Overstappen naar andere hosting: advies?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de-geit
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-05 22:57
Ik zit inmiddels alweer bijna tien jaar bij One.com. Op dit moment heb ik er negen websites staan. Dat zijn geen wereldschokkende sites, voornamelijk eigen projecten en kleine websites.

Voorheen had ik een Professional Plus-pakket, voor ongeveer 80 euro per jaar inclusief .nl-domein. Nu is One.com overgegaan op nieuwe pakketten, en gezien het aantal websites ben ik overgezet naar hun Guru-pakket. Kosten? Een slordige 227 euro. Ik krijg er wel meer mee (zoekoptimalisatie) maar gezien het aantal websites is het ook meteen het enige pakket waar ik van gebruik kan maken: een kleiner pakket heeft maximaal vijf websites. De andere specificaties van het Guru-pakket zien er prima uit (8gb RAM, onbeperkt dataverkeer, 20 databases, SSH, IPv6, 750 GB SSD) maar het blijft te duur voor mij.

Geschrokken dat merkloyaliteit op deze manier wordt beloond ben ik op zoek gegaan naar andere opties. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer, en heb het idee dat achter elke hostingvergelijkingswebsite een hostingpartij zelf zit die zichzelf wat beter uit laten komen. Ik heb zelf voorheen ook bij Yourhosting en Starthosting websites gehad.

Graag vraag ik naar jullie advies en ervaringen met hosting, vooral als je overstapt van One.com naar een andere partij. Het belangrijkste is dat ik er meerdere websites kan draaien op één pakket, dat ik genoeg opslagruimte houd (zo'n 100 GB) en dat ik snelheid behoud.

Misschien ben ik op zoek naar iets dat niet bestaat, maar ik hoor graag jullie advies. Afgelopen negen jaar heb ik zelf verder niet meer omgekeken naar alternatieven.

Beste antwoord (via de-geit op 12-11-2020 19:42)

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:38
Er zijn heel veel plekken waar de websites kunt stallen. @SupaHotFire BryanBarb poste al de onderstaande vergelijkingssites.
Ik heb zelf enige sites draaien bij een relatief kleine MKB-hoster met de naam bHosted.nl en ben daar erg tevreden mee. Heel blij met de helpdesk, ze zijn deskundig en snel. Omdat het een vrij kleine organisatie is heb je ook altijd direct contact met de engineer en ze denken echt met je mee, een hele fijne partner voor mijn webhostingvraagstukken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wat heb je nodig?
CPU, RAM, etc.?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de-geit
Om heel eerlijk te zijn weet ik niet precies wat ik nodig heb. Ik zou niet weten hoe ik dat het best kan berekenen. Wat ik nu heb (in het Guru-pakket) is het volgende:

- 750 GB SSD
- 8 GB RAM
- Ongelimiteerd dataverkeer
- 20 databases
- 10 domeinnamen

Ik denk dat het belangrijkste voor mij in een nieuw pakket is:

- minstens 100 GB SSD
- 4+ GB RAM
- Ongelimiteerd dataverkeer
- 20+ databases
- 10+ domeinnamen

Maar het belangrijkste is een plek waar het goedkoper is, de service goed is en stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupaHotFire
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-10 16:43

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

de-geit schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:44:
I en heb het idee dat achter elke hostingvergelijkingswebsite een hostingpartij zelf zit die zichzelf wat beter uit laten komen.
Ik zelf heb een hosting bedrijf, en kan melden dat zij alleen betalen voor hogere weergave met advertenties of frontpage bonussen. Echter, zullen pakketten die minder qua resources zijn niet automatisch in de zoekresultaten komen voor een gegeven prijs. Een aantal vergelijkers die ook naar beveiliging en future proofing kijken zijn:

https://www.bestehostingproviders.nl/ (Beveiliging + kosten tot over aantal resources)
https://internet.nl/halloffame/hosters/ (Future Proof + geïmplementeerde beveiliging)

Daarnaast zijn er natuurlijk de "normale" vergelijkers:

https://hostingvergelijker.nl/
https://www.webhosters.nl/
https://www.ispgids.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

grootste valkuil is dat de meesten aan upsellen doen, 22 euro per jaar per domein is best goedkoop, krijg jij op alle domeinen ook ssl ? zelf heb ik een tal domeinen bij diverse domein en webhosters, bij hostinger zit wel ssl maar dat kost je 15 euro activatiekosten per domein als je bescherming wil (alleen 1 is gratis, de rest is handigmatig knippen en plakwerk met zerossl,zelf update van de caa record rechten en gestoei met elke 3 maand bijwerken), anderen willen weer extra geld voor extra mailboxen.

voor zo'n 25 euro kun je ook een eigen linux of windows VPS krijgen bij strato.

[ Voor 18% gewijzigd door bbstreams op 07-11-2020 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
de-geit schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:50:
Maar het belangrijkste is een plek waar het goedkoper is, de service goed is en stabiel.
Ik betaal €100 per maand per server.
En afgelopen 3 jaar in totaal 30 minuten offline geweest door een defecte core switch.
Dus ja, het kan zeker goedkoper dan die 227 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJMaze schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 16:17:
[...]

Ik betaal €100 per maand per server.
En afgelopen 3 jaar in totaal 30 minuten offline geweest door een defecte core switch.
Dus ja, het kan zeker goedkoper dan die 227 per maand.
Hoe TS tot zijn berekening komt weet ik natuurlijk niet, maar het Guru pakket kost € 8,99 incl. BTW per maand voor het 1e jaar, daarna is het zelfs € 17,99 per maand. De extra domeinnamen waarover TS het heeft zijn het eerste jaar (uitgaande van NL-Domeinen) € 5,99 per domein per jaar (incl. BTW). Na het eerste jaar is dit € 11,99 per domein per jaar (incl. BTW).

Dat is op jaarbasis dan nog steeds goedkoper dan jou server van € 100,00 per maand, a € 1200,00 per jaar.

Qua eisen is het echter wel moeilijk, goedkoper maar dan wel een goede service en stabiliteit willen met daar bovenop toch eigenlijk redelijk hoge specificaties. Ik ben (buiten LowEndBox - waarop zich veel onbetrouwbare partijen bevinden) nog geen enkele partij tegengekomen die deze combinatie in de praktijk aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@Verwijderd oh per jaar.

Ik gebruik 16GB ram en 8 cores per server.
De SSD's zitten op de nodes zelf en geen hopeloze SAN.
Zit dus op de maximale SATA 550Mb/s en niet zoals bij SAN dat het soms terug zakt naar 10Mb/s.
Ik heb dan wel https php-fpm responses van 16ms voor mijn klanten.

Meten is weten voor TS wat ie nodig heeft.

Een .nl kost ook maar €3.99 per jaar.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:38
Er zijn heel veel plekken waar de websites kunt stallen. @SupaHotFire BryanBarb poste al de onderstaande vergelijkingssites.
Ik heb zelf enige sites draaien bij een relatief kleine MKB-hoster met de naam bHosted.nl en ben daar erg tevreden mee. Heel blij met de helpdesk, ze zijn deskundig en snel. Omdat het een vrij kleine organisatie is heb je ook altijd direct contact met de engineer en ze denken echt met je mee, een hele fijne partner voor mijn webhostingvraagstukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJMaze schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 16:40:
@Verwijderd oh per jaar.

Ik gebruik 16GB ram en 8 cores per server.
De SSD's zitten op de nodes zelf en geen hopeloze SAN.
Zit dus op de maximale SATA 550Mb/s en niet zoals bij SAN dat het soms terug zakt naar 10Mb/s.
Ik heb dan wel https php-fpm responses van 16ms voor mijn klanten.

Meten is weten voor TS wat ie nodig heeft.

Een .nl kost ook maar €3.99 per jaar.
Zelf hier bij SoYouStart (OVH) op een server van iets meer dan 4 tientjes per maand, 4x 2TB (6TB bruikbaar) SATA/HDD's. Mede dankzij de eenmalige kosten voor 16 extra IP-adressen en IPMI (kosteloos) zeker geen verkeerd iets (en in mijn geval nog overkill ook) voor het geen waarvoor ik hem gebruik.

Domeinnamen heb ik gewoon via Vimexx lopen met 2 goedkope VPS'jes waarvan 1 in de US en de ander in Amsterdam die als 2e en 3e nameserver voor domeinnamen dienen. DirectAdmin heb ik in een VPS'je op die server draaien en kocht ik voor 60 a 70 euro (one time fee).

Die https php-fpm responses behaal ik overigens niet maar is voor wat kleine project sites ook helemaal niet belangrijk voor de bezoekers die ik erop heb.

Maar inderdaad meten is weten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2020 19:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de-geit
Dank voor alle informatie, tips en adviezen! Vanwege tijdsdruk heb ik, na overleg met One.com, even respijt gekregen voordat het tot een verhuizing komt. In de tussentijd ga ik met jullie tips op zoek naar een geschikte partij voor mij.
Pagina: 1