Wat moet ik leren?

Pagina: 1
Acties:
  • 423 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb wat (nieuwe) interesses en zou graag advies willen over wat ik nu allemaal precies moet leren om er mee aan de slag te kunnen.

Graag zou ik iets willen doen met Home Assistant voor het automatiseren van o.a. Philips Hue verlichting, maar zaken zoals Docker, Sonarr, Radarr, Sickbeard (Medusa) e.d. interesseren me ook.

Die laatste reeks heb ik in principe allemaal al draaiende op mijn Synology NAS.

Met behulp van de online tutorials ben ik er wel uitgekomen omdat het letterlijk Copy/paste is, maar regelmatig zie ik ook projecten op bijvoorbeeld GitHub terecht komen en dan is het me een raadsel wat het allemaal betekend, hoe het werkt en hoe ik het überhaupt aan de praat moet krijgen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Een mede-tweaker had het laatst over Influxdb, Node-red en Grafana. Hij zei dat ik me moest verdiepen in Linux (Command Line).

Nu wil ik daar best mee beginnen maar ben verder benieuwd naar jullie tips en suggesties.

Is Python bijvoorbeeld ook handig om voor dit soort dingen te leren en zo ja, waar zouden jullie starten?
Zijn er nog bepaalde (online) cursussen die jullie aanbevelen voor een beginner?

Ben zelf bijvoorbeeld uitgekomen op https://www.codecademy.com/catalog/all maar dan wederom de vraag waar beginnen/starten en zoek ik het wel in de juiste richting?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Macbook / Synology NAS

[ Voor 5% gewijzigd door Greatsword op 05-11-2020 22:59 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Ik lees aandachtig mee... Ben ook wel benieuwd (en zoekende).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:53
Mij ontgaat even waarom je een taal wilt leren.
Voor Home Assistant en Node Red is dat niet nodig.
Voor Grafana en influxdb is een beetje sql kennis nodig maar ook niet diepgaande kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Welke programmeertaal moet ik leren? en Welk programma is nou eigenlijk het beste? gaan hier op. Des te meer omdat je niet eens gericht 1 ding wil leren maar vanalles-en-nogwat. Dan zit er simpelweg niets anders op dan datgene dat je op dat moment aan de praat wil krijgen te leren; er is geen 'magic bullet' om alles in 1 keer te leren. Wil je iets met InfluxDB gaan doen dan leer je InfluxDB, wil je iets met Grafana gaan doen dan leer je Grafana en wil je iets met Python gaan doen dan leer je Python. Linux is sowieso een goeie om in je gereedschapskist te hebben liggen, al is 't maar om alle voorgaande zaken te kunnen installeren / configureren, maar ook daar hoef je dan vervolgens geen expert in te worden om toch iets gedaan te krijgen.

[ Voor 42% gewijzigd door RobIII op 05-11-2020 23:13 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.