It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
Uhm tja.. wat is wel budget.. ? kijk eens voor een bordje zoals een Microstar of zo maybe Chaintech.
Freelance tweaker
Verwijderd
Ik heb een Jetway 663AS geen enkel probleem meer. De bios waarmee ik hem kocht was behoorlijk brak te noemen. Ze hebben gelukkig regelmatig bios updates.
Nadeel is geen bus multiplier jumpers.
Jetway heeft ook een 663AS ultra die heeft de k133a chipset.
linkje: http://www.jetway.com.tw/evisn/product/amd/va3/va3.htm
Nadeel is geen bus multiplier jumpers.
Jetway heeft ook een 663AS ultra die heeft de k133a chipset.
linkje: http://www.jetway.com.tw/evisn/product/amd/va3/va3.htm
De ECS K7VZA is ook wel een goed bord. 209,-
MicroStar is toch MSIOp zaterdag 11 augustus 2001 14:57 schreef D-Devil het volgende:
Uhm tja.. wat is wel budget.. ? kijk eens voor een bordje zoals een Microstar of zo maybe Chaintech.
Micro-Star International oftewel MSI
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Ik ben het geheel eens met Nicap. ECS K7VZA V3 (V3 = KT133A, geen V3 = KT133) is een perfect bordje. Ik heb hier een MSI K7TPRO2 (KT133) en een ECS K7VZA V3, alleen nog geen 133 FSB proc. De MSI/ASUS/ABIT etc. bordjes kan je goed mee overklokken (Vcore/Multiplyer), met het ECS-bordje kan je alleen FSB opschroeven. Ver zal je niet komen want je kan de Vcore niet veranderen.
Het is een retestabiel bordje, nog geen gezeik mee gehad (256 spectek geheugen + Hercules 4000 + TV-kaart).
Kortom, als je niet wilt overklokken is het een perfect bordje. Onderhand al voor 199 te krijgen.
Ze hebben ook een SIS 735 bordje (DDR +SDR SDRAM). Daar weet zijn nog weinig/geen ervaringen mee maar is ook retecheap (219 ofzo), en kan je meteen DDR scoren....
/edit/
ECS K7S5A dus.
/edit/
Het is een retestabiel bordje, nog geen gezeik mee gehad (256 spectek geheugen + Hercules 4000 + TV-kaart).
Kortom, als je niet wilt overklokken is het een perfect bordje. Onderhand al voor 199 te krijgen.
Ze hebben ook een SIS 735 bordje (DDR +SDR SDRAM). Daar weet zijn nog weinig/geen ervaringen mee maar is ook retecheap (219 ofzo), en kan je meteen DDR scoren....
/edit/
ECS K7S5A dus.
/edit/
Zin.
Voor echt budget moet je meer richting de Kt133e gaan ipv kt133a, die zijn over het algemeen goedkoper, maar die supporten volgens mij geen 133 bus
Verwijderd
De Jetway en ECS zijn idd wel de goedkoopste met kt133a. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb meer goede dan slechte verhalen over gehoord. Het zijn natuurlijk geen goede bordjes als je echt wilt gaan overklokken ofzow, maar voor het gebruik wat een 'normale' pc-gebruiker doet, voldoet het prima. 
Er zijn niet echt veel borden met een kt133e chipset, en die er zijn, zijn vaak duurder dan de Jetway en ECS kt133a moederborden. Het lijkt me niet de beste keus voor een budgetmoederbord.
Als je een andere optie wilt, de PC-Chips m810LMR werkt ook prima. Ook hiervoor geldt: geen rare tweak-mogelijkheden verw8en, maar het werkt wel allemaal gewoon. Dit bord heeft een SiS730 chipset, die ondersteund ook 133 FSB, en dit bord heeft ook meteen video en LAN onboard.
En als je een 'beter' merk wilt, of meer tweakmogelijkheden, dan moet je er gewoon meer geld voor uitgeven
Er zijn niet echt veel borden met een kt133e chipset, en die er zijn, zijn vaak duurder dan de Jetway en ECS kt133a moederborden. Het lijkt me niet de beste keus voor een budgetmoederbord.
Als je een andere optie wilt, de PC-Chips m810LMR werkt ook prima. Ook hiervoor geldt: geen rare tweak-mogelijkheden verw8en, maar het werkt wel allemaal gewoon. Dit bord heeft een SiS730 chipset, die ondersteund ook 133 FSB, en dit bord heeft ook meteen video en LAN onboard.
En als je een 'beter' merk wilt, of meer tweakmogelijkheden, dan moet je er gewoon meer geld voor uitgeven
bedankt allemaal. er zijn dus toch wel een paar leuke budget mobo's
ddr is niet zinvol omdat ik hier nog een heleboel sdram heb liggen.
video onboard is ook niet handig omdat er ook wel een beetje spelletjes op moeten worden gespeeld en ik heb hier nog wel een tnt2 liggen.
overklokken was toch niet echt de bedoeling al was ik eigenlijk wel van plan een duron op 133mhz fsb te zetten en dan de mp omlaag te gooien. maar voor dat kost een mobo weer 100,- meer.
ddr is niet zinvol omdat ik hier nog een heleboel sdram heb liggen.
video onboard is ook niet handig omdat er ook wel een beetje spelletjes op moeten worden gespeeld en ik heb hier nog wel een tnt2 liggen.
overklokken was toch niet echt de bedoeling al was ik eigenlijk wel van plan een duron op 133mhz fsb te zetten en dan de mp omlaag te gooien. maar voor dat kost een mobo weer 100,- meer.
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
heb zelf ook k7vza in combi met duron 900, ding roeleert zwaar op alle fronten, alleen jammer van het gebrek aan OC mogelijkheden, verder echt ronduit perfect
ECS K7S5A f189,-
Stabiel, snel (een van de snelste), en cheap! Aanrader, ik zou um zelf ook kopen.
Stabiel, snel (een van de snelste), en cheap! Aanrader, ik zou um zelf ook kopen.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Dat klopt.Op zaterdag 11 augustus 2001 18:22 schreef Turismo het volgende:
[..]
MicroStar is toch MSIwant sisoft sandra zegt
Micro-Star International oftewel MSI
Jetway: niet doen zoek maar es op GoT hier en je vindt niets dan slechte resultaten! Ik ben zelf ook een Jetway slachtoffer. Instabiliteit, sloom, incompatibiliteit, etc etc.
Overigens kan ik je aanraden gewoon eventjes door te sparen, want bezuinigen op een mobo is IMO zelfmoord.
Overigens kan ik je aanraden gewoon eventjes door te sparen, want bezuinigen op een mobo is IMO zelfmoord.
Pagina: 1