt zo moeilijk om de gebruiker de keuze te geven welk widget-systeem ze gebruiken?

- Ik vind het er heel rommelig uitzien, met al die widgets op de homescreens.
(dat is altijd wat ik aan Android zo storend vond, en was blij dat iOS dat dus anders deed)

"Never settle for average, when you were born to stand out!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 18:57
Je kan de nieuwe widgets toch ook gewoon op het linkerscherm zetten?
Dan veranderd er weinig. Nu heb je alleen nog sommige apps die niet bijgewerkt zijn naar een nieuw type widgets, die staan nu onderaan en kunnen niet tussen de anderen staan. Dat is wel onhandig.

Ik vind de widgets op een homescreen ook lelijk (zeker omdat het nu nog niet meer dan veredelde shortcuts zijn), dus ik heb ze alleen links van m’n homescreen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-10 22:19

s0kkie

Cowabunga

Op de beta van 14.2 had ik links nog het nieuws widget, met de officiële update gisteravond is deze opeens helemaal verdwenen :o

[ Voor 3% gewijzigd door s0kkie op 06-11-2020 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
The_Prodigy1982 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 07:18:
Geen idee of ik de enige ben die zich hier aan irriteert... maar ik geef de voorkeur aan het ouderwetse (pre-iOS14) widget-systeem, gewoon alles in één scherm door helemaal naar links te swipen.
Sinds iOS14 komen er allerlei nieuwe homescreen-widgets uit, maar de oude (pre-iOS14) linker-swipe widget vervalt hierbij meteen.
Nee hoor. Je kunt alle widgets (ook Pre-iOS 14 widgets die nog niet ge-update zijn) op het scherm links van je homescreen laten en niet eens gebruik maken van Homescreen widgets.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-02-2022
Donstil schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 07:52:
[...]

Nee hoor. Je kunt alle widgets (ook Pre-iOS 14 widgets die nog niet ge-update zijn) op het scherm links van je homescreen laten en niet eens gebruik maken van Homescreen widgets.
Ja precies, dat is nou net het probleem... de meeste zijn al vervallen, en dan komt er vaak een nieuwe widget voor terug, die maar half werkt.
Wat ik heel gek vind is bv Buienradar, die had een goedwerkende pre-14 widget, sinds de lancering van 14 is die widget er niet meer... maar er is ook geen nieuwe voor in de plek gekomen.
(en zo zijn er nog meer apps waarvan de oude widget verdwenen is, maar nog geen nieuwe beschikbaar is)

"Never settle for average, when you were born to stand out!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
The_Prodigy1982 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:22:
[...]

Ja precies, dat is nou net het probleem... de meeste zijn al vervallen, en dan komt er vaak een nieuwe widget voor terug, die maar half werkt.
Wat ik heel gek vind is bv Buienradar, die had een goedwerkende pre-14 widget, sinds de lancering van 14 is die widget er niet meer... maar er is ook geen nieuwe voor in de plek gekomen.
(en zo zijn er nog meer apps waarvan de oude widget verdwenen is, maar nog geen nieuwe beschikbaar is)
Ooh dat heb ik persoonlijk nog niet gezien. Het is hier pre-14 widget of 14 widget. Heb geen apps waar de pre-14 widget van verwijderd is maar nog geen 14 voor is terug gekomen.

Waarom de developer daar voor zou kiezen zou ik zo snel ook niet weten. Apple heeft het juist mogelijk gemaakt pre-14 widgets ook toe te laten.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 15:03

Res-q

Redder in nood?

s0kkie schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 07:36:
Op de beta van 14.2 had ik links nog het nieuws widget, met de officiële update gisteravond is deze opeens helemaal verdwenen :o
Had ik ook, maar na een herstart was deze weer beschikbaar :)

en zo is het voorspeld!

Pagina: 1