For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Vraag
Beste antwoord (via MrMarcie op 06-11-2020 13:27)
Alle reacties
Je kan beter een 500W voeding hebben van goede kwaliteit dan een 1000W van slechte kwaliteit.
Edit: Niet relevante info verwijderd.
[ Voor 48% gewijzigd door PilatuS op 06-11-2020 00:32 ]
Mijn voeding is prima: Corsair RM550x (2018).PilatuS schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 00:31:
Welke 550W voeding ?
Je kan beter een 500W voeding hebben van goede kwaliteit dan een 1000W van slechte kwaliteit.
Edit: Niet relevante info verwijderd.
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Makkelijk dus voor een RX5700.MrMarcie schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:13:
[...]
Mijn voeding is prima: Corsair RM550x (2018).
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Het zal wellicht wel werken met een voeding die minder wattage levert. Echter zodra de kaart zwaar wordt belast, bestaat de kans dat er schade ontstaat (lees: crashes, kortere levensduur psu/gpu).
Vergeet ook niet dat alle andere apparatuur stroom verbruiken die zijn aangesloten op je computer.
[ Voor 26% gewijzigd door turkeyhakan op 06-11-2020 13:59 ]
Dus volgens jou kan je dan beter een slechte 750w gebruiken dan een goede 550w?turkeyhakan schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:55:
Powercolor geeft aan: Minimum System Power requirement (W) 650W
Het zal wellicht wel werken met een voeding die minder wattage levert. Echter zodra de kaart zwaar wordt belast, bestaat de kans dat er schade ontstaat (lees: crashes, kortere levensduur psu/gpu).
Vergeet ook niet dat alle andere apparatuur stroom verbruiken die zijn aangesloten op je computer.
De reden dat Powercolor minimaal 650 Watt aangeeft is zodat je marge houdt als je een voeding van slechtere kwaliteit koopt. Een 550 Watt kwaliteitsvoeding van een a-merk gaat prima.turkeyhakan schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:55:
Tsja, daarom ook de vraag. Ik heb het uitgerekend, zie de link in de opening en dan heb ik een PSU van maar 425 watt nodig. Ik heb nu een RX 580 en die gebruikt meer.turkeyhakan schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:55:
Lijkt mij ook, aangezien ik die 550W nooit ga halen met mijn setup. En mijn voeding heb ik destijds gekozen op de kwaliteit. Door schade en schande ooit 15 jaar geleden meegemaakt wat een slechte voeding met je systeem kan doen. Al mijn HD's opgeblazen.Saekerhett schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:45:
[...]
De reden dat Powercolor minimaal 650 Watt aangeeft is zodat je marge houdt als je een voeding van slechtere kwaliteit koopt. Een 550 Watt kwaliteitsvoeding van een a-merk gaat prima.
[ Voor 8% gewijzigd door MrMarcie op 06-11-2020 19:19 ]
Ja, dat klopt maar ik werd even op het verkeerde been gezet omdat ik nog ff alles controleerde en op die site van Powercolor die 650 W werd genoemd. Daar werd ik even onzeker vanHackus schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:40:
Je RX5700 verbruik nog geen 250w @MrMarcie
Waar wil je de overige 300w weghalen ?
Als een andere voeding nodig was, had ik dat al aangegeven in je andere topic
Daar moet je niet van uit gaan, dat is een globaal advies. als je gaat overclocken, en i9-9900k gebruikt ja.MrMarcie schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:33:
[...]
Ja, dat klopt maar ik werd even op het verkeerde been gezet omdat ik nog ff alles controleerde en op die site van Powercolor die 650 W werd genoemd. Daar werd ik even onzeker van
Men weet dus niet wat je voor hardware gebruikt, en wat je ermee gaat doen
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.