Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:08
Mijn prive laptop is een Dell m4700. Ding is de jongste niet meer maar met een ssd erin, 32gb ram, een 3e generatie i7 en een M4000 videokaart is het allemaal heel goed te doen.

Waar ik het minst tevreden mee ben is eigenlijk het beeldscherm. Deze uitvoering heeft het 1368x768 scherm. Nou weet ik dat Dell de M4700 ook met 1920x1080 schermen heeft gemaakt. Ik weet dat mijn laptop die resoluties op een extern beeldscherm makkelijk aan kan. Echter voor op de bank is het wat lastig om met een extern beeldscherm te werken

Vraag is dus.. is het mogelijk om het beeldscherm te verwisselen? Is er meer nodig om deze upgrade te doen? Heeft iemand dit wel eens gedaan?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Beste antwoord (via Wijnands op 06-11-2020 08:58)

Verwijderd

Wijnands schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 07:16:
[...]

OK, dus ook hogere resolutie is geen punt?

offtopic:
Helsinki, mazzelaar!
Een hogere resolutie is inderdaad geen punt - ondanks dat de "stekker" anders is dan je gewend bent, is de techniek gewoon hetzelfde. Scherm wordt herkend, maximale resolutie wordt overgenomen en gaan O+

offtopic:
Mwah, Finnen zijn t.o.v. NL-ers wel een beetje saai hoor. De winter is even leuk maar ook niet blijvend :+

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 07:01:
Mijn prive laptop is een Dell m4700. Ding is de jongste niet meer maar met een ssd erin, 32gb ram, een 3e generatie i7 en een M4000 videokaart is het allemaal heel goed te doen.

Waar ik het minst tevreden mee ben is eigenlijk het beeldscherm. Deze uitvoering heeft het 1368x768 scherm. Nou weet ik dat Dell de M4700 ook met 1920x1080 schermen heeft gemaakt. Ik weet dat mijn laptop die resoluties op een extern beeldscherm makkelijk aan kan. Echter voor op de bank is het wat lastig om met een extern beeldscherm te werken

Vraag is dus.. is het mogelijk om het beeldscherm te verwisselen? Is er meer nodig om deze upgrade te doen? Heeft iemand dit wel eens gedaan?
Ik heb dat heel vaak gedaan bij laptops. Voornamelijk wanneer het scherm gebroken was. Aansluitingen van laptopschermen zijn in 99% van de gevallen hetzelfde (tenzij gigantisch leeftijdsverschil).

Dat is geen probleem, open schroeven, omwisselen en gaan met de banaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 07:13:
[...]

Ik heb dat heel vaak gedaan bij laptops. Voornamelijk wanneer het scherm gebroken was. Aansluitingen van laptopschermen zijn in 99% van de gevallen hetzelfde (tenzij gigantisch leeftijdsverschil).

Dat is geen probleem, open schroeven, omwisselen en gaan met de banaan :)

offtopic:
Helsinki, mazzelaar!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 07:16:
[...]

offtopic:
Helsinki, mazzelaar!
Een hogere resolutie is inderdaad geen punt - ondanks dat de "stekker" anders is dan je gewend bent, is de techniek gewoon hetzelfde. Scherm wordt herkend, maximale resolutie wordt overgenomen en gaan O+

offtopic:
Mwah, Finnen zijn t.o.v. NL-ers wel een beetje saai hoor. De winter is even leuk maar ook niet blijvend :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wijnands schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 07:01:

Ik zou op eBay een compatibele scherm opzoeken en dan is t prima te doen! Je kan zelfs nog de processor upgraden mocht je dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nou, vandaag het scherm vervangen. Iets klopt er niet. Dell bios heeft nu aqua als achtergrond. Windows laat een heel er verwassen beeld.

Voor zover ik kan zien zit de kabel goed. Suggesties waar verder te kijken?

laat maar, blijkt verkeerde LVDI kabel te zijn geweest. Andere kabel en u draait het prima

[ Voor 17% gewijzigd door Wijnands op 20-01-2021 19:02 ]

Pagina: 1