Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 12:02

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Ik wil graag mijn systeem upgraden met o.a. een Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700.

Als ik naar de website van Powercolor ga staat er als advies voor een PSU minimaal 650 W.

Ik heb een 550W PSU en als ik nu uitreken wat ik nodig heb kom ik uit op max 425 W.

Wat moet ik nu aanhouden als juist?

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Beste antwoord (via MrMarcie op 06-11-2020 13:27)

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Ik heb toevallig dezelfde voeding, en ook een RX 5700 eraan hangen, en dat gaat helemaal prima.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Welke 550W voeding ?

Je kan beter een 500W voeding hebben van goede kwaliteit dan een 1000W van slechte kwaliteit.

Edit: Niet relevante info verwijderd.

[ Voor 48% gewijzigd door PilatuS op 06-11-2020 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
PilatuS schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 00:31:
Welke 550W voeding ?

Je kan beter een 500W voeding hebben van goede kwaliteit dan een 1000W van slechte kwaliteit.

Edit: Niet relevante info verwijderd.
Mijn voeding is prima: Corsair RM550x (2018).

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:07
Een goede 400w is al genoeg dus ja, je voeding voldoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Makkelijk dus voor een RX5700. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Ik heb toevallig dezelfde voeding, en ook een RX 5700 eraan hangen, en dat gaat helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Powercolor geeft aan: Minimum System Power requirement (W) 650W

Het zal wellicht wel werken met een voeding die minder wattage levert. Echter zodra de kaart zwaar wordt belast, bestaat de kans dat er schade ontstaat (lees: crashes, kortere levensduur psu/gpu).

Vergeet ook niet dat alle andere apparatuur stroom verbruiken die zijn aangesloten op je computer.

[ Voor 26% gewijzigd door turkeyhakan op 06-11-2020 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberPiet
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 22:29
Ik heb de powercolor red devil een jaar lang probleemloos gedraaid met exact die voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:07
turkeyhakan schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:55:

Het zal wellicht wel werken met een voeding die minder wattage levert. Echter zodra de kaart zwaar wordt belast, bestaat de kans dat er schade ontstaat (lees: crashes, kortere levensduur psu/gpu).

Vergeet ook niet dat alle andere apparatuur stroom verbruiken die zijn aangesloten op je computer.
Dus volgens jou kan je dan beter een slechte 750w gebruiken dan een goede 550w?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

De reden dat Powercolor minimaal 650 Watt aangeeft is zodat je marge houdt als je een voeding van slechtere kwaliteit koopt. Een 550 Watt kwaliteitsvoeding van een a-merk gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter

Tsja, daarom ook de vraag. Ik heb het uitgerekend, zie de link in de opening en dan heb ik een PSU van maar 425 watt nodig. Ik heb nu een RX 580 en die gebruikt meer.
Saekerhett schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:45:
[...]

De reden dat Powercolor minimaal 650 Watt aangeeft is zodat je marge houdt als je een voeding van slechtere kwaliteit koopt. Een 550 Watt kwaliteitsvoeding van een a-merk gaat prima.
Lijkt mij ook, aangezien ik die 550W nooit ga halen met mijn setup. En mijn voeding heb ik destijds gekozen op de kwaliteit. Door schade en schande ooit 15 jaar geleden meegemaakt wat een slechte voeding met je systeem kan doen. Al mijn HD's opgeblazen.

[ Voor 8% gewijzigd door MrMarcie op 06-11-2020 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je RX5700 verbruik nog geen 250w @MrMarcie
Waar wil je de overige 300w weghalen ?
Als een andere voeding nodig was, had ik dat al aangegeven in je andere topic ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Hackus op 06-11-2020 19:47 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Hackus schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:40:
Je RX5700 verbruik nog geen 250w @MrMarcie
Waar wil je de overige 300w weghalen ?
Als een andere voeding nodig was, had ik dat al aangegeven in je andere topic ;)
Ja, dat klopt maar ik werd even op het verkeerde been gezet omdat ik nog ff alles controleerde en op die site van Powercolor die 650 W werd genoemd. Daar werd ik even onzeker van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MrMarcie schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:33:
[...]

Ja, dat klopt maar ik werd even op het verkeerde been gezet omdat ik nog ff alles controleerde en op die site van Powercolor die 650 W werd genoemd. Daar werd ik even onzeker van ;)
Daar moet je niet van uit gaan, dat is een globaal advies. als je gaat overclocken, en i9-9900k gebruikt ja.
Men weet dus niet wat je voor hardware gebruikt, en wat je ermee gaat doen ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1