[win10] mini displayport --> VGA extended display werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:42
Mijn vraag
Op een Surface Pro 5 wil ik beamer aansluiten met minidisplay port --> adapter naar VGA. Binnen windows kan ik niet 'schermen uitbreiden'. Scherm dupliceren naar beamer werkt wel.
Paar maanden geleden werkte 'scherm uitbreiden wel. Een 2e scherm via HDMI werkt ook wel met 'scherm uitbreiden'. Enkel beamer via VGA werkt het niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 goed geupdate. Beamer heeft lage resolutie van 1280x720, maar kan 1080p wel ontvangen. Dit staat ook zo ingesteld in scherminstellingen in windows (1080p). Fysiek is aansluiting wel in orde, scherm dupliceren lukt dus wel (op 1080p).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kan helaas niet op korte termijn zelf iets proberen (heb laptop nu niet tot mijn beschikking. Ik wil voorbereid zijn wanneer dit wel zo is.

Als ik zoek kom ik op deze microsoft site die e.e.a. adviseert waarvan dit mogelijk werkt:
Oplossing 6: De beeldschermcache wissen

Zo maak je je cache leeg:

Koppel de Surface los van de Surface Dock of koppel de monitor los van je Surface.

Download het registerbestand voor de Surface Dock. Kies Openen voor het bestand. Met dit bestand wordt je cache gewist, ongeacht of je een dockingstation hebt.

Selecteer surface dock registry.reg en voer dit uit.

Selecteer Ja om wijzigingen in de Surface toe te staan, selecteer Ja ter bevestiging en selecteer OK om te sluiten.
Hebben jullie idee of dit daadwerkelijk een oplossing kan zijn en zonee hebben jullie ideeën wat ik kan proberen?

Ik heb dit topic ook gevonden en dat is niet erg hoopvol. Is wel een Dell XPS en probleem uit 2011 maar problemen zijn vergelijkbaar: https://answers.microsoft...69-e011-8dfc-68b599b31bf5

[ Voor 9% gewijzigd door vandermark op 05-11-2020 21:38 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 12:51
Basale zaken, videokaart drivers up to date en wordt de kaart gezien als de kaart die erin zit of als generic device? Start je de Surface op met de beamer eraan of zonder? Indien zonder, opstarten met de beamer eraan?